וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"בקרוב נסגור עם מאמן זר"

ארקדי גאידמק לא מתרגש מעזיבתו של פרננדז, שאמר: "אף אחד לא מחליט בשבילי. אני עוזב בלב שלם". סולומון ינסה לשדך אותו לפ.ס.ז'

לואיס פרננדז קיים הערב (חמישי) מסיבת עיתונאים במלון מצודת דוד בירושלים, בה הודיע כי יעזוב את המועדון בתום העונה. ההודעה נולדה בעקבות יום סוער במועדון. פרננדז יישאר בארצנו לשלושת המשחקים שנותרו לסיום ליגת העל, אבל לא ימשיך מעבר לכך.

התבטאותו של ארקדי גאידמק מאמש (רביעי), לפיה הוא אינו מרוצה שתפקודו וצריך עדיין לשקול את המשך דרכו של המאמן הצרפתי בעונה הבאה דחפה את האחרון להודיע שיעזוב את ארץ הקודש בקיץ.

"המועדון לא עומד בתנאים אותם הבטיחו לי, ולכן אני עוזב", אמר פרננדז לעיתונאים. "רציתי להישאר, לשפר את השחקנים, לעבוד עם הנוער ולהיות - יחד עם גאידמק - המחליט הבלעדי בכל מה שקשור לדרך להפוך את בית"ר לקבוצה גדולה. אבל עכשיו אני עוזב, וההחלטה היא סופית. הייתה אי הסכמה עם ההנהלה, זה לא בגלל התקשורת".

פרננדז נשאל אם הוא עוזב מפני שבמועדון לא הסכימו לדרישתו להעמיד תחתיו מאמן, מה שיהפוך אותו למנג'ר. "בפגישה הזו היינו רק יוני קרייף, ולדימיר שלקאר ואנוכי. יוני לא העביר את זה הלאה, אז זה אומר שבית"ר ירושלים סיפקה לכם את המידע הזה. שקלאר נמצא בכדורגל רק ארבעה חודשים, ויכול להיות שחוסר הניסיון שלו גרם לו להתנהג כלפיי בחוסר כבוד. אבל אני סולח לו".

"לא משנה מה יקרה, נהניתי לעבוד בבית"ר ירושלים. אני מודה מאוד לגאידמק", המשיך. "אהבתי את השחקנים, הרבה בזכות העובדה שהם אהבו לעבוד קשה. אהבתי גם את האוהדים, למרות מה שקרה במשחק מול כפר סבא".

"אני זה שמחליט על עתידי, אף אחד לא מחליט בשבילי", אמר הצרפתי. "עכשיו מה שתשמעו זה כבר עניין של אסטרטגיה תקשורתית מול האוהדים של בית"ר, שבטח לא יבינו למה אני עוזב".

"כבר כמה זמן אני שומע מההנהלה את זה שייתנו לי את האמצעים לעבוד בבית"ר. אולי דברים השתנו מבחינתם, אבל כלום לא השתנה מבחינתי. הייתי די ברור בדרישות שלי. זה לא קל לעזוב מועדון, אבל אם אני עושה זאת, אז זה בלב שלם. עמדתי לרשות השחקנים, הייתי נאמן להם, ועמדתי במטרות שלי לקחת את הקבוצה לאירופה. ניצחנו את מכבי חיפה ועוד קבוצות טובות, והרמה של הקבוצה השתפרה בצורה משמעותית. אז בתור מקצוען אני מרוצה מכך שעמדתי במטרות שלי. אנסה שנסיים במקום השני".

המועדון שיחרר תגובה רשמית להודעה של פרננדז: "בית"ר ירושלים הגיעה השנה רחוק ועשתה קפיצת מדרגה רצינית לאחר שהגיע ארקדי גאידמק לקבוצה. בשנה הבאה נגיע רחוק עוד יותר. יש להנהלה כבר תוכניות מוכנות לעתיד, והיא תממש אותן. אנו מודים ללואיס פרננדז על התקופה בה היה כאן, ומאחלים לו הרבה הצלחה בהמשך. בית"ר הייתה קיימת לפני פרננדז, ותהיה קיימת גם אחריו".

יניב בן חקון, "הארץ", מוסיף: ארקדי גאידמק לא התרגש והודה, כי הוא כבר חושב על היום שאחרי: "אני מחפש מאמן זר מודרני, מאמן שהוא שם חם עכשיו. הליגה האנגלית מעניינת אותי במיוחד ואני אוהב את המשחק שם. כל הזמן זורמות אלי הצעות ואני מניח שבקרוב נסגור על מאמן זר. הכיוון הוא אנגליה". גם היו"ר שקלאר הגביה את רף המועמדים: "את בית"ר ידריך מאמן זר ברמה הכי גבוהה באירופה. המאמן שיהיה פה יוביל אותנו לאליפות".

איך הכל התחיל?

היום במהלך האימון ניסה פרננדז לשדר עסקים כרגיל, אך מתחת לפני השטח האדמה רתחה. לוואלה! ספורט נודע כי התקיימה כבר פגישה בין שלושת הקודקודים של בית"ר ירושלים - גאידמק, פרננדז ו-ולדימיר שקלאר, בה הודיע בעל הבית למאמן כי הוא מאוכזב ממנו, וכי נכון לעכשיו אין לו כוונה להמשיך איתו את התקשורת בעונה הבאה.

לוואלה! ספורט נודע מגורם בכיר בבית"ר כי הפגישה המשולשת התקיימה בערב יום שלישי האחרון, כמה שעות לאחר חזרתו של האוליגרך לארץ, בביתו הפרטי בקיסריה. הבעלים של בית"ר, שלא היה בארץ מספר שבועות, היה כל כך עצבני באותו יום, שאפילו את עוזרת הבית שלו הוא פיטר. בפגישה הפנה גאידמק את העצבים שלו גם לפרננדז, הבהיר לו כי רק הוא יחליט האם המאמן יישאר בעונה הבאה, ושבאופן כללי הוא מאוכזב מהתנהלותו לאחרונה. במהלך השיחה אף הודיע הטייקון למאמן כי נכון לעכשיו הוא מסיים את עבודתו בתום העונה, דבר שגרם לפרננדז להיות מופתע מאוד. עכשיו, כאמור, הצרפתי הקדים אותו והודיע בעצמו על עזיבה.

יועצו ומקורבו של לואיס פרננדז פיליפ סולומון ימריא בסוף השבוע לצרפת כדי לצפות במשחק בין פריז סן ז'רמן למארסיי, ועשוי לזרז את מהלך הצטרפותו של הצרפתי למועדון מעיר הבירה.

גאידמק אף הצהיר באותה שיחה כי החל מהעונה הבאה הוא יהיה הרבה יותר פעיל בניהול הקבוצה. אם עד כה היה זה ולדימיר שקלאר שהיה האיש הפעיל בבית"ר ירושלים, הרי שבשיחה הזו גאידמק רמז שהמושכות יעברו לידיו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully