וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארבע בעקבות אחד

שגיא ניר

25.4.2006 / 17:13

עפולה, ראש העין, חולון ונתניה תפתחנה ברביעי את המירוץ אל הכרטיס הבודד לליגת העל. כל מה שרציתם לדעת על פלייאוף הלאומית

ליגת העל רק נכנסת אל הסיבוב השלישי המפרך, ובליגה הלאומית ייצאו לדרך ביום רביעי סדרות חצי גמר הפלייאוף בין הפועל עפולה/גלבוע למכבי ראש העין (20:00), ובין הפועל חולון לאליצור מכבי נתניה (19:30). אחרי שנים בהן העולות מהלאומית לא מימשו את זכותן וויתרו על מקומן בליגת העל (מכבי פתח תקווה, אליצור קרית אתא ומ.ס. רמת אפעל היו האחרונות), החליטו השנה באיגוד הכדורסל על עולה אחת בלבד, מה שיתן משמעות אמיתית לסדרת גמר הפלייאוף, שרק המנצחת בה תזכה באפשרות להעפיל לליגה הבכירה.

עם זאת, אין טעם למהר ולהתרגל לשינוי, שכן כבר בעונה הבאה תציג הלאומית פלייאוף עליון בן 8 קבוצות, פלייאוף תחתון על הירידה, ואפילו "גביע ליגה" מיוחד ללאומית. עד אז, לפניכם התחזיות לשתי סדרות חצי גמר הפלייאוף, בתקווה כי כל ארבע הקבוצות המשתתפות בו יתחרו בצורה ספורטיבית, ללא "חשש" מעליית ליגה.

האם הברנדי הישן יספיק?

כמידי קיץ, גם השנה עמד עתידה של הקבוצה מהעמקים בסכנה, ורק איחוד בין עפולה והפועל מגדל העמק נתן את הבסיס לקבוצה, שמינתה לתפקיד המאמן את בן האזור, אבנר יאור, ששימש שנתיים כעוזרו של שרון דרוקר בהפועל ירושלים. החמישייה של עפולה התבססה העונה על ארבעה פליטי ליגת על, הרכז שמוליק ברנר, הגארד הצעיר גוני יזרעאלי, יוסי דדון וגור פורת. הזר שהשלים את החבורה, ג'רמיין הול, התגלה כאחת הבחירות החשובות למשבצת הזר. הספסל של עפולה, הכולל את שי ברוך, חגי רוטשילד ושירן ראובן, היה הרבה פחות דומיננטי ברוב המשחקים.

ראש העין ניצלה מירידה בעונה שעברה רק במחזורים האחרונים, והעונה הגיע לעמדת המאמן צבי (צוקה) ירדן, שסיים תקופה של 6 עונות רצופות במכבי פתח תקווה. פביאן ליפרמן, שסיים קריירה ארוכה בליגת העל, הצטרף לסטנלי ברנדי הותיק (37) והמשובח כשלד לקבוצה החדשה, בה משחקים גם רועי גופר שהגיע מרמת גן, ערן סעודאי מקרית אתא ואלעד סביון. בסגל הקבוצה נמצאים גם יוני שמחוביץ ושי נחום, שחקני חמישייה בקבוצה של העונה שעברה.

משחקי העונה הרגילה:
מחזור 5: הפועל עפולה'גלבוע – מכבי ראש העין 70:82
מחזור 16: מכבי ראש העין – הפועל עפולה/גלבוע 76:91

תחזית: לעפולה חמישייה מוכשרת ומגוונת אך גם ספסל קצר, שעלול לא להספיק מול השליטה האבסולוטית של סטנלי ברנדי מתחת לסלים. ללא הורדת התפוקה של הקו האחורי של ראש העין, מנצחת הליגה הרגילה תתקשה להמשיך לשלב הבא.

חולון נגד ההיסטוריה

אחרי שנתיים רצופות בהם כשלה הפועל חולון בניסיון הקאמבק לליגת העל, החליט הקיץ הבעלים מיקי דורסמן על מהפכה כלכלית וניהולית, בסופה התייצב בראש הצוות המקצועי. דורסמן הביא לחולון שחקנים בסכומים לא שגרתיים לליגה הלאומית, שהבולטים שבהם, אילן ברקוביץ', עדי פרג וריאן לקסר, הופכים לשחקנים הדומיננטיים בסגל העמוק. אורן בן חמו הגיע מקרית אתא, מאיר בר דוד, ליאור לוי ודור הופמן מרמת גן, צפריר וולפר מרמת השרון וגם אנטון קזרנובסקי ירד מהגליל. לעמדת הזר הגיע, אחרי חודשים של חיפושים, אלכס קרקאמו, ששיחק בעונה עברה במכבי ראשון לציון ומכבי פתח תקווה. גם הסגל הארוך במיוחד לא הצליח לתפוס את המקום הראשון בליגה הרגילה.

נתניה עלתה בסיום העונה שעברה מהליגה הארצית, והעובדה כי שמרה על סגל השחקנים היציב שלה נתנה לה מקדמה גדולה בדרך לתואר הבלתי רשמי של הפתעת העונה, שמגיע לה למרות רצף הפסדים במחזורי הסיום. עם עמית גינזבורג, תומר חולי ואבי גולה בקו האחורי, הפורוורדים אלכס אולישנסקי ואלירן גואטה והזר טוני וושיהאם שהשתלב מצוין עם הגעתו, הציגה הקבוצה של משה לוי עונה מרשימה ומלאת עניין.

משחקי העונה הרגילה:
מחזור 8: אליצור מכבי נתניה – הפועל חולון 105:96
מחזור 19: הפועל חולון – ליצור מכבי נתניה 96:98

תחזית: למרות הסגל העמוק והמרשים של חולון, היא הופתעה לא פעם העונה בשל ההתבססות המוחלטת על שני הרכזים, ברקוביץ' ופרג. רק ניטרול מוחלט של השניים האלה, יחד עם חזרה לכושר ולמוטיבציה של אמצע העונה, יתן לנתניה סיכוי בסדרה הזו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully