וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הוקי קרח: דטרויט הודחה מהמשך הפלייאוף

רועי פרידמן

2.5.2006 / 8:43

הסנסציה של אדמונטון הושלמה עם ניצחון 3:4 במשחק ו-2:4 בסדרה על הרד ווינגס. אנהיים ניצחה 1:2 את קלגארי וכפתה משחק שביעי

סנסציה ענקית ב-NHL: הדטרויט רד ווינגס, מחזיקת גביע הנשיא (תואר הניתן לקבוצה שצברה את מרבית הנקודות במהלך העונה), עם 124 נקודות בעונה הסדירה, נכנעה הלילה (בין שני לשלישי) לאדמונטון אוילרס, שהגיעה לפלייאוף מהמקום השמיני במערב. האוילרס ניצחו 3:4 את המשחק השישי ו-2:4 בסיכום הסדרה כולה. האוילרס חזרו מפיגור של 2:0 כדי להשוות ומפיגור של 2:3 כדי לנצח במשחק, כשאת שני שערי ההעפלה מבקיע אלס המסקי בארבע דקות הסיום.

אדמונטון - דטרויט 3:4 (אדמונטון ניצחה 2:4 בסדרה)

זכייה בגביע הנשיא, הובלת הליגה ב-11 נקודות, שיא NHL עם 31 נצחונות. כל אלה היו מנת חלקה של דטרויט, אבל כמו שאומרים: הפליי אוף הגיע והכל נמחק. אדמונטון הפכה פיגורים של 2:0 ו-3:2 כדי לנצח את דטרויט, ובכך להיות הקבוצה הראשונה המדורגת שמינית בפליי אוף, מאז מונטריאול בשנת 2002, שמנצחת את המדורגת ראשונה. רק לידיעה, ב-NBA זה קרה פעמיים בלבד (דנבר על סיאטל וניו יורק על מיאמי).

בשליש הראשון כבשו הרד ווינגס שער תוצרת שבדיה, 14:36 לתוך השליש, כשהנריק זטרברג העלה את דטרויט ליתרון 0:1 מאסיסטים של מיקאל סמואלסון ואנדראס ליליה. 14:02 לתוך השליש השני, ו-0:2 לדטרויט. כריס פרונגר מאדמונטון "ישב" על משחק מסוכן עם מקל גבוה, רוברט לאנג הבקיע מאסיסטים של סטיב אייזרמן (משחק אחרון ב-NHL?) ומתייה שניידר.

הגיע השליש השלישי, והקאמבק של האויילרס התחיל. 2:56 דקות מפתיחת השליש, כשג'סטין וויליאמס "ישב" על roughing, פרננדו פיסאני צמצם עם אסיסטים של ג'ארט סטרול וריאן סמית. 6:40 על השעון ופיסני השווה, הפעם מאסיסטים של ג'ייסון סמית ורם מארי. יוהאן פרנזן הבקיע את שערו הראשון בפליי אוף, ב-10:07, מאסיסטים של דניאל קלירי וקירק מאלטבי.

אלס המסקי, שהיה עד 5 דקות לסיום ללא שער בפליי אוף, הבקיע שניים תוך קצת פחות משלוש דקות. ב-16:07, כשקלירי "ישב" על הפרעה לשחקן יריב, המסקי השווה משון הורקוף וסרגיי סמסונוב. 1:06 לסיום המסקי קבל את הדיסקית את מסטרול, החליף מסירות עם סרגיי סמסונוב, והבקיע את שער הניצחון - 3:4 ענק לאוילרס.

דטרויט הובילה על אדמונטון 30:36 בנסיונות הבקעה, אבל אדמונטון הובילה 25:41 בפייס אוף, והיתה 2 מ-6 בפאוור פליי לעומת 1 מ-4 של דטרויט, שהובילה את הליגה בפאוור פליי. דוויין רולוסון סיים עם 33 עצירות, מני לגאסי עם 26. לאויילרס, זה היה ניצחון ראשון בסדרת פליי אוף מאז שניצחו את קולוראדו בשבעה משחקים ב-1998.

אנהיים - קלגארי 1:2 (3:3 בסדרה)

שער של סקוט נידרמאייר 5:37 לסיום, שלח את שתי הקבוצות למשחק שביעי בפנגוורת' סאדלדום בקלגארי (המגרש היחידי ב-NHL שנעשה בו שימוש באולימפיאדה). הפליימס עוד עלו ליתרון 0:1 ב-10:18 בשליש הראשון. רובין רגר השתלט על הדיסקית ליד הקו הכחול, וירה לשער. איליה בריזגאלוב, שוער הדאקס הדף, וסטפאן יל השתלט על הריבאונד – 0:1 לקלגארי. 7:49 בשליש השני – 1:1. כריס קוניץ השתלט על הדיסקית בשטח שלו ומסר לאנדי מקדונאלד. מקדונאלד נכנס לשטח של הפליימס ומסר לטימו סלאנה שהשווה.

7:30 לסיום, הזדמנות מצויינת לקלגארי לעלות ליתרון. קריסטיאן הוסליוס השתלט על הדיסקית ויצא להתקפה מתפרצת, אלא שהדיסקית פגעה בחולצה של בריזגאלוב אל הקורה. קצת אח"כ, סטפאן יל הכשיל שחקן יריב, ובפאוור פליי, ריאן גלצאף מסר לקורי פרי, שירה את הדיסקית לשער. מיקה קיפרוסוף הדף, אך ההגנה של הפליימס אפשרה לנידרמאייר להשתלט על הדיסקית, והוא הוביל אותה מאחורי השער. כשמסר אותה חזרה, הדיסקית פגעה במחליקיים של רובין רגר ונכנסה לשער. הדאקס הובילו במשחק 22:30 בנסיונות הבקעה ו-30:36 בפייס אוף. אנהיים סיימה עם 1 מ-9 בפאוור פליי, לעומת 0 מ-5 של קלגארי, אך הם יכלו להצטער על כך שהם פעמיים לא נצלו מצב של 5 על 3.

הלילה מונטריאול תארח את קרוליינה ופילדלפיה את בפאלו, בשני המקרים למשחק מספר 6 במזרח.

כזכור, ב-NHL, אחרי הסיבוב הראשון, מדרגים את 4 הקבוצות שעלו לסבוב השני לפי הדירוג שלהן בסבוב הראשון ולכן: אם קרוליינה עוברת את מונטריאול, היא תארח בחצי גמר המזרח את ניו ג'רסי, ואוטווה את המנצחת בין בפאלו לפילדלפיה. אם מונטריאול תנצח, היא תתארח באוטווה, וניו ג'רזי תארח את המנצחת בין בפאלו לפילדלפיה. ניצחון של קלגארי – היא תארח את אדמונטון בדרבי של מדינת אלברטה, וסן חוזה תארח את קולורדו. ניצחון של אנהיים, סן חוזה תארח את אדמונטון, ואנהיים את קולורדו.

ומחדשות הליגה:

- יארומיר יאגר, החלוץ הצ'כי המצויין של הניו יורק ריינג'רס, יעבור בדיקת MRI בכתפו השמאלית, כדי לבדוק אם הוא זקוק לניתוח. יאגר נפגע במהלך המשחק הראשון בניסיון לפגוע בסקוט גומז מהדווילס, ושיחק 49 שניות סה"כ במשחק מספר 4 לפני שעזב בגלל הכתף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully