וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הגיע הזמן לחילוף משמרות"

פיני גרשון לא חיכה הרבה, ורמז לעזיבה לאחר ההפסד: "אני רוצה לנוח". פארקר מודה שלא הגיע למכבי לנצח: "הם שיחקו הגנה מעולה"

אחרי התצוגה המושלמת של מכבי ת"א בחצי הגמר ביום שישי מול טאו ויטוריה, לא הרבה אנשים ראו בדמיונם את צסק"א מוסקבה לוקחת את התואר מאלופת אירופה בשנתיים האחרונות.

אבל על הפרקט בפראג ראינו משהו אחר לגמרי. ההגנה של צסק"א גברה על ההתקפה של מכבי ת"א. תכנית המשחק של הרוסים היתה הנקודה המרכזית אליה התייחסו השחקנים, ומאמנם [[פיני גרשון]].

"הבעיה היתה שלא הצלחנו לפצח את ההגנה שלהם. הם שמרו טוב והובילו כל המשחק", אמר גרשון. "מספר האסיסטים ואיבודי הכדור שלנו מבהירים בצורה מוחלטת שלא הסתדרנו איתם. חזרנו למשחק ולא הצלחנו להפוך את המשחק. מגיע להם התואר - הם ניצחו את אלופת אירופה. חוץ מג'יימי, התרומה מהספסל לא היתה טובה וזה היה די קשה. זה מעמד שאם אתה מאבד 20 כדורים אתה צריך להביא את זה ממקום אחר. קלענו באחוזים טובים משלוש, אבל בדברים שהיינו חזקים בהם, בצבע, לא תיפקדנו, והיו לנו רק 8 אסיסטים".

פיני גרשון לא חיכה יותר מדי בשביל לחשוף את תכניותיו לעתיד. "אני במכבי שש שנים, וגם כשלא אימנתי הייתי מעורב. אני מקווה שהמועדון יכבד את הרצון שלי. אני מכבד את הצ'אנס שמכבי נתנו לי, אבל אני מאוד וצה לנוח. אני לא רוצה לגרום למועדון הזה שום נזק, ואני מקווה שנעשה את זה בצורה טובה. אני חושב שזה זמן טוב להחליף משמרות, להחליף מאמן. צריך להגיע מאמן חדש לכמה שנים. התוצאה במשחק הגמר לא משפיעה בצורה כזו או אחרת, אפילו עושה את זה קל יותר".

פיני גרשון יתחיל לאט לאט להוריד מעצמו נטל בקבוצה. את משחקי הסיבוב האחרון עד הפלייאוף יעביר עוזרו דן שמיר, כשפיני גרשון ישגיח ויפקח מן הצד.

שיחה מביכה עם ראש הממשלה

אנתוני פארקר: "הם האטו אותנו, לא הצלחנו לרוץ. הם שיחקו הגנה מעולה ולא נכנסנו למשחק. זה אחד המשחקים שהזריקות שלך לא נכנסות. זה לא היה המשחק שלנו, במשחק בודד זה מה שיכול לקרות. צריך לתת את הקרדיט לצסק"א. אנחנו עצובים".

ג'יימי ארנולד: "אני לא יודע מה היה חסר לנו, הם עבדו קשה וצריך לתת להם קרדיט. לא הצלחנו לשחק את המשחק שלנו. הם הכריחו אותנו לשחק משחק שאנחנו לא רגילים לשחק.

דרק שארפ: "כנראה שזה לא נועד לקרות, אין לי הסבר. היינו צריכים לגרום להם לאבד כדורים ולקחת קצת ריבאונדים בהתקפה, מגיע להם כל הכבוד".

טל בורשטיין, אמר בסיום: "קורה שלא הולך. זה משחק כדורסל. הם שלטו במשחק, במיוחד בהגנה. אנחנו היינו צתריכים לרדוף אחריהם כל המחשק. בכל פעם שחזרנו הם פשוט ידעו איך להגיב לנו. כנראה שלא היה יותר מדי מה לעשות".

ניקולה וויצ'יץ' היה חלש לאורך כל המשחק (4 נקודות), ועלה על הלוח לראשונה רק באמצע הרבע השלישי. "הם פשוט שיחקו מעולה", אמר הסנטר הקרואטי. "הם הצליחו להחזיק אותנו על סקור נמוך, ובעצם לעמוד במטרה שלהם. אין לי מה להגיד על המצב כרגע. אני לא יודע אם זה זה מסמל את סיומו של דור במכבי ת"א. מבחינתי זו קבוצה שנתנה לי כל כך הרבה, ותמיד תהיה לי עדיפות בשבילה".

כמו שהתרגלנו בשנים האחרונות, שידך ערוץ 1 בין פיני גרשון לראש הממשלה בפועל, אהוד אולמרט, שהתקשר לנחם. הקשר בין השניים לא עבד, והצופים נשארו בוהים במסך בזמן שראש הממשלה מנסה ליצור קשר עם המאמן. כל עם ישראל ישב מול המסך דקות ארוכות וצפה במחזה ההזוי והמביך, בו פיני מנהל את המדינה. "אני מקווה שתהיה לך הזדמנות לברך את המאמן הבא או הקפטן הבא שיביא את גביע אירופה", אמר פיני גרשון לאהוד אולמרט. נאום ראש הממשלה: "אתה המאמן הכי טוב באירופה, ואני גאה בך ובשחקנים שלך. עוד נזכה בהרבה רגעים יפים של ניצחונות".

"הפנטזיה שלי היתה שאני אהיה פה עם הגביע ונביא אותו יחד לאריק", אמר גרשון, "שיתעורר ויראה את הגביע".

פפאלוקאס ה-MVP: "הזכיה שלנו הכי צודקת שיש"

תיאו פפאלוקאס היווני זכה בקיץ עם נבחרת יוון באליפות אירופה. בפראג הוא השלים דאבל יוקרתי, בדיוק כמו שאראס עבור מכבי לפני שנתיים (אז השלים גביע יורוליג וזכיה ביורובאסקט 2003 עם ליטא). מהרגע בו עלה מהספסל הפך פפאלוקאס, כמו בלא מעט משחקים העונה, למנהיג של הרוסים. "אמרתי כבר אתמול שהכי חשוב להשאיר את מכבי על סקור נמוך. הם לא ידעו איך להתמודד עם הקצב שהכתבנו להם. כל מי שמבין כדורסל יודע שהזכייה שלנו הייתה הכי צודקת שיש. בשבילנו אני יכול להגיד שחצי הגמר היה אפילו יותר קשה, כי היינו צריכים לשבור את הסטטיסטיקה של השנים הקודמות". פפאלוקאס נבחר ל-MVP של הפיינל פור.

דייויד וונטרפול: מכבי יודעת איך ההרגשה. הם באו לכאן להילחם על התואר, ואנחנו קיבלנו הזדמנות ולקחנו אותה. מכבי עדיין קבוצה מצוינת".

המאמן המנצח, אטורה מסינה, אמר: "אני חייב לשחקני ארוחה גדולה. הייתי בטוח בקבוצה שלי. אמרנו אחד לשני, ויש לנו כבוד ענק למכבי, שיש לנו את הרקורד הטוב ביותר באירופה, ואנחנו קבוצת ההגנה הטובה ביותר. ידענו שעשינו משהו העונה, ויש ביכולתנו לזכות בגביע. בגלל שכיבדנו את היריב ניצחנו את מכבי. תהיה עבודה קשה למאמן החדש שיגיע למכבי".

סרגיי פאנוב: "מכבי היא מועדון עם שם גדול ומסורת. הם היו המועדון הגדול ביותר במשך 30 השנים האחרונות. אבל עכשיו הזכרנו לכולם שגם לנו יש מסורת מכובדת ביותר. זה היה חשוב מאוד כי אנחנו לא פחות גדולים. כולם ציפו ממכבי לכל כך הרבה, אבל כנראה שלא חשבו מספיק על היריבות".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully