וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"זו יכולה להיות פריצה גדולה לענף"

25.4.2006 / 20:10

שי גפן, המחבט מספר 1 של ישראל בבדמינטון, מקווה שהגעת ספורטאים מהצמרת האירופאית לטורניר חצור תקדם את הענף

ביום חמישי הקרוב, ה-27 לאפריל, יפתח בקיבוץ חצור טורניר בדמינטון בינלאומי בדרג B (על סך 5,000 דולר), בהשתתפות 17 ספורטאים מחו"ל. למרות טורניר דומה בראשון לציון, בשנת 1999, תהיה זו תחרות ראשונה מסוגה בארץ בכל הנוגע לרמת המשתתפים. הטורניר ייסגר ביום שבת, כשבשעה 10:00 יחלו משחקי הגמר, שצפויים להיות מרתקים. הכניסה חופשית. (קישור לאתר הטורניר בתחתית הידיעה).

המשלחת הקפריסאית היא הגדולה ביותר ומונה 6 שחקנים. משתתפים נוספים יגיעו מצ'כיה, הולנד, סלובניה, קרואטיה, סלובקיה, בולגריה, וליטא. את תחרות ה-IBF, עליה מקבלים ניקוד עולמי בדומה לטורנירי ATP בטניס, ינהל שופט בולגרי שייעזר בשופט הולנדי.

הרמה האמורה להיות מוצגת בתחרות תגיע לשיאיה בזכות השתתפות של מספר שחקנים אירופאים בכירים. פטל קוקל הצ'כי, הוא המדורג ראשון בטורניר (56 בעולם, 16 באירופה) והגיע לשמינית גמר אליפות אירופה השנה. קסטוטיס נאביקס הליטאי (94), לוקה פטריץ' הסלובני ( 102 בעולם, 22 באירופה), ורונה מסינג ההולנדי (112 בעולם, 24 באירופה) ממשיכים רשימה מכובדת ביותר של שחקנים. מסינג הוא המחבט מספר 3 של הולנד ופיינליסט אליפות הולנד, אבל ויתר על השתתפות בהרבה טורנירים השנה, איבד נקודות, וירד אל מתחת ל-100 הראשונים.

את הנשים יובילו מאיה טברדי הסלובנית (66 בעולם) ומריה יואנו הקפריסאית (86).

שי גפן, המחבט מספר 1 של ישראל, שמדורג 6 בטורניר: "מגיעים לכאן שחקנים מהטופ האירופאי. אני מקווה להגיע לרבע הגמר. ההבדלים בין הרמה של ישראל לרמה האירופאית גדולים מאוד כיום". גפן הסביר מדוע מגיעים שחקנים בקליבר הזה לישראל: "השנה תיערך אליפות העולם בספרד, והשחקנים רוצים לצבור כמה שיותר נקודות כדי להיות מדורגים בה גבוה. בנוסף, הפרס הכספי הוא יפה מאוד לטורנירי דרג B". גפן, המדורג 226 בעולם, מקווה שהתחרות תביא את הענף לשיאים חדשים בישראל: "בזכות השמות שמגיעים לכאן זו יכולה להיות פריצה גדולה לבדמינטון בארץ. אולי האנשים שקשורים בענף הזה יקבלו מוטיבציה ויזיזו יותר את העניינים".

ניר שדה, מארגן ויוזם הטורניר, נושא עיניו למודל הקפריסאי: "קפריסין היא מדינה הרבה יותר קטנה מאיתנו, אבל גם הרבה יותר מקצוענית. דיברתי עם ראש המשלחת שלהם וזה מדהים כמה הם מקצוענים. בשנים האחרונות הם עשו טורנירים מדרג B, אבל השנה כבר קיבלו את האישור לעשות תחרות מדרג A, זאת אומרת לפחות 40 או 50 שחקני בדמינטון מכל העולם. בקפריסין מקבלים תקציבים יותר גבוהים ובנוסף, יודעים יפה מאוד מה לעשות איתם".

לפני שבוע נערך טורניר בפורטוגל, ובשמינית הגמר נפגשו שני המדורגים ראשונים כאן, נאביקס וקוקל, כשאחרי 3 מערכות ובדמינטון מצויין, ניצח הליטאי. מארגני התחרות בחצור מקווים לרמה דומה בשלבים הגבוהים של הטורניר. "זה נכון שמרכז הבדמינטון העולמי הוא במזרח הרחוק", אומר שדה, "ואני יודע שהבדמינטון לא ממש מוכר בארץ, אבל זה ספורט אולימפי, ומי שיגיע לראות את הטורניר כאן, ובמיוחד את השלבים הגבוהים ביום שבת, יבין מיד שמדובר פה ברמה ספורטיבית מאוד גבוהה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully