וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקווש: יש עתיד

8.5.2006 / 6:41

בפרוייקט ייחודי מקודם הענף באור עקיבא. הדלת נפתחת לבני הנוער, ומעצבת את אישיותם, מעבר לשאיפה הספורטיבית להתקדם

פרוייקט ייחודי קרם עור וגידים לפני כשנתיים: קידום ענף הסקווש באור עקיבא. סטיבן שיינר, יהודי – בריטי בן 63, חובב סקווש ותורם עקבי לעיר אור עקיבא, החליט באחד הימים כי עליו לשלב בין שתי אהבותיו בארץ.

ענף הסקווש, שמוכר פחות בפרברי גוש דן, ובמיוחד מחוץ לקהילות האנגלו סקסיות, הגיע פתאום לפאתי העיר טעונת הטיפוח. איך נעשה הדבר?

"בקיץ 2004", משחזר מאיר צמח, מאמן הסקווש בפרוייקט ומרצה בוינגייט, "ארגנו בעזרת רכז הספורט של אור עקיבא, אורי לוי, כמה עשרות ילדים מכל שכבות האוכלוסיה בעיר, לקייטנת סקווש חינם ללא תשלום. את כל הציוד קיבלנו מתרומתו של סטיבן, "נאות גולף" בקיסריה תרמו לנו את מרכז הסקווש שלהם ובעזרתם האדיבה של הורי הילדים, יצאנו לדרך שנמשכת עד היום".

לאחר הקייטנה נשארו לפרוייקט, המוצג בפני הילדים כחוג לכל דבר, כשלושים ילדים אשר מתוכם נבחרו בקפידה עשרת המוכשרים ביותר. הילדים, כולם בני כיתות ד´-ו´, נבחרו בגילאים אלו בשל "הבשלות העצבית-שרירית האידיאלית ללימוד משחקי מחבט בגיל זה", כפי שטוען מאיר. פעמיים בשבוע למשך שעה בכל פעם, נפגשים הילדים עם המאמן הבכיר ולומדים את רזי המשחק.

ההקרבה הינה גדולה: לפעמים אין אפשרות ללכת לפעילויות וחוגים אחרים. פעם אחת אפילו, היה על אחד הילדים בחוג לוותר על הטיול השנתי עם כיתתו בשביל לשחק. אך למרות כל זאת, הבחירה להשקיע בסקווש הינה של הילדים ומשפחותיהם בלבד, הכל נעשה ברצון ולא בכפייה.

לאחרונה אף התחילו להיקטף פירות ההשקעה של ילדי אור עקיבא: באליפות הנוער הפתוחה האחרונה שהתקיימה בדצמבר 2005, סיים חלק ניכר מהם במקומות הראשונים לקטגוריית הגיל שלהם. הגדילה לעשות חלי, הבת היחידה בפרוייקט, שמסיימת כבר שנתיים ברציפות במקומות הראשון והשני לקטגוריית הגיל שלה.

"שמירה על חוקי הספורט והלכות נימוס בו, מחנכים את הילדים לתרבות אחרת, לרמה של התנהגות ומשמעת עצמית שלא היו נתקלים בה בענף ספורט אחר", טוען מאיר. "לחיצת היד בסיומו של משחק, פתיחת הדלת למנצח, בלי לקלל, ללמוד להפסיד, כל המחוות הללו לא דומיננטיות בענפי ספורט אחרים כמו בסקווש". לדוגמא, מציג מאיר את איתי ממן, שחקן סקווש בן 14 שהחשיפה לסקווש חוללה בו פלאים". ברגע שאיתי החל להתקדם מבחינת ההתנהגותו הספורטיבית, הוא גם נהיה אדם יותר נעים וסובלני. הוא מפגין אהבה אדירה לענף". איתי:" אני מגיע מכדורגל. זה מה ששיחקתי לפני הסקווש. אבל עכשיו, זה הכיף הכי גדול שלי."

ומה הלאה? "השאיפה", אומר מאיר, "היא להקים מרכז סקווש באור עקיבא. זוהי תכנית ארוכת טווח אבל בשביל פרוייקט אור עקיבא, הילדים, התורם והמאמן הבכיר- השמיים הם הגבול (או לפחות הפס האדום העליון).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully