וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"לוני נשמע גמור"

ניר איסקוב

25.4.2006 / 18:00

הסיכויים שעסקת סולומון תתממש מתמעטים, ובסביבתו של הרציקוביץ' מדווחים כי מצב רוחו קודר. פרקליטו של סולומון: "העסקה תצא לפועל"

בעקבות חשיפת "מעריב" על עברו הפלילי של הג'נרל מנג'ר החדש של מכבי ת"א, מוטלת עיסקת לוני הרציקוביץ' - פיליפ סולומון בספק.

ככל שנוקפות השעות, מתגברות במכבי ת"א ההערכות כי אין מנוס מביטול העסקה, ובסביבתו של לוני הביעו סקפטיות לגבי מימושה. מקורב לבעלים סיפר לוואלה! ספורט: "לוני נשמע גמור. מבחינה נפשית הוא הכין את עצמו למצב שבו רוב הנטל במכבי שהיה על כתפיו, יירד ממנו, ושהוא יוכל להתפנות לעסקיו בראש שקט. עכשיו הוא צריך לבזבז זמן יקר שהיה מיועד לעסקיו כדי לטפל במשבר הזה".

"אם זה נכון שסולומון הורשע בשנים האחרונות בעבירות שיש עמן קלון, לא ניתן להעביר אליו את זכויות הניהול", כך קובע יאיר רבינוביץ', יו"ר הרשות לבקרת תקציבים. "אם אדם הורשע בעבירה פלילית בחמש השנים האחרונות לא ניתן להעביר אליו זכויות ניהוליות. בנוסף יש סעיף אחר כללי שאומר שהוועדה רשאית לשקול גם נימוקים אחרים לאי האישור ובלבד שתנמק את ההחלטה". בוועדה חברים, מלבד רבינוביץ', מנכ"ל ההתאחדות לכדורגל, חיים צימר, והיועץ המשפטי של ההתאחדות, עו"ד משה אביבי.

לנוכח ההתפתחויות מתמעטים הסיכויים לביצוע האפשרות שהועלתה, ולפיה המנכ"ל אלי דריקס יוצב בראש הפירמידה במקום סולומון, בעוד שקבוצת הניהול של איש העסקים הצרפתי-יהודי תזרים כספים כמתוכנן. בקונסטלציה שהועלתה, לסולומון אמור היה להיות תפקיד לא פורמלי במועדון.

עם זאת במועדון הביעו אופטימיות לגבי כניסת שותפים אחרים בעתיד הקרוב: "זה לא סוף פסוק, מכבי היא מותג מבוקש, ובקרוב יביעו אנשי עסקים התעניינות ברכישת הקבוצה".

דוברת המועדון, טלי לייבוביץ', מסרה את תגובת המועדון: "העניין נמצא בבדיקה אצל היועצים המשפטיים שלנו. זה לוקח זמן, בגלל שמדובר על עבירות לכאורה בחו"ל, ואני מעריכה שהיום לא תתקבלנה החלטות. ברגע שנקבל את חוות הדעת המשפטית, נגיב בהתאם". ההודעה הרשמית לגבי ביטול עסקת סולומון תינתן כנראה מחר.

בתוך כך, עורך דינו של סולומון, עו"ד יובל פלדה, דווקא נשמע אופטימי: "אני מאמין שהעסקה תצא לפועל. ההסכם חתום, והדבר כבר נאמר במסיבת העיתונאים. אני ופיליפ שוחחנו היום עם עורכי דינו של לוני ועם לוני עצמו, ולא שמענו ממנו שום דבר על ביטול העסקה.

"אני לא ניזון מעיתונים, אבל לא ידענו על הדברים שפורסמו. כשנקבל את המסמכים המשפטיים מעורכי דינו של סולומון בחו"ל, נגיב בהתאם. כל הדיבורים על כך שפיליפ ירד למחתרת, הם לא נכונים. הוא היה אצלי במשרד והכל בסדר. פיליפ ממשיך בתוכניות שלו כרגיל, הוא לא מסתיר שום דבר, וכל המסמכים הרלוונטיים יוגשו בפני הרשות לבקרת תקציבים".

העבר האפל של חבאבו-סולומון

"מעריב" מפרסם הבוקר (שלישי) תחקיר החושף פרטים די אפלים בעברו של הג'נרל מנג'ר החדש של מכבי תל אביב. על פי תחקיר שערך העיתון ישב סולומון, הידוע גם בשם פיליפ חבאבו, 20 חודשים בכלא האמריקאי על עבירות חמורות של צווארון לבן, אחרי שניסה להימלט ממשפט.

ב-1996 הורשע סולומון בעבירות של הלבנת הון, נחשד בקשר עם המאפיה הצרפתית, וישב בכלא הצרפתי כשנה וחצי.

סולומון אישר ל"מעריב" את הפרטים על תקופתו בכלא האמריקאי והצרפתי, אך אמר: "בשבילי זה לא רלוונטי. אף אחד במכבי ת"א לא ידע שישבתי בכלא, לא רימיתי אף אחד. בארה"ב זו היתה פרשה פוליטית ובצרפת פרשה טכנית. מה אתם מוציאים את זה עכשיו".

קפטן נבחרת גרמניה לשעבר, לותאר מתיאוס, צפוי לנחות בארץ מחרתיים על מנת להתרשם מהמועדון. מתיאוס לא מאמן כרגע אף קבוצה, וסולומון מאמין שיוכל לצרפו למכבי ת"א, אם כמובן זכויות הניהול אכן יעברו אליו. שמו של מתיאוס הוזכר כבר בעבר כמועמד לאמן את הפועל ת"א, אך הרעיון ירד מהפרק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully