וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הוקי קרח: דטרויט על סף הדחה

30.4.2006 / 13:50

הפלייאוף המטורף נמשך, כשאדמונטון גברה על הרד ווינגס 2:3 ועלתה ל-2:3 בסדרה. גם קלגארי ביתרון, אוטווה והדווילס בשלב הבא

פלייאוף ההוקי קרח ממשיך לרגש, כשהדטרויט רד ווינגס לא ניצלו את מומנטום הניצחון ממשחק 4 על אדמונטון, וייאלצו לנסוע לקנדה על מנת להשיב את ההכרעה למשחק 7. זאת לאחר שהאוילרס ניצחו 2:3 ועלו ליתרון זהה בסדרה כולה.

ניו ג'רזי, שסיימה בתנופה את העונה הרגילה, המשיכה אותה עם 2:4 על הריינג'רס ו-0:4 קליל בסדרה. קלגארי ניצחה את אנהיים 2:3 ועלתה ליתרון במשחק החמישי בסדרה ואוטווה תנוח לקראת הסיבוב הבא, לאחר שהדיחה את האלופה, טמפה ביי לייטנינג, עם ניצחון 2:3 ו-1:4 בסדרה.

דטרויט - אדמונטון 3:2 (2:3 לאוילרס בסדרה)

פעם אחת כבר עמדו הרד ווינגס בפני משחק קריטי בסדרה. זה קרה ביום שישי, כשניצחו במשחק 4 והחזירו את ההכרעה לדטרויט אחרי פיגור 2:1. עכשיו יש בפניהם משימה קשה עוד יותר, כי אם הם מפסידים את המשחק הבא, גביע הנשיא בו זכו על 124 נקודותיהם בעונה הרגילה עלול להיות לא יותר מקישוט יפה.

שלושה שערים בפרק זמן של שבע דקות בשליש השני הספיקו לאוילרס, שהסתייעו ב-30 עצירות של דוויין רולוסון. פרננדו פיזאני, בדקה ה-5, ראיין סמית' בפאוור פליי, שלוש דקות מאוחר יותר, ושון הורקוף העלו את האורחים ליתרון מדהים. דוויין רולוסון זינק לכל דסקית ומנע 30 נסיונות הבקעה. ברנדן שנאהאן צימק דקה לסיום השליש השני והנריק זאטרברג לא המתיק את הגלולה למרות שער 22 שניות לסיום. שון הורקוף עוד הצליח להציל ירייה של ניקלאס לינדסטרום בשניות הסיום.

"הלחץ עליהם, אבל אנחנו רוצים לסגור את הסיפור הזה מהר", אמר כריס פרונגר מאדמונטון, "יש לנו את זה. אני מרגיש שנוכל לשים עכשיו את הסכין". המאמן קרייג מקטאוויש הוסיף: "ההגנה הייתה טובה מאוד. עלינו ל-0:3 וידענו לשמור על היתרון הזה מול התקפה מסוכנת מאוד".

מני לגאסי, שוער דטרויט, לא היה מרוצה: "אני כרגע משחק ביכולת ממוצעת ביותר, וזה פשוט לא מספיק. אנחנו חייבים להשתפר אם אנחנו רוצים להישאר בחיים".

ניו יורק ריינג'רס - ניו ג'רזי 4:2 (0:4 לדווילס, שעלו לשלב הבא)

ספק אם בניו ג'רזי חשבו שזה יהיה כל כך קל. הריינג'רס, שהיו מועמדים בטוחים לקחת את האטלנטי, פינו להם את המקום, והתנפצו סופית בשאון גדול הלילה. תבוסה צורבת 4:0 ליריבה שמעבר להדסון בוודאי לא עשתה טוב ליושבי המדיסון סקוור גארדן.

"זה הישג משובח, בעיקר לאור העובדה שהריינג'רס היו דומיננטיים כל העונה", אמר מרטין ברודור, שוער הדווילס. ברודור מנע 31 נסיונות הבקעה של הריינג'רס האנמיים וזכה בשאטאאוט. אגב כך הוא שבר את שיאו של פטריק רואה לשיא הופעות רצופות בפלייאוף - 137.

יארומיר יאגר אולי היה ה-MVP של השנה, אבל הוא לא היה אפילו הצ'כי הכי טוב בסדרה, כי פטריק אליאש המשיך להכות את הריינג'רס. אליאש הבקיע צמד, את השער השני והרביעי של הדווילס, ואת האסיסט לשער השוויון של סקוט גומז, לאחר שג'ד אורטמאייר העלה את ניו יורק ליתרון 20 שניות לסיום השליש הראשון. השדים הגיבו בארבעה שערים, שסגרו את סיפור העונה של הריינג'רס.

ואגב יאגר, הכל נסגר עבור הריינג'רס, 53 שניות מהפתיחה, כשהסטאר נטש בשל פציעה בכתף, שהוחמרה מתיקול עם בראד לוקוביץ'. "כשאתה מאבד שחקן כמוהו בפיגור 3:0 בסדרה - אתה יודע שזה סגור", סיפר מרטין רוצ'ינסקי המאוכזב.

אוטווה - טמפה ביי 2:3 (1:4 לסנאטורס, שעלו לשלב הבא)

מרטין האוולאט הבקיע בכל משחק מחמשת המשחקים בסדרה. בהתמודדות הזו הוא גם מסר לאסיסט, ובפעם הרביעית בתשע עונות רצופות בהן העפילו הסנאטורס לפלייאוף, הם בסיבוב השני.

"זהו רק השלב הראשון", אמר האוולאט, שהוא וחבריו הקדישו את הניצחון למגן וויד רדן. אימו של רדן מתה מספר ימים לפני המשחק מסרטן, והוא בישל שני שערים. "יכולת לראות כמה זה חשוב לו", אמר אביו, דאג, שקיבל תנחומים משחקני הקבוצה.

15 דקות בתוך המשחק זה כבר היה 0:2 וטמפה ביי ראתה את הסוף, כשפיטר שייפרו אנדריי מזארוש הבקיעו, מאסיסטים להם היה שותף רדן. ייבגני ארטיוחין צימק בתחילת השליש השני, האוולאט כבש בפאוור פליי חמש דקות לסיום השליש כדי להעלות ל-1:3, ושער של בראד ריצ'רדס שתי דקות לסיום היה בבחינת מעט מדי ומאוחר מדי עבור הלייטנינג.

בסיום חלקו חבריו של האוולאט מחמאות: "כשאתה מקבל שחקן כזה סמוך לדדליין", אמר ג'ייסון ספזה, "לקבוצות קשה להשתנות, הן לא יכולות לתאם מצ'אפים איתך". האוולאט היה פצוע ברוב שלבי העונה וחזר בסמוך לפלייאוף. שון ברק, שוער האורחים, אמר: "הם קבוצת הוקי טובה מאיתנו, לפחות בסדרה הזו. הם ניצחו כי עשו דברים טוב יותר מאיתנו".

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio

קלגארי - אנהיים 2:3 (2:3 לקלגארי בסדרה)

גם הפליימס מתחילים להרגיש את זה בא. כמו אדמונטון, גם הם החזיקו בשיניים יתרון שבנו לכדי 0:3, ובמשחק השישי, באנהיים, יוכלו לעטוף את הסדרה. "כולנו באנו עם מוטיבציה וזרימת אדרנלין גבוהה", אמר ג'רום איגינלה, שהצמד שהבקיע היה המפתח לניצחון. אחרי שער של טוני אמונטה הבקיע איגינלה בסוף השליש הראשון ולאחר מכן בפתיחת השני, כדי לבנות יתרון של שלושה שערים. אנדי מקדונלד הבקיע בפאוור פליי, ו-33 שניות לסיום כבש גם סקוט נידרמאייר עם עודף שחקן, אבל המייטי דאקס חוזרים הביתה כשחרב ההדחה על צווארם.

"הוא סוחב אותנו, הוא הדגל שלנו", אמר אנדרו פרנס על איגינלה. מיקה קיפרוסוף מנע 26 נסיונות הבקעה, והאופציה שלו לעוד שאטאאוט בעונה ענקית נגוזה עם השער של מקדונלד. בצד השני עצר איליה בריזגאלוב, שהחליף את ז'אן סבסטיאן ז'יגר, 19 דסקיות.

עד כמה הפליימס מתפקדים בלחץ? זוהי הפעם החמישית ברציפות שהם מנצחים במשחק 5 כשהתוצאה היא 2:2. "איגינלה הראה לנו כמה הוא קר רוח", התלקק גם מת'יו לומבארדי על הווינגר, "הוא מנהיג עצום".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully