וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הוקי קרח: חצי הדרך לסנסציה

26.4.2006 / 15:47

אדמונטון ניצחה את דטרויט 3:4 בהארכה, ועלתה ליתרון מפתיע 1:2 בסדרה. גם סן חוזה שמרה על הביתיות, אוטווה וקלגארי החזירו אותה

פלייאוף ב-NHL. מבחינת תחרותיות, היש טוב מזה? הדטרויט רד ווינגס, קבוצה שסיימה עם 124 נקודות בעונה הרגילה, יצטרכו להזיע כהוגן כדי להעפיל לשלב הבא, לאחר שנוצחו הלילה 4:3 באדמונטון, ונקלעו לפיגור 2:1 בסדרה. גם סן חוזה, שלקחה משחק אחד מנשוויל בטנסי, ניצחה 1:4 והפכה את הפיגור מהמשחק הראשון ל-1:2.

שתי קבוצות שהחזירו את הביתיות הן קלגארי, שניצחה באנהיים 2:5, ואוטווה שכבשה שמינייה ב-4:8 על טמפה ביי. בילוי נעים.

אדמונטון - דטרויט 3:4 (1:2 לאוילרס בסדרה)

אחרי ההארכה השניה, או יותר נכון 9 דקות בתוכה, ג'ארט סטול הבטיח שאם דטרויט תנצח את הסדרה הזו, היא תעשה זאת בלא פחות משישה משחקים. סטול הבקיע את שער הניצחון, ואחרי הרבה דם, יזע ודמעות, קודחי הנפט מצאו קצת זהב שחור ועלו ל-1:2 בסדרה. סרגיי סמסונוב ירה את הדסקית לכפפה של מני לגאסי. "הייתי בטוח שזה אצלי ביד", אמר לגאסי, שהריקושט נשמט ממנו היישר למחבט של סטול.

אדמונטון שלטה במשחק והייתה יכולה לסגור עניין אחרי 60 דקות. בראד ווינצ'סטר וראיין סמית' הכינו לירוסלאב ספאצ'ק, שהרים את האצטדיון המשולהב על הרגליים כבר אחרי ארבע דקות - 0:1. הנריק זאטרברג איזן בדקה ה-12 לאחר אסיסט משותף של מת'ייה שניידר וניקלאס קרונוול. ארבע דקות חלפו וראיין סמית' העלה את האוילרס ל-1:2.

בשליש השני כבר נדמה היה שאדמונטון תסגור עניין בזמן הרגיל. רפי טורס הבקיע בפאוור פליי פחות משלוש דקות מהפתיחה, ועד אמצע השליש השלישי הרד ווינגס נראו אובדי עצות. אבל אז הם כבשו שני שערים ב-18 שניות. תחילה זה היה זאטרברג, 11:52 מפתיחת השליש, ומייד במהלך שאחרי כן כבש שניידר ממסירה של סטיב אייזרמן.

בהארכה הראשונה הפעילה דטרויט לחץ כביר וירתה 18 פעם לכיוונו של דוויין רולוסון, שעצר את כל הנסיונות, וסיים עם 44 במאזן הכולל. "זה קשה יותר כשאתה חושב שתנצח", אמר קירק מאלטבי מדטרויט, שהבקיע בעצמו שער בהארכה במשחק הראשון. עכשיו הרד ווינגס עומדים בפני מבחן קשה.

טמפה ביי - אוטווה 8:4 (1:2 לסנאטורס בסדרה)

במקרה הזה, הסנאטורס פשוט היו טובים יותר. אחרי ששמטה את המשחק השני בסדרה בבית, אוטווה הגיעה לפלורידה עם יכולת התקפית משובחת, זו שהביאה אותה למקום השני בפלייאוף. מרטין האוולאט כבש צמד ובישל שער, ווייד רדן עשה את ההיפך, והסנאטורס היו ביתרון 1:5 אחרי שני שלישים של משחק.

"אמרנו לעצמנו שאנחנו צריכים להילחם בכל אינץ' על הקרח", אמר זדנו חארה (ובתמונה למטה תראו שהוא אכן נלחם באבוה). חארה הראה לוינס לקאבאלייה מטמפה ביי מאיפה מסריח הפאק כשהלם בו במהלך קטטה שהחלה שתי דקות לסיום, כשהמשחק היה גמור.

האוולאט, רדן ופטריק איבס העלו את אוטווה ליתרון 0:3 בשליש הראשון, לפני שמרטין סן לואי צימק בסיום השליש במהלך פאוור פליי. האוולאט ואנטואן ורנט כבשו בשליש השני, פול ריינג'ר נתן תקווה וצימק ל-5:2 20 שניות מפתיחת השלישי, אבל דני היטלי (שממנו החלה הקטטה בסיום) וחארה העלו את האורחים ל-2:7 עשר דקות לסיום. ריינג'ר ופאבל קובינה צימקו ל-4:7, כשוורנט כובש את השער המסיים במשחק, ארבע דקות לסיום.

"היינו מעט עצבניים ועשינו טעויות", אמר בראד ריצ'רדס מטמפה ביי בסיום. בראיין מארי, מאמן אוטווה, עלה על הבעיה מבחינתו: "בשני המשחקים הראשונים היינו פאסיביים ולא תקפנו. הפעם חזרנו למשחק שאנחנו מכירים".

אנהיים - קלגארי 5:2 (1:2 לפליימס בסדרה)

קבוצה נוספת שיצאה למשחק החוץ במטרה להשיב אליה את הביתיות היא קלגארי, ששוב נעזרה במיקה קיפרוסוף. השוער המצוין, שלא היה במיטבו, עצר 27 דסקיות ועמד בפרץ במצבי הפאוור פליי נגד קבוצתו. תשע פעמים עמדו המייטי דאקס בעודף שחקן, בשתיים מתוכן הם הבקיעו, השערים היחידים שלהם במשחק.

מנגד, הדאקס רשמו 12 שחקנים בעונשין, ולקלגארי זה הספיק כדי לכבוש שלושה שערים בפאוור פליי. דיימונד לנגקוב היה הראשון שעשה זאת, כשבדקה ה-14 קיבל הכנה מאנדרו פרנס וכריסטיאן הוסליוס וקבע 0:1. כעבור שלוש דקות איזן פרנסואה בושמין - 1:1 בסיום השליש הראשון.

הוסליוס עצמו כבש דקה וחצי מפתיחת השליש השני, אבל בושמין שוב איזן, ושוב בפאוור פליי - 2:2. חמש דקות לסיום השליש הבקיע צ'אק קובאסב, ומזה כבר לא יכלו המייטי דאקס לחזור. דארן מקארתי ורובין ריגר כבשו בהפרש של 35 שניות, והלהבות שוב ביתרון בסדרה.

"יש הרבה פנדלים שנשרקים בפלייאוף ואנחנו חייבים לדעת להתמודד עם המצב הזה", אמר ריגר. סקוט נידרמאייר, מהצד השני, יודע שזה היה בעוכרי אנהיים: "לשהות כל כך הרבה זמן באזור שלנו בגלל השריקות זה לא קל". בושמין הוסיף: "אני לא חושב שהמשחק התפתח כפי שרצינו".

הביקורת באנהיים היא כלפי השוער ז'אן סבסטיאן ז'יגר. המאמן רנדי קרלייל לא נשמע מרוצה, כשאמר: "אם אני חושב שיש לו מקום בהרכב? הוא מתאים לקבוצה שלנו, אבל לא שיחקנו טוב היום".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין

סן חוזה - נשוויל 1:4 (1:2 לשארקס בסדרה)

פטריק מרלו לא נמצא באור הזרקורים, כשבקבוצה יש קליברים כמו ג'ו ת'ורנטון וג'ונת'ן (המלך) צ'יצ'ו. אבל למרלו זה התאים כדי לכבוש צמד, ולהיעזר בהגנה הטובה של השארקס, שאפשרה לוסה טוסקאלה לעצור 16 דסקיות בלבד בדרך לניצחון.

מהעבר השני, לכריס מייסון הייתה הרבה עבודה. הוא הצליח, אמנם, לעצור 36 דסקיות, אבל ארבע נכנסו. זה דווקא התחיל טוב עבור נשוויל, כשקימו טימונן הבקיע 6:30 דקות מהפתיחה והעלה אותה ל-0:1.

אבל משם זה היה הכל סן חוזה. מרלו איזן בדקה ה-12 של השליש השני מאסיסט של כריסטיאן ארנהוף, וברנייה, בפאוור פליי, העלה את השארקס ל-1:2, גם הוא מהכנה של ארנהוף. ארנהוף בישל גם את השלישי, כשעל השעון נותרו מעט יותר מארבע דקות, למי אם לא המלך צ'יצ'ו, וכעבור מעט יותר מדקה חתם מרלו את התוצאה.

"כשאני רואה את מרלו משחק, אני פשוט לוקח דוגמה", אמר ברנייה, שהשער שכבש היה הראשון שלו בפלייאוף, "קשה לשחק ברמה שלו, אבל הוא נותן השראה לכולנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully