וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"החלום מתקרב"

וויל סולומון רחוק 40 דקות מתואר אישי ראשון ביורוליג. מכבי ת"א ערכה אימון מסכם לקראת הגמר מול צסק"א (21:40, ערוץ 1), ללא פיני גרשון, שלא רצה לצעוד שוב לאולם

30 שעות לפני גמר היורוליג הרביעי ברציפות שלו, התייצב פיני גרשון למסיבת העיתונאים האחרונה, לפני שיידע אם הוא אלוף אירופה פעם נוספת. כל זה, אחרי הליכה של 50 דקות ממלון מריוט שבו שוהה מכבי ת"א להיכל ה"סאזקה ארינה". בכל מה שקשור להגעה לאולם, גרשון העדיף לשמור על השבת. מצד שני, לא הייתה לו שום בעיה להשתמש במיקרופונים בחדר מסיבת העיתונאים. אחרי שאטורה מסינה, טל בורשטיין ומתיאס סמודיס סיימו עם הקלישאות שלהם, מאמנה של מכבי ת"א נשאר לעשות את מה שהוא אוהב לא פחות מלאמן, לדבר ובעברית. כנראה שזה עוד סימן לכך שמדובר בעונה האחרונה שלו, הוא פשוט לא רוצה להיפרד מהעיתונאים, שחיכו לכמה שעות פנויות כדי ליהנות משבת קרירה בפראג.

לצדו ישב הפעם אחד המאמנים היחידים באירופה שיכול להתגאות במאזן חד צדדי לחלוטין מול מכבי ת"א. אטורה מסינה ניצח את הצהובים 12 פעמים ב-12 מפגשים, כך שמעבר להיסטוריה, יש לגרשון חשבון לא קטן עם המאמן האיטלקי. "מסינה לא פראייר", אמר גרשון והוסיף: "הוא מנסה להעביר את הלחץ אלינו. הם מנסים להוריד לחץ ולהגיד שאנחנו פייבוריטים. קל לי להגיד שאף אחד לא ציפה שנהיה פה. במיוחד החבר'ה מהתוכנית של הגאונים, עשיריות, רביעיות או איך שקוראים לה. אני בגמר ונקווה לעשות את זה הכי טוב שאפשר.


"אם נשחק כמו ששיחקנו ביום שישי, מה שקשה לעשות, יהיה משחק מעניין. קחו בחשבון שהם קבוצת הגנה טובה ולא יעשו לנו את החיים קלים. תמיד יותר קל לשחק נגד מישהו, שניצח את מכבי ת"א 12 פעמים ברציפות. צריך לעשות עוד דבר קטן לפני שאנחנו אומרים שלום". את הדברים האלה אמר גרשון בעקבות דבריו של מסינה: "אנחנו בלוע הארי ואנחנו יודעים את זה. אני בטוח שרוב האנשים כאן לא מוכנים לשים את כספם על צסק"א מוסקבה. לכל אחד מאיתנו יש את הדברים הקטנים שגורמים לו להרגיש טוב. לי יש את הסטטיסטיקה מול מכבי ת"א ואני מקווה שזה יעזור לי. יהיה נחמד להגיד עליי 0:13 מול מכבי ת"א".

טל בורשטיין: "אני מברך את צסק"א. ראינו את המשחק שלהם ואנחנו יודעים שמדובר בקבוצה טובה וכשרונית עם מאמן מצוין. אנחנו מצפים למשחק קשה וכמו שפיני גרשון אמר, אנחנו מקווים לשחק טוב לפחות כמו אתמול, כי זו תהיה הדרך היחידה לנצח".

מתיאס סמודיס: "אני יודע שכולם יגיעו מוכנים כדי לעשות את המקסימום. מכבי תיהנה מהנסיון ומהאוהדים, אנחנו נהנה מהתשוקה שיש לנו להיות אלופים. יהי מאצ' אפ מאוד מעניין כי מכבי קבוצה יותר התקפית ואנחנו קבוצה יותר הגנתית".

במכבי חוששים מהשופטים

פיני גרשון כאמור לא הסתפק במסיבת העיתונאים הרשמית וניצל כל רגע פנוי להתייחד עם העיתונאים בכחול-לבן, וזה אחרי שחלק מהם השכימו קום בבוקר כדי ללוות אותו בהליכת השבת המפרכת. גרשון המשיך בהתייחסות למשחק הגמר מול צסק"א, הראשון בין שתי הקבוצות ביורוליג: "חלק לא קטן מהקבוצות באירופה מנסים לחקות את הכדורסל שלנו. גם צסק"א עושים חלק מזה. לחלק נמצא פתרונות מחר ועם החלק האחר נתמודד. אתם לא נותנים לצסק"א מוסקבה מספיק קרדיט, הם יותר טובים ממה שאתם חושבים. במשחק לא גדול הם עשו 81 נקודות ואנחנו עשינו במשחק ענק 85 נקודות.

"אני מכיר את השיטות של כל המאמנים ויש הרבה כאלה שפותחים עם הרכב הגנתי או עם כאלה שיכולים לעשות עבירות. זה נכון שצסק"א היא אחת הקבוצות היותר פיזיות, אבל העובדה היא שברצלונה עמדה על הקו 17 פעמים בלבד וזה אומר הרבה. אני אראה את המשחק של צסק"א במוצ"ש ואני מקווה שמה שאמרו על המשחק הזה לא נכון, כי בכלל לא יהיה נעים אם משחק הגמר לא ייגמר בכדורסל נטו".

גרשון התייחס גם לתלונותיהם של אנשי ברצלונה על השיפוט בחצי הגמר ונשאל אם יש לו חששות לגבי השיפוט במשחק הגמר: "אני לא יודע מי יהיו השופטים ואני לא יכול להיערך לזה. בכל מקרה, דיברתי עם השחקנים שלי על שניים מהשופטים בחצי הגמר ונערכנו אליהם. דיברנו על לקום מהספסל ועל עבירות טכניות. זה לא נפל עליי אלא על חצי הגמר השני. הבנתי שהעבירה הטכנית שם לא הייתה צריכה להישרק. אם חס וחלילה דבר כזה יקרה אצלנו, אני לא אעבור על זה בשתיקה. אני אהיה שם אם תצטרכו, אני מתאמן בגליצ'ים".

על התרומה ההתקפית הדלה יחסית של השחקנים הנמוכים שלו בחצי הגמר אמר גרשון: "התרומה ההתקפית של שארפ וסולומון לא הייתה אתמול כי התפקיד המרכזי שלהם בפירוש היה לעצור את פריג'יוני. סולומון הוא שחקן שיכול לעשות 30 נקודות בקלות. בכל פעם הוא עבר את אוקיץ' כמו חמאה. הוא עשה עוד כמה דברים שאפשר לעשות. אני מעדיף שבמשחקים כאלה, הנקודות יתחלקו בין הגבוהים לנמוכים. הגבוהים הציגו רמה גבוהה מאוד אתמול. קשה לי להאמין אם היא תחזור מחר, אבל אני מקווה. אני מתפלל שנשחק כמו ששיחקנו אתמול, עם החולשה בריבאונד ההגנה. זה היה אחד המשחקים הטובים שלנו, בטח השנה. אתם לא יודעים כמה קשה לשחק במעמד מלחיץ כזה. יש לטאו שמונה שחקנים מצוינים והם מובילים את הליגה הספרדית, שהיא קשה. היה לנו זמן להתכונן. למעמדים כאלה צריך להגיע בשיא. אני מקווה שזה לא השיא שלנו ושהוא יהיה מחר. אנחנו נהיה מוכנים למחר".

גרשון התייחס גם להמשך דרכו במכבי ת"א השנה, כשנשאל אם יעמוד על הקווים בסיבוב השלישי במידה ומכבי ת"א תזכה ביורוליג: "אני אהיה על הספסל בטוח כי יש לי חוזה. מי שיעביר את המשחקים יהיה דן שמיר. בשבילו המציאו את הסיבוב השלישי. גם אם נפסיד בשבעה משחקים, נהיה בפיינל פור הישראלי".

תעמולה פרו פלשתינאית באתר "צהבת"

תופעת ההאקרים הפורצים לאתרי אוהדים תופסת תנופה. הקורבן החדש הוא אתר האוהדים של מכבי תל אביב "צהבת", אליו פרץ האקר טורקי והשתיל את התמונה המפורסמת מהאינתיפאדה, בו מצולם הילד הפלשתיני, מוחמד דורה, בידי אביו, שניות לפני שנורה למוות.

מתחת לתמונה נכתב המשפט "לעצור את המלחמה בירושלים". ההאקר הוסיף גם כמה דברים בשפה הטורקית, ואמר: "הרצח שאתם מבצעים לא יישאר ללא תגובה, יגיע היום ותשלמו".

גרשון ויתר על האימון המסכם

לקראת מוצאי שבת, מכבי ת"א סיימה את האימון המסכם שלה למשחק הגמר. שני דברים בלטו לעין באימון. הראשון, חסרונו של פיני גרשון, שהעדיף לוותר על ההליכה המפרכת לאולם בגלל השבת, לאחר שכבר עשה זאת לפני מסיבת העיתונאים. עקב כך, מי שהעביר את האימון היה עוזרו, דן שמיר.

הדבר השני שבלט באימון היתה ההתרגשות הגוברת שניכרה אצל השחקנים, חלקם בפעם הראשונה במעמד הזה. אחד מהם הוא וויל סולומון, שחיכה לרגע הזה כל העונה, אחרי שספג לא מעט ביקורות. "אי אפשר לתאר איך אני מרגיש", אמר סולומון. "אנחנו מתכוננים לרגע האמת, שעבדנו בשבילו כל העונה. אנחנו חייבים להישאר דרוכים ומוכנים. ראינו אתמול צסק"א בחצי הגמר במשך מחצית אחת, וזאת קבוצה שיודעת לשחק כדורסל. מבחינת אישית אני מתרגש. אני חושב שזה יילך ויתעצם ככל שהזמן יעבור. אנחנו כל כך קרובים לחלום, שבשלבים מסוימים של העונה היה נראה רחוק. הכל פתאום נראה קרוב ותלוי בערב אחד".

עוד שחקן שלו זה יהיה הגמר הראשון הוא שרון ששון, שאמר: "אין ספק שזה רגע השיא שלי. ראינו את צסק"א, ואנחנו יודעים מה צריך לעשות מולם. אם נעשה את מה שעשינו בחצי הגמר, הגביע הוא שלנו".

גם ניקולה וויציץ' דיבר באימון המסכם: "אני רוצה עוד ניצחון אחד וזהו. ההרגשה היא נהדרת. לפי המבנה של היורוליג, לא יכול להיות שאנחנו וצסק"א לא הכי טובים באירופה. מחר נראה מי הכי טובה".

מייסאו באסטון: "שמעתי על הקרבות בין מכבי לצסק"א לאורך ההיסטוריה, אני רוצה להצטרך להיסטוריה ולהוסיף עוד ניצחון למכבי. האוהדים נותנים לנו אנרגיה. אני מאמין שנוכל לשחק כמו אתמול וכך נחייך בסיום". בורשטיין: "צסק"א היא קבוצה חזקה מאוד עם שחקנים מנוסים. צפוי קרב קשה, יהיה גמר אכזרי".

אגב, לאורך כל היום, במקביל להכנה למשחק הגמר, ניסו גורמים במכבי לשכנע את פיני גרשון להישאר עונה נוספת. רענן כץ אמר באימון המסכם: "גם אני הייתי רוצה שפיני יישאר, אם זה היה תלוי בי".

אחרי שמכבי סיימה את האימון, עלתה צסק"א לפרקט. גם בהיעדרו של פיני גרשון, ראשי הקבוצה הרוסית חששו למרגל ישראלי באולם, למרות השמירות הקפדניות. דיוויד וונטרפול, פורוורד צסק"א, שמכיר את מכבי מצוין מהקריירה שלו באיטליה (פגש את מכבי 4 פעמים בעונה שעברה עם סיינה): "אני חושב שיש לנו סיכוי טוב. לא ראיתי קבוצת NBA נגד טאו. אני מקווה שנשחק את המשחק שלנו ונשמור לכל אורכו על הזדמנות לצאת עם הניצחון. יהיה קרב קשה, בין 2 הקבוצות הטובות באירופה, אבל אנחנו הולכים על התואר".

סרגיי פאנוב הוסיף: "זה נכון שזה הגמר הראשון שלנו, ורגע היסטורי, אבל זה לא גורם לנו להרגיש עצבניים מדיי. אנחנו באים לעשות את שלנו ולא לתת למכבי לרוץ ולזרוק".


כתבינו דני בורשבסקי ואוהד גרינוולד מוסיפים מפראג, כי למשחק הגמר נותרו מספר כרטיסים למכירה במושבים הטובים ביותר באיצטדיון. מחיר כרטיס בודד על הפרקט יעלה כ-3000 שקלים, ובתאים ביציעים העליוניםן כ-1700 שקלים. בנוסף, הופיעו מספר אוהדים של טאו ויטוריה שמחלקים כרטיסים לגמר לאוהדים הצהובים שהגיעו לעיר בימים האחרונים. שיירה של 30 רכבים של יהודים תגיע מוינה היישר למשחק.

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully