וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שברו את הנאחס

שגיא ניר

29.4.2006 / 0:11

עם אסופה של גארדים אמריקאים ורכז מחליף אלוף אירופה, תעלה צסק"א מוסקבה לגמר היורליג מול מכבי. פיני מחכה למסינה בפינה

במחצית משחק חצי הגמר השני של הפיינל פור, בפיגור 4, לא חשב אף אחד מאנשי צסק"א מוסקבה על מכבי תל אביב. עם מאזן של 5:0 בחצאי גמר פיינל פור ושלושה הפסדים בשלוש השנים האחרונות, כל שרצו הרוסים המתוסכלים זה להרגיש סוף סוף ניצחון בחצי הגמר. הניצחון הדחוק (75:84) על ברצלונה שווה אולי היסטוריה קטנה, אבל למרות הכשלונות הצורמים מן העבר אף אחד במוסקבה לא יחייך עם מדליית כסף על הצוואר.

ההיסטוריה לטובת מסינה

אחרי הכישלון בפיינל פור שאירחו בביתם, מינו בצסק"א לעמדת המאמן את אטורה מסינה האיטלקי (46), שאחרי שנים של אימון בבולוניה וטרוויזו יצא לנסות את מזלו במדינה בה זורם הכסף הגדול של היום. עם רקורד של שני גביעי אירופה עם וירטוס בולוניה, המטרה של צסק"א ברורה, למרות שמול מכבי הסיכוים אינם גבוהים.

מסינה ומכבי הם מכרים ותיקים. בעונת 1998/9 הדיח האיטלקי את מכבי בעונתו הראשונה של גרשון בקבוצה, עם 0:2 קליל בשלב ההצלבה. ב-2002/3 ניצח גם עם בנטון את הצהובים של בלאט. קודם לכן, בשנות ה-90 החלשות של מכבי, ניצח מסינה פעמים רבות את מכבי, כולל שני ניצחונות בשניות הסיום ביד אליהו. באחד המשחקים אמר בסיום: "עברתי לאזורית והכרחתי את מכבי לחשוב", משפט שהפך סמל לקבוצות האנוכיות והבינוניות שהעמיד המועדון הצהוב באותן שנים. בסך הכל, המאזן שלו מול אלופת ישראל הנצחית עומד על 0:12 מדהים.

מבחינתו של פיני גרשון, הגמר ביום ראשון יהווה הזדמנות מצוינת להסיר מגבו את הקוף שנקרא אליפות הסופרוליג ב-2001, כשיפגוש את אלוף היורוליג באותה עונה עם קינדר בולוניה (שניצחה בסדרת הגמר 2:3 את -ניחשתם נכון - טאו ויטוריה. מאמן טאו באותה עונה היה דושקו איוואנוביץ', שהפסיד למסינה גם אמש).

שלושה אמריקאים קשישים

החמישייה של צסק"א כוללת את ג'יי אר הולדן, טרייג'ן לנגדון, דיוויד ונטרפול, מתיאס סמודיס ואלכסיי סברסנקו. הולדן (30, 1.85 מ') הוא הברומטר של צסק"א בארבע השנים האחרונות, לטוב ולרע. המתאזרח האמריקאי הראשון בתולדות רוסיה עבר את טראומות הפיינל פור הקודמות עם המועדון, אבל היה גם זה שהעלה את צסק"א לגמר הפעם עם 19 נקודות ב-5 מ-7 לשלוש. הוא קלע העונה 11.2 נקודות למשחק ביורוליג, אבל המספרים שלו יורדים משנה לשנה. העובדה כי הוא קולע יותר בהפסדים, יכולה להעלות רעיונות במוחם של אנשי הצוות המקצועי של מכבי לקראת הגמר.

טרייג'ן לנגדון (30, 1.92 מ') הגיע הישר מגמר המכללות עם דיוק (שם שיתף פעולה עם אלטון ברנד, קורי מגאטי וגם וויליאם אייברי) אל שלוש שנים רוויות פציעות בקליבלנד, שבחרה בו במקום ה-11 בדראפט 1999. איך נאמר, לא הצליח להם כל כך. לפני שלוש שנים הוא הפסיד עם בנטון בגמר היורוליג לברצלונה של שאראס ובודירוגה, אבל הנקמה שלו בחצי הגמר של השנה היתה מינורית משהו, עם 13 נקודות ב-2 מ-6 מהשדה בלבד. גם בבנטון אימן אותו מסינה, שהביא אותו העונה לצסק"א, אחרי עונה בדינמו מוסקבה. בדרך עבר לנגדון גם באפס פילזן הטורקית. שיאן השלשות של דיוק בכל הזמנים (עד בואו של ג'יי ג'יי רדיק) קלע העונה ביורוליג 12.9 למשחק ודייק ב-38.5 אחוזים מחוץ לקשת, ורק יום מוצלח במיוחד שלו בגמר יתן סיכוי לצסק"א מול מכבי.

דיוויד ונטרפול (33, 1.94 מטר) שיחק בקריירה הארוכה שלו שנתיים בסין, אבל גם 22 משחקים עם ריפ המילטון בוושינגטון וויזארדס. אחרי שנתיים בסיינה, כשהוא בשלהי הקריירה, הצטרף לצסק"א, בה הוא קלע העונה 9.9 נקודות, מסר 3.2 אסיסטים וקטף 4.7 ריבאונדים. אחרי 7 נקודות ללא סל שדה בחצי הגמר, ו-4 הפסדים למכבי בעונה שעברה, הוא יצטרך הרבה מזל כדי לחוות חוויה מתקנת.

מתיאס סמודיס (27, 2.05 מטר) הסלובני הגיע העונה לצסק"א אחרי 5 שנים בשתי הקבוצות של העיר בולוניה. הודף כדור הברזל לשעבר, שקלע 2 נקודות בתבוסה של פאף למכבי בגמר 2003/4 בהיכל, מגיע בכושר טוב לגמר של השנה, אחרי דאבל דאבל ראשון העונה בחצי הגמר מול ברצלונה (17 נקודות ו-12 ריבאונדים, כולל סחיטה של 9 עבירות). עד עתה הוא קלע ביורוליג 11.6 נקודות וקטף 5 ריבאונדים.

אלכסיי סברסנקו (26, 2.17 מטר) לא התחיל את העונה כסנטר הפותח של צסק"א. פציעתו הקשה של דייוייד אנדרסן האוסטרלי (בעל האזרחות הדנית), שהוביל את הקבוצה בנקודות וריבאונדים, שלחה את הרוסי ממוצא יווני אל הקו הקדמי (תרתי משמע). מדובר בשחקן פיסי אך מהיר, שמירב תרומתו בהגנה. בחצי הגמר שותף ל-7 דקות בלבד, אחרי 5.1 נקודות ו-4.1 ריבאונדים בעונה הרגילה. בחצי גמר היורוליג לפני שנתיים התעללה בו מכבי, כששלחה אותו לקו בכל הזדמנות, בידיעה שיחטיא (51 אחוז מהעונשין העונה) מול ברצלונה נטולת הגבוהים לא היה לו שימוש, מול מכבי הוא יבלה כנראה יותר על המגרש.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה

אלוף אירופה על הספסל

תאודורוס פאפאלוקאס (28, 2 מטר), רכז אלופת אירופה, יוון, הוא שחקן ספסל בצסק"א, אבל ללא ספק מדובר באחד מעמודי התווך שלה זו העונה הרביעית. למרות גובהו, מדובר ברכז שמוסר מצוין וחודר נהדר. "מיתוס" (זהו כינויו, בשל אפו הארוך) קלע העונה 8.4 נקודות ומסר 4 אסיסטים, אך מול ברצלונה היה מאלו שהביאו את המפנה, עם 19 נקודות ב-70 אחוז מהשדה. אחרי שלושת הפיינל פורים הקודמים בהם שבק עם ממוצע של פחות משש נקודות, הגיע זמנו להוכיח את עצמו גם על במדי הקבוצה.

את הספסל של צסק"א משלימים סרגיי פאנוב הותיק (35, 202), שאחרי 10 שנים (לא רצופות) במועדון תורם 6.1 נקודות בכמעט 15 דקות משחק. תומאס ואן דן שפיגל הבלגי (26, 213), שהגיע מרומא כמחליפו של אנדרסן, קולע 5 נקודות ב-15 דקות משחק, וניקיטה קורבאנוב (19, 202) משלים את הרוטציה, אך אינו תורם בדרך כלל מעבר למשחק הגנה וביצוע עבירות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully