וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במורד הגבעה

27.4.2006 / 21:57

גבעת שמואל הנחילה לירושלים במלחה הפסד שלישי רצוף, 67:75. אשקלון ניצחה בגליל, הפועל ת"א את בני השרון ונהריה את ר"ג

הרחק מההמולה בפראג, הפועל ירושלים שחלמה בתחילת העונה אירופה, מתקשה להתרומם גם בליגה המקומית. שני ההפסדים של הפועל ירושלים לא עשו לקבוצה של אדלשטיין טוב. הערב (חמישי) נחלה הקבוצה הפסד מפתיע מאוד לאחרונה בטבלה גבעת שמואל, במה שנראה כנקודת השפל מבחינתה של הקבוצה שלפני שבועיים דיברה על סיום המחזור במקום הראשון.

עירוני נהריה ניצחה את רמת גן, והחזירה אותה למאבקי התחתית אחרי שלושה ניצחונות רצופים. גליל עליון נחלה הפסד שני רצוף, ושלישי העונה לאליצור אשקלון. הפועל ת"א הצליחה לנצח את בני השרון אחרי שני הפסדים רצופים, בערב בו לשני המאמנים היו טענות רבות על השיפוט.

הפועל ירושלים – גבעת שמואל 75:67 (סיום)

גבעת שמואל, האחרונה בטבלה, רשמה אולי את הפתעת העונה כשניצחה במלחה את גבעת שמואל. טים באוורס, בערב ענק, הוביל את גבעת שמואל לניצחון מול ירושלים, שתפסה יום מחריד. גם עמית תמיר, שמלחה כנראה עושה לו טוב, תרם גם הוא דקות מצוינות, והקבוצה של עופר ברקוביץ' משיגה ניצחון יוקרתי וחשוב בקרב ההישרדות הפרטי שלה.

הוראס ג'נקינס, הסובל מפציעה, שוב לא נכלל בסגל של ירושלים. מי שכן הופיע למשחק, הוא עמית תמיר שפתח טוב את המשחק במלחה והוביל את קבוצתו החדשה ליתרון מפתיע ברבע הראשון. הפועל ירושלים לא הצליחה להיכנס למשחק, ובאוורס, וסטרייט הריצו את האורחים ליתרון מפתיע של 10 נקודות במחצית.

אחרי הבוז שקיבלו השחקנים במחצית, חזרה ירושלים לאט לאט למשחק, הרבה בעזרת התעוררות של מאריו אוסטין מתחת לסל. טימי באוורס, שהגיע ל-30 נקודות כבר ברבע השלישי, השאיר את היתרון אצל הגבעה. באוורס המשיך עם הערב המשוגע כשהוא נעזר בעמית תמיר, בעוד אדלשטיין משתמש בכל התחמושת, כשאפילו לימונד רואה לא מעט דקות מגרש. ירושלים סמכה על הנסיון, אבל גבעת שמואל, בבגרות מפתיעה, המשיכה לשחק את המשחק שלה, ירושלים נלחצה ואיבדה כדורים, ובוספו של דבר גם את המשחק.

קלעו לגבעת שמואל: באוורס: 36 נקודות (8 מ-12 לשתיים, 2 מ-4 לשלוש), תמיר 13, סטרייט 10, וואלאס 9, ברנר 5, אהרוני 2.

קלעו לירושלים: אוסטין 19, מייסון 11, נאור 9, טפירו וסליי 7 כל אחד, קוז'יקרו 5, אוחנון 4.

המאמן המנצח, עופר ברקוביץ', אמר בסיום: "טימי בווארס שחקן מדהים. הם לא הפתיעו אותי כי אני יודע מה הם שווים. בניצחון הזה היה הרבה שכל והרבה הגנה. ניצלנו את הסיטואציה של ירושלים. אחרי ראשון נחתי יומיים, ואני רוצה להודות לעוזר שלי על ההכנה היפה. הייתי מרוצה מנעימי, שריכז היום כמו שצריך. החבר'ה האלה הראו לב ענק, אבל אם לא נמשיך לא עשינו כלום. אתמול אמרתי לשחקנים בתדרוך האחרון שהשבוע זה הטיימינג הכי טוב להגיע למלחה. יש להם קבוצה טובה עם מאמן אדיר. הם הרבה יותר טובים ממה שהראו היום".

עמית תמיר: "באנו מפוקסים מהתחלה עם הרבה אמונה. ידענו שאם נפתח ברגל ימין יהיה סיכוי לנצח. מה שעשה את ההבדל זה האגרסיביות בהגנה, פשוט רצינו את הניצחון יותר מהם".

טימי באוורס: "המשחק הכי גדול שלנו העונה, מאז שהגיע עופר הוא הכניס בנו אמונה. כל השחקנים נמצאים על אותו גל".

ארז אדלשטיין: "עד הערב לא איבדנו השנה אף משחק מול קבוצה קטנה. אבל זה סיבוב שלישי, זה קשה מבחינה מנטלית. לא לחצתי את השחקנים, הייתי רגוע על הקווים, שישחקו את המשחק שלהם. זה קשה מבחינה מנטלית כי אחרי השיא שבו היינו מרוכזים הייתה ירידת מתח כשבאנו לפגוש קבוצה שכבר ניצחנו כמה פעמים".

ארז ביטמן: "אנחנו חיים על נקודות קלות, וזה בדיוק מה שהצלחנו לאתר היום. אחנונ לא יכולים להשתמש ביתרון של מרקוביץ' וג'נקינס כתירוץ. צריך לתת את כל הקרדיט לכבעה שעשו את הדברים הנכונים ברבע הנכון".

מאיר טפירו: "אנחנו משחקים הרבה זמן בשביל הישגים והיום היה משחק רגיל, אז היתה קצת נפילה. אנחנו בתקופה לא טובה, במשחקים הבאים נציג את הכדורסל שהצגנו רוב שלבי העונה".

עירוני נהריה - עירוני רמת גן 68:87

שלושה שבועות ורבע אחד נהריה קירטעה. חניכיו של אבי אשכנזי פתחו רע את המשחק מול ר"ג, שהגיעה אחרי שלושה ניצחונות רצופים, ונכנסו לפיגור גדול. אבל החל מהרבע השני נהריה השתלטה על המשחק, והשיגה ניצחון חשוב. אלווין יאנג נתן משחק מצוין, וקווין רייס, ששוחרר מרמת גן, הראה לקבוצתו הישנה שאולי לא היה כל כך שווה לשחרר אותו. פרנקי קינג, במשחקו השלישי אצל דני פרנקו, נתן עוד משחק חלש.

ר"ג פתחה מצוין ועלתה ליתרון מפתיע של 5:15, הודות לפתיחה טובה של אווג'ובי ורוד נילי. שלשה של קינג העלתה את ר"ג ליתרון שיא של 9:22 דקה לסיום הרבע הראשון. תחילת הרבע השני היתה שייכת לנהריה, שבעזרת נקודות של יאנג ורייס הצליחה לנגוס ביתרון ולרוץ ל-3:21. 3 דקות לסיום הרבע, נהריה כבר היתה ביתרון ראשון במשחק. נהריה עברה לאיזורית והמשיכה לשמור על היתרון. גארדנר הצליח לשמור את ר"ג צמודה, אבל נהריה ירדה למחצית ביתרון 39:43.

רייס, מול קבוצתו לשעבר, יחד עם אוטיס היל שהתעורר במחצית השניה, הובילו את נהריה ברבע השלישי ליתרון של 9 נקודות. נהריה המשיכה לרוץ, ונראה היה כי ברבע הרביעי ר"ג הרימה ידיים אחרי שנכנסה לפיגור 14 נקודות.

קלעו לנהריה: יאנג 22 (3 מ-5 לשלוש), רייס 15, היל 12, וולס 10, בן דוד 9, סוכר 8, פלג 7, קוקיה ואנגל 2 כל אחד.

קלעו לרמת גן: נילי 21, אווג'ובי 20, לב 9, גארדנר 7, קינג 6, זלינבבא 3, גרינבוים 2

הפועל גליל עליון - אליצור אשקלון 92:83

גליל עליון לא מצליחה לחזור לקרקע מאז הניצחון הגדול על מכבי ת"א. אחרי ההפסד ברמת גן, הגיע הערב הפסד ביתי לאליצור אשקלון, שרושמת ניצחון ענק המרחיק אותה מהקו האדום. החניכים של בית הלחמי רושמים ניצחון שלישי העונה על גליל עליון, הרבה בזכות ערב מצוין של ג'יימס הד.

גליל פתחה טוב את המשחק, עם 2 שלשות של אבישי גורדון ודקות טובות של ליאור אליהו. הד וטולברט הצליחו בתחילת הרבע השני להוציא את אשקלון מהשוק, וצימצמו את היתרון של גליל. המשחק הפך צמוד, אליהו ירד לספסל, וגליל הצליחה להישאר ביתרון מינימלי עם דקות טובות של אוחיון ואוצ'ה.

ברבע השלישי אשקלון הוכיחה שהיא חזק במשחק, ונשארה צמודה מאוד לגליל. טולברט, במשחק גדול, העביר את ההובלה לאשקלון, בעוד קטש ממשיך לייבש את אליהו על הספסל. מי שנתן דקות טובות על הפרקט, הוא יוגב אוחיון. במאני טיים גליל החטיאה, איבדה כדורים, ואשקלון רצה לניצחון גדול, והנחילה לגליל את הפסדה השני ברציפות.

קלעו לאשקלון: טולברט 27 (4 מ-7 לשלוש, 5 מ-7 לשתיים), הד 24 (11 ריבאונדים), סנו 14, קורץ 10, שעשוע 9, מזרחי 5, אורלנד 3.

קלעו לגליל עליון: אוצ'ה 18 (12 ריבאונדים), אליהו וגורדון 14 כל אחד (אליהו 23 דקות), אוחיון 12 (5 אסיסטים), בראטיץ' 5, ליפשיץ 5, בוזוב 4.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

הפועל ת"א – בני השרון66:81

אחרי שני הפסדים במשחקים צמודים, חוזרת הפועל ת"א לנצח. זו השורה התחתונה. אם מסתכלים לעומק, רואים עוד משחק מפוזר ומוזר בו היתה מעורבת הקבוצה של אפי בירנבויים.

ברנרד קינג, הזר החדש של ג'ינו, תרם 14 נקודות אבל כמו כל הקבוצה יורד מתוסכל אחרי משחק שבמחצית הראשונה היה נראה בידיים של בני השרון. לשתי הקבוצות, אך בעיקר ליעקב ג'ינו, היו טענות רבות לשיפוטו של ירון זריף, שהרבה ךהסתבך עם הספסלים ובשריקות טכניות.

המשחק נפתח דווקא בעניינים פחות ספורטיביים, אחרי שתי עבירות טכניות - אחת לאפי בירנבויים ואחת לעוזרו, עמי נאווי. סימין בשלשה, ונקודות חשובות שמר את הפועל ביתרון. ההתעוררות של בני השרון הגיעה אחרי כמה התקפות תקועות של האדומים, ורנצ'ר ואוניקווה הריצו את האורחים ליתרון 8 נקודות.

למרות שליטה מוחלטת של בני השרון במשחק, איבודי כדור שלה איפשרו להפועל ת"א לרוץ קצת ולצמק את היתרון. דקה לסיום המחצית ספג פניני עבירה רביעית, והפועל צימצמה ל-38:46.

כל העבודה של הפועל ברבע השלישי התבזבזה, עם פציחה טובה של בני השרון, ושלשה של קינג שהחזירה את הפער ל-11. אבל כיאה להפועל ת"א, הקבוצה הכי משוגעת בליגה שלנו, תמיד אפשר לבלגן את המשחק והצליח לחזור, וזה מה שקרה - ריצה של האטן ורוברטס נגסה בפער והובילה את הפועל ת"א ליתרון ראשון מאז הרבע הראשון. אחרי שהפועל עלתה ליתרון, הגיעה ההתפרקות של בני השרון שהתחילה לשחק מפוזר, התרכזה בטענות לשופטים, ואיבדה לחלוטין את הריכוז. הפועל ת"א, אחרי מחצית ראשונה אימוה, יוצאת מנצחת.

קלעו להפועל ת"א: מרכוס האטן 22 (11 ריבאונדים), ג'רון רוברטס 19, איגור סימין 11, רוג'ר פרינגטון 10, ארז כץ 6, מושון יעקוסי והרב למיזאנה 5 כ"א.

קלעו לבני השרון: אוגונה אוניקווה (10 ריבאונדים) ועוסמאן סיסה 17 כ"א, ברנרד קינג 14, גיא פניני 10, טרנס רנצ'ר 6, ירון להט 2.

יעקב ג'ינו, זעם בסיום על השיפוט: "הפסדנו גם כי אנחנו נסחפים וגם בגלל העונשין. אבל הייתי מפסיד ומדבר רק על זה, אבל היו פה עוד דברים. יש לכם עיניים, ונמשיך להיות מתוסכלים ולהפסיד בצורה כזו. נמאס לעבוד כל החודש ולהפסיד בצורה הזו בפעם השלישית להפועל ת"א. יש דברים מקצועיים שהפסידו לנו את המשחק, כמו איבודי כדור. גיא פניני קיבל עבירה רביעית ואז עוד טכנית, וטרנס רנצ'ר קיבל עבירות שלא היו. זה מתסכל".

יו"ר בני השרון, אלדד אקוניס: "זו בושה לכדורסל הישראלי. יש פה שופט אחד שעושה הצגה לכולם. כוהוא רוצה לחנך את הקהל והשחקנים. הוא בא ועושה מה שהוא רוצה, הוא האיש הכי חזק באיגוד השופטים. אף אחד לא מטפל בזה ולא עושה כלום. השיפוט הוא הבעיה הכי קשה היום בכדורסל הישראלי. היום זה שיא השיאים. כולם רואים את ההתנהגות שלו גם מחוץ למגרש ואף אחד לא מטפל בזה. כולם ראו את המשבר שהיה באיגוד השופטים, אבל פתרו אותו בצורה פוליטית. שופט כזה מקומו לא על מגרשי הכדורסל".

ירון זריף אמר בתגובה: "אלדד אקוניס הוא מאלה שניסו להשפיע על עתיד איגוד השופטים. אם הקהל קורא לשופט כל המשחק 'נרקומן' אנחנו נגיב. הם התנהגו בצורה לא יפה. גם אם שופט טועה, לא צריך להתנהג כמו שהוא התנהג. אני מצפה מהעיתונאים שיעזרו לספורט להרגיע את הקהל. המטרה שלנו זה לשלוט במשחק, אם הם שולטים במשחק אין לנו זכות קיום. לבני השרון יש תמיד בעיות עם שופטים. זה דבר אישי מה שאקוניס עשה לנו. אלדד אקוניס לא יכול לאיים עלי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully