וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צסק"א מוסקבה גברה על ברצלונה

28.4.2006 / 23:27

בחצי השני של הפיינל פור ראינו שתי קבוצות מבולבלות. צסק"א התעוררה בסיום, וגברה על ברצלונה 75:84. מכבי יכולה לישון בשקט

אחרי ההצגה של מכבי תל אביב מול טאו, בדרך לניצחון מרשים 70:85, ברצלונה וצסק"א התפנו לתת לנו הצגת אנטי קליימקס קלאסית, הן מבחינת העניין והן מבחינת היכולת. כדי לעורר את הקהל המנומנם משהו, אנשי היורוליג החליטו להוציא מהבוידעם את נשק יום הדין - דיסק האוסף של מייקל ג'קסון, עם להיטים עדכניים כמו I'm Bad ו-Thriller.

המחצית הראשונה הייתה חלשה, במיוחד מצדה של צסק"א, שכנראה הייתה בתוך תחושת דז'ה וו של שלושה הפסדים רצופים בחצי גמר הפיינל פור. אבל בארסה לא הצליחה לנצל את המונטום שלה כדי לסגור את הסיפור עוד לפני ההפסקה, והובילה רק ב-4 אחרי שני רבעים. במחצית השנייה פפאלוקאס והולדן חיממו את הידית והשתלטו על המשחק של קבוצתם, כשאיבנוביץ' צופה מאחורי הקווים בחוסר אונים משווע. גם השופטים האיומים תרמו במעט לניצחון של צסק"א, בעבירה טכנית שהפכה את המשחק.

פיני גרשון אמנם לא היה במגרש בגלל השבת (עוזרו דן שמיר נכח ועקב), אבל לאור היכולת הפושרת של צסק"א, שהייתה אמורה להיות היריבה של מכבי בפיינל פור הקודם עד שנחנקה מול טאו ויטוריה, אין למאמן הישראלי יותר מדי סיבות לדאגה. הצהובים פייבוריטים ברורים, למרות הניסיון הרב של מסינה במעמדים הללו. גרשון יפגוש את האיש שהצעיד את קינדר בולוניה לתארי יורוליג ב-1998 וב-2001, אז לקחו מכבי ופיני את גביע הסופרוליג. עכשיו יפגשו שני המאמנים המובילים באירופה בגמר אירופי לראשונה, אחרי שמסינה גבר על גרשון בשמינית גמר היורוליג ב-1999, כמאמן קינדר בולוניה.

ההתקפה של הרוסים לא תיפקדה הערב (חמישי), ולא בגלל שההגנה הקטלאנית הייתה יעילה במיוחד. אחוזים של 39 אחוז מהשדה במשחק כזה ייראו הרבה יותר גרוע מול ההגנה המשודרגת שמציגים השנה אנתוני פארקר, וויל סולומון, מייסיאו באסטון ושות'.

אבל אם יש משהו שצריך להדאיג את אלופת אירופה הוא היכולת של היריבה שלה ביום ראשון להגיע שוב ושוב לקו העונשין. 44 זריקות היו לצסק"א מהקו (מהן קלעו 34). בארסה קיבלה רק 17 זריקות עונשין, ומכבי במשחק שלה עשתה זאת 13 פעמים בלבד.

השופטים גילו הבנה לחוסר היכולת של השחקנים על המגרש למצוא את הטבעת בשלושת הרבעים הראשונים, והחליטו להגמיש קצת את החוקה בכל מה שקשור לצעדים וטיולים ארוכים ללא כדרור. אבל יכול להיות שהם פשוט לא רצו להיות ברמה אחת מעל המשחק הבינוני.

מחצית ראשונה

רבע 1: 15:20 לברצלונה

רק אחרי שתי דקות, רוויות בלא מעט החטאות ואיבודים, הגיע הסל הראשון, מידיו של שמונד וויליאמס מרחוק. בשתי הדקות הבאות מרקונאטו הוסיף עוד ג'אמפ, ו-וויליאמס קבר שלשה בדרך ליתרון 0:7. רק באמצע הרבע הגיעו הנקודות הראשונות של צסק"א, כשסמודיס היה זה שעלה על הלוח. שלושת האוהדים הרוסים יצאו מגדרם ביציעים. בדקות האחרונות של הרבע הקצב השתפר והמשחק החל להראות ברמה גבוהה יותר, כשפפלוקאס מחזיר את צסק"א לעניינים מחד, ונבארו ו-וויליאמס דואגים לשמור על היתרון מאידך.

רבע 2: 34:38 לברצלונה

בזילה וקקיוזיס נכנסו לעניינים עם שלשה אחת כ"א, בזמן שצסק"א נראית בדרך לעוד היחנקות היסטורית בחצי גמר הפייל פור. לפתע הפער צמח ל-17:28 באמצע הרבע השני, ו-19:33, 4 דקות להפסקה. החבר'ה של מסינה, שבעונה שעברה הפסידו למאמן ברצלונה דושקו איבנוביץ' בחצי הגמר (כשאימן את ויטוריה), נראים המומים מהמעמד. כמה כניסות חזקות של פפאלוקאס והולדן החזירו את הרוסים לעניינים, והפער כבר לא כל כך מפחיד.

מחצית שנייה

רבע 3: 52:57 לצסק"א

בוטסי תורנטון קלע את 5 הנקודות הראשונות של המחצית והגדיל את הפער ל-34:43 לכחולים-אדומים, אבל בדקות הבאות השתן עלה לו לראש והוא לקח כמה וכמה זריקות קשות שנגמרו בהחטאות. הולדן הבין שהמומנטום יכול להשתנות בכמה מהלכים גדולים, ואיפס את הידית לשתי שלשות מהירות, והנה רק 45:41, ואחרי שני סלים של פפלוקאס הגענו לשוויון 50:50 שתי דקות לסיום הרבע, גם בעזרת טכנית לפוצ'קה, שהתניעה מהלך של שש נקודות רוסיות ללא מענה. אחרי 30 דקות היתרון היה רוסי.

רבע 4:

בארסה החליטה שזה הזמן לקחת זריקות גרועות ולהפסיק לרדת להגנה, ואחרי השלשה החמישית של הולדן, ללא החטאה, התוצאה הייתה 52:60. באמצע הרבע המכריע נראה היה שהמשקולות על רגלי השחקנים הוסרו, והקצב הפך מהיר ומלהיב יותר, עם שלשות יפהפיות וכניסות נחושות עד הטבעת. בדקות האלה ברור היה שהקבוצה של מסינה פשוט טובה יותר, ושאיבנוביץ' פשוט לא יודע איך לארגן מחדש את קבוצתו ולהחזיר לה את האמון. דקה וחצי לסיום, במינוס שש, בארסה עמדה על הפרקט ואפילו לא ניסתה ללחוץ כדי לנסות ולהשיג את הכדור, אבל החטאה של הולדן ועוד שלשה גדולה של וויליאמס החזירו את הקטלונים למשחק משום מקום. רק 75:72.

וויליאמס גם סידר לפוצ'קה אסיסט ענק, אבל האיטלקי הגמלוני כבר שכח איך לשחק כדורסל ופיספס את ההזדמנות האחרונה של ברצלונה לחזור למשחק.

קלעו לצסק"א: ג'יי אר הולדן 19, פפאלוקאס 19, סמודיס 17, לנגדון 13, ונטרפול 7, ואן דן שפיגל 5, פאנוב 4.

קלעו לברצלונה: וויליאמס 24, תורנטון 15, נבארו 10, באזילה 8, מרקונאטו 7, קקיוזיס 5, טריאס 4, פוצ'קה 2.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully