וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סנוקר: גרהאם דוט זכה באליפות העולם

2.5.2006 / 6:30

הסקוטי בן ה-28 גבר על פטר אבדון 14:18 אחרי סיום דרמטי, בגמר הארוך ביותר בתולדות התחרות. דוט: "כבר הרגשתי איך זה בורח ממני"

גרהאם דוט גבר אמש (שני) על פטר אבדון 14:18 בגמר אליפות העולם בסנוקר שבשפילד, וזכה בתואר אלוף העולם. היה זה הגמר הארוך ביותר בתולדות התחרות (יותר מהמאבק המפורסם בין סטיב דייויס לדניס טיילור ב-1985) והוא נמשך 13 שעות ו-39 דקות. השניים גם שברו את שיא האליפות עם המשחקון הכי ארוך אי פעם - 74 דקות (פריים מספר 27). על איכות המשחק הדעות חלוקות, אך ללא ספק הסיום הדרמטי היה אחד הקלאסיים בקרוסיבל אי פעם.

דוט כבר הוביל 7:15 לפני הסשן האחרון והיה רחוק רק שלושה משחקונים מהתואר, אבל קאמבק אדיר של אבדון, שניצח שישה פריימים רצופים, צימק את התוצאה ל-13:15 ויצר אווירה מדהימה באולם. בשלב הזה המתח והעייפות ניכרו היטב על פניהם של השחקנים. "כבר הרגשתי איך זה בורח ממני", סיפר דוט לאחר מכן, "כשהלכתי לשטוף פנים ממש חשבתי שהסיכויים שלי אבדו. אבל אז החלטתי להתעשת ולחזור למשחק".

ואז הגיע המשחקון ה-33

במצב של 14:16 לדוט הגיע המשחקון המשמעותי ביותר. ברייק של 51 של אבדון נתן לו יתרון גדול בפריים והזדמנות לצמצם את הפער למשחקון אחד בלבד, אבל דוט שאב מאיפשהו את הכוחות, ניקה את השולחן עם ברייק אדיר של 69, שקבע 14:17 לזכותו ועצר את המומנטום של אבדון. במשחקון האחרון, כשהבטיח את ניצחונו, הוא שוב שחרר שאגת מנצח לאוויר, ואף ניגש לנשק את הגביע עוד לפני שהוא הוענק לו.

"גרהאם הוא קשוח, עקשן ונחוש, הוא כל הדברים שאתה מצפה מאלוף עולם", החמיא בסיום המשחק אבדון למנצח, "הוא שיחק יותר טוב ממני לכל אורך שלושת הסשנים, ומכות ההגנה שלו היו מדהימות. הוא ללא ספק ראוי לתואר".

היה זה הניצחון הראשון של הסקוטי בן ה-28 בתחרויות דירוג, לאחר שהפסיד בעבר בארבעה גמרים. בהופעה הקודמת שלו בגמר בקרוסיבל לפני שנתיים הוא הפסיד לרוני אוסליבן 18:8. הפעם המדורג 13 שבר את הנאחס ויצא עם צ'ק צנוע של 200 אלף ליש"ט, אבל לא פחות חשוב - עם התואר אלוף העולם לשנת 2006.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully