וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זידאן הודיע על פרישה

25.4.2006 / 21:14

קשר נבחרת צרפת וריאל מדריד גילה לטלוויזיה הצרפתית במה תעסוק מסיבת העיתונאים המתוכננת להיום: "אפרוש אחרי המונדיאל"

זינאדין זידאן, אחד מהכדורגלנים הגדולים בהיסטוריה של המשחק, עומד בקרוב לפרוש מספורט מקצועני. קשר נבחרת צרפת וריאל מדריד הודיע שיכנס מסיבת עיתונאים מחר (רביעי), אבל לא התאפק ובראיון לטלוויזיה הצרפתית חשף את כוונותיו. "אחרי הגביע העולמי בגרמניה אני אפסיק לשחק כדורגל", אמר הקשר הנפלא והוסיף: "זו ההחלטה שלי והיא סופית".

"החלטתי להודיע כבר עכשיו כי לא רציתי לבוא לריאל מדריד בתחילת האימונים בשנה הבאה ולהודיע להם פתאומית", אמר זיזו, "וגם כדי שאני אוכל להתכונן למונדיאל בראש שקט. אמנם לפני שנה פרשתי מהנבחרת וחזרתי, אבל הפעם אני פורש מכל המסגרות וזה סופי".

"ההחלטה גרמה לי להקלה גדולה, ואנשים לא יתעסקו בעתיד שלי במהלך הטורניר בגרמניה".

מהילדות במארסיי עד לגביע העולמי בפאריס

זינדין זידאן נולד במארסיי למהגרים אלג'יראים, ונחשב לשחקן שעשה את פריצת הדרך עבור ילדי המהגרים בנבחרת הצרפתית, למרות שלא מהראשונים. הוא החל את דרכו בקאן הסמוכה, בה כבש 6 שערים ב-61 הופעות, בטרם עבר ב-1992 לבורדו. במועדון הגדול העביר 4 עונות, שיחק 139 פעמים וכבש 28 שערים. שם גם התגלה לעולם.

יובנטוס האיטלקית הייתה זו שהצליחה לשים עליו את ידיה אחרי ששילמה לבורדו סכום 3 מיליון ליש"ט. ההתחלה של זיזו בטורינו הייתה קשה, אבל אחרי שהסיר את חבלי הקליטה, התגלה לעולם אחד השחקנים הגדולים מאז ומעולם. זידאן זכה עם יובה באליפות כבר בעונתו הראשונה, כשעונה לאחר מכן הוא משיג את השנייה ברציפות.

ב-1998 הוליך את נבחרת צרפת לזכייה ראשונה בתולדותיה בגביע העולמי, כשבמשחק הגמר כבש צמד בניצחון 0:3 על ברזיל, בסיום אותה שנה זכה בתואר "שחקן השנה בעולם", בפעם הראשונה מתוך שלוש.

בקיץ 2001 שילמה ריאל מדריד על הכוכב הצרפתי 47 מיליון ליש"ט, 44 מיליון יותר ממה ששילמה עליו יובנטוס כשרכשה אותו. זידאן סגר את הפרק של יובה עם 24 שערים ב-151 הופעות. הקשר הצרפתי זכה עם קבוצתו הספרדית בליגת האלופות כבר בעונתו הראשונה, כשהוא כובש שער נדיר ביופיו במשחק הגמר מול לברקוזן (1:2).

באותו הקיץ הוביל את נבחרת צרפת לזכייה מרשימה באליפות אירופה. מאוחר יותר הגיעה אליפות עם המדרידיסטס, והיום, מספר משחקים לפני סיום הקריירה, ברזומה שלו 34 שערים ב-142 משחקים.

בנבחרת צרפת יש לזידאן 28 שערים ב-98 הופעות.

זינאדין זידאן, קבלן תארים

1996/7 עם יובנטוס:
* הסופר קאפ האירופאי
* גביע הביניבשתי
* אליפות איטליה


1997/8 עם יובנטוס וצרפת:
* אליפות איטליה
* הסופר הקאפ איטלקי
* אליפות העולם
* כדורגלן השנה בעולם
* כדורגלן השנה באירופה


2000 עם צרפת:
* אליפות אירופה
* כדורגלן השנה בעולם


2001/2 עם ריאל מדריד:
* ליגת האלופות

2002/3 עם ריאל מדריד:
* אליפות ספרד
* הגביע הביניבשתי
* שחקן השנה בעולם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully