וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הכסף לא עושה הכל"

שגיא ניר

24.4.2006 / 17:42

מה הסיכוי של ירושלים מול מכבי בפיינל פור? יורם חרוש דווקא מרוצה מההתקדמות, מוטי דניאל: "בתנאי מעבדה הייתי לוקח את מכבי"

ב-26 בדצמבר הפסידה הפועל ירושלים במלחה למכבי תל אביב 100:98. אחרי ההפסד הדחוק ההוא, שלווה בשערוריות מצד שתי הקבוצות, הרגישו בבירה כי האלטרנטיבה כבר כאן, וכי הם מסוגלים לקחת מהאלופה הנצחית את התואר כבר השנה. אלא שמאז אותו ערב במלחה נפגשו הקבוצות כבר שלוש פעמים, האחרונה שבהם אמש (90:76), והסיכויים של החבורה של ארז אדלשטיין לנצח את הנחישות והניסיון של הצהובים במשחק המכריע של העונה נראית קלושה מתמיד.

"ירושלים בתהליך של התבגרות. היא עשתה קפיצה עם ההגעה של גאידמק, ולזכותה עומדת העובדה שהיא לא נכנסה לרשימה של קבוצות שנלחמו במכבי והתאיידו", אומר יורם חרוש, שאימן בעבר בשתי הקבוצות. "מדובר בתקציב של פי 3 או 4 ממה שהקבוצה ידעה בעבר, וצריך לדעת להתמודד עם זה ולתחזק שחקנים עם אגו כזה לאורך זמן. קפיצות לא יכולות להיות חדות, הכסף לא עושה הכל", אומר המאמן.

בשנים האחרונות הצליחה הקבוצה מהבירה לעקוץ את הצהובים פעם בעונה. בשנתיים האחרונות זה לא קרה. "מכבי מפסידה משחקים כשהיא מרוכזת במשימות אחרות", אומר חרוש. מוטי דניאל, שחקן עבר של שתי הקבוצות ששימש הקיץ מספר חודשים כמנהל המקצועי בבירה, נותן הסבר משלו: "מכבי תמיד מגיעה שונה למשחקים מול ירושלים. ירושלים היתה מנצחת את מכבי רק כשהמשחקים היו במלחה, בחורף, או כשהמשחק היה פחות חשוב למכבי. תמיד כשהיה משחק חשוב מכבי באה מוכנה, והשנה בגלל ההייפ סביב ארקדי גאידמק על אחת כמה וכמה".

"קשה לבוא אחרי 4 הפסדים, כי אתה סוחב עליך מטען"

ירושלים שיחקה אתמול ללא הוראס ג'נקינס הפצוע בקרסולו, אבל גם העדרותו של השחקן המוביל שלה לא יכולה להוות תירוץ, ודאי לא לארבעה הפסדים רצופים שיביאו את הקבוצה לגמר הפיינל פור, אם וכאשר, עם מטען כבד מנשוא של נחיתות. "קשה לבוא אחרי 4 הפסדים, כי אתה סוחב עליך מטען", אומר דניאל, שלא פוסל את הסיכויים באדום במשחק בודד: "למצב הזה יש יתרונות באיך שזה ישפיע על מכבי, מה גם שירושלים תילחם עד הטיפה האחרונה. יותר קל לתת הכל בסוף".

אז מה יהיה בשמונה ביוני, אם וכאשר תתממש התחזית שצופה מפגש חמישי בין הקבוצות בקרב על האליפות? "זה לא מובן מאליו שמכבי תנצח", אומר דניאל. "מכבי יותר טובה, אבל בשיטה המצחיקה של השנה אולי תהיה לה עוד הזדמנות לקחת את כל הקלפים למרות שהפערים גדולים. בתנאי מעבדה הייתי לוקח את מכבי ב-90 אחוז מהמקרים". חרוש מספר שהמאמנים אוהבים לבוא מול קבוצות להם הפסידו קודם, כי זה חוסך להם את שיחות המוטיבציה. למרות שירושלים סוחבת כבר ארבעה על הגב, המאמן לשעבר לא שולל על הסף סנסציה. "אין ספק שהרצף השלילי של ירושלים יוצר תסכול וחוסר ביטחון, כי אי אפשר להדחיק את ארבעת ההפסדים. אבל צריך לזכור שהלחץ בגמר יהיה על מכבי, ומדובר בסוג של גמר גביע. משחק אחד עדיף בכל מקרה על הטוב מחמש, כדי ליצור פה שינוי", הוא מסכם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully