וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ציפינו למשחק יותר קשה"

גם וויצ'יץ' הופתע מחולשתה של טאו, אבל נתן את הקרדיט להכנה. באסטון התלהב מההגנה הצהובה, ואולמרט התקשר לברך את מזרחי

במכבי תל אביב לא רק שלא מתרגשים על הפרקט במעמד הפיינל פור, אלא גם לוקחים כמובן מאליו ניצחון מרשים כמו זה שראינו ביום שישי בערב על טאו ויטוריה, 70:85.

השחקנים בצהוב נראו רגועים אחרי המשחק, לא יצאו מגדרם ובקושי שחררו חיוך או שניים. מבחינתם, כמו שטרחו כולם להגיד, הם עדיין לא עשו דבר. ישנה מטרה אחת ובלעדית, והיא גביע אירופה שלישי ברציפות, הישג שהיבשת לא ראתה מאז ספליט הגדולה. כרגיל, גם ראש הממשלה יודע מי הבוס של המדינה, וזו הסיבה שאהוד אולמרט, אוהד ירושלמי מושבע, מיהר להתקשר לשמעון מזרחי ולברכו על הניצחון.

"הסיבה שהמשחק נגמר צמוד היא כי עשינו כמה טעויות ברבע הרביעי", טרח פיני גרשון להסביר את ההפרש הלא מרשים. "קשה לשמור על אותו קצב רצחני במשך 40 דקות. רציתי לתת לכמה שחקנים לנוח בסיום, ואני מקווה שזה יעזור לנו להיות מוכנים ביום ראשון לגמר".

"מאז השנה השנייה שלי במכבי תל אביב הגענו לכל הגמרים האירופאים", המשיך הקואץ'. "אני יודע שזה לא יהיה קל בגמר, ולא יהיה לנו קל לשחזר את אותה היכולת, אז אני אהיה שמח אם מכבי פשוט תוכל לזכות בגביע שלישי ברציפות. לי כבר יש שלושה גביעים ברציפות, כולל הסופרוליג.

"אם נתחשב בחוזק היריבה, זה אחד המשחקים הכי טובים שלנו העונה", הוסיף גרשון. "סולומון היה מצוין, הוא לא צריך לקלוע 27 נקודות כדי להיות טוב. ההגנה שלו על פריג'יוני הייתה המטרה הראשונה שלנו, כי הוא מנהל המשחק והראש של טאו".

"היינו נחושים להתחיל את המשחק בקצב מהיר ועם הגנה אגרסיבית. אני לא יודע מה בדיוק קרה לטאו אבל נשארנו חמים, והפתיחה הלוחצת שלנו ברבע הראשון הייתה המפתח לניצחון. משכנו 'להרוג' אותם בכל תחילת רבע".

עוד לפני שצסק"א הגיעה לגמר, הודה גרשון שהיא לא היריבה המועדפת עליו: "אני מכיר טוב יותר את ברצלונה, ואני מעדיף לפגוש אותה".

"רצינו לפתוח חזק, כי אנחנו יודעים שטאו בדרך כלל מתחילים עם תנופה", אמר אנתוני פארקר, ששוב היה מצוין עם 19 נקודות, כולן במחצית הראשונה הגדולה של הצהובים. "ההגנה הייתה המפתח, עם הגגות של ניקולה ומייסיאו והחטיפות של וויל. זה מה שעשה את העבודה, הרבה יותר מההתקפה".

"זה לא היה קל, גרמנו לזה להיראות קל", הוסיף פארקר. "עבדנו קשה בהגנה, והקהל נתן לנו אנרגיות מהפתיחה, כבר כשיצאנו מהמנהרה. ניסיתי לקחת את מה שההגנה נתנה לי. קלעתי את הזריקות הראשונות שלי, והלכתי לקו וזה הכניס אותי למשחק. אני עושה את מה שהקבוצה צריכה ממני. בין אם זה נקודות, הגנה או ריבאונד. אנחנו מגיעים לתוצאות הללו בזכות זה שאנחנו עובדים ביחד".

"כל הגוף שלי כואב"

ניקולה וויצ'יץ' חזר להיות ניקו הישן והטוב, והשכיח לחלוטין את התקופה החלשה שלו. גם לואיס סקולה לא מנע ממנו לקלוע 16 נקודות ולהוסיף 8 כדורים חוזרים ו-7 אסיסטים. "ציפינו למשחק קשה יותר מזה, אבל זה קרה כי היינו מוכנים", אמר. "הקהל עזר לנו לשלוט מהפתיחה. ביצענו את כל התוכניות שדיברנו עליהן בחדר ההלבשה".

מייסיאו באסטון היה כוח הגנתי בלתי רגיל עם 6 גגות, 5 מהן כבר במחצית הראשונה. "כשאמרו לי במחצית שהיו לי חמישה גגות, לא האמנתי", אמר. "יש לנו קו קדמי טוב יותר משל טאו, והראינו את זה בזכות הגנה טובה. כשאנחנו משחקים את המשחק הכי טוב שלנו, אנחנו יכולים להביס כל קבוצה. ניצחון כזה הוא בהחלט מסר.

"הצבע הצהוב ביציעים נתן לנו יתרון, ואווירה באולם בהחלט השפיעה על טאו. אנחנו רוצים להיכנס להיסטוריה עם ניצחון ביום ראשון, כדי להשוות את השיא של ספליט. אנחנו יכולים לעשות את זה".

טל בורשטיין חזר לחמישייה, והחזיר לפיני דיווידנדים עם 12 נקודות ב-30 דקות. "המשחק לא היה קל בכלל", הסביר. "כל הגוף שלי כואב, היו פיצוצים והמון אגרסיביות".

"פריג'יוני הוא המפתח שלהם, בכך שהוא מכניס את הכדור לסקולה ועושה הרבה מהלכי פיק אנד רול וכולנו עשינו הגנה טובה כדי לעצור את זה", הסביר וויל סולומון את חשיבות ההגנה על הקו האחורי. "כשמשחקים הגנה טובה, זה הופך להתקפה יעילה. ראיתי את העיניים של פארקר, והוא היה מוכן ורעב מהפתיחה. הוא קבע את הטון בהגנה ובהתקפה".

לואיס סקולה נראה אחרי המשחק כאילו חרב עליו עולמו, אחרי עוד עונה ללא תואר אירופי. "מכבי היו גדולים, ואנחנו יכולים רק לברך אותם על כך שהם בגמר", אמר הספרדי. "הם ראויים לכך. יש לי רק כבוד לקבוצה הזו".

מאמן טאו, ולימיר פראסוביץ', ידע שהבדלי הרמות היו ענקיים: "הם התעלו עלינו מכל הבחינות. לא היה רגע אחד במשחק שיכולנו להתחרות איתם. אני חושב שמה שניצח להם את המשחק היה הרבע הראשון. לאחר מכן, ככל שהמשחק התקדם הם פשוט נהיו טובים יותר. מבחינה מנטלית, אנחנו יצאנו לגמרי מהמשחק למרות שהצלחנו לעשות כמה נקודות בסיום. לא הצלחנו לנצל יתרונות שיכלנו לנצל במהלכים מסויימים בתחילת המשחק ומכבי ת"א, בזכות הנסיון שלה, ידעה להעניש אותנו ועשתה מה שהיא רצתה".

סרקאן ארדוגן סיכם: "הם שיחקו חזק מאוד בהגנה. אין לי מילים. בגדול, היינו יכולים לנצח משחק כזה אבל הערב מכבי ת"א הייתה הרבה יותר טובה".

קורנל דויד: "ממש כיף להיות בפיינל פור אבל המשחק הזה היה ממש גרוע. מכבי ניצלה את הנסיון הגדול שלה. הם פתחו ממש חזק עכשיו אנחנו צריכים להמשיך הלאה ולנסות ולשכוח את ההפסד הזה. באסטון ופארקר שלטו במשחק בצורה מושלמת".

בשבת: עוד יום אינטנסיבי

פחות מיממה אחרי הניצחון הגדול על טאו ויטוריה, מכבי ת"א תמשיך גם היום את לוח הזמנים האינטנסיבי של הימים האחרונים. מיד אחרי אימון קליעות סגור לתקשורת, תתקיים מסיבת עיתונאים בהשתתפות פיני גרשון וטל בורשטיין (13:30 שעון ישראל).

מאוחר יותר, בסביבות השעה 18:00, ייפתח לתקשורת האימון המסכם של מכבי לקראת משחק הגמר, כשמיד אחריו יתקיים אימון צסק"א. ב-21:30 שעון ישראל יתקיים בטירה של פראג אירוע הגאלה המסורתי שבו תוכרז חמישיית העונה וה-MVP של היורוליג.

אוהדי מכבי הנלהבים מתכננים לשחזר היום את התהלוכות שלהם מיום חמישי, ומבטיחים שגם הערב הם יתייצבו מול המלון של מכבי.

הצעה שאסור לפספס

תתחדשו לחג עם סדרת tami4edge וקבלו סחלב חגיגי מתנה

לכתבה המלאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully