וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לוני קרוע על סולומון

ניר איסקוב

24.4.2006 / 9:43

במסיבת העיתונאים שקיימה מכבי תל אביב עם הג'נרל מנג'ר המיועד אמר הרציקוביץ': "מצאתי אדם מקסים שאוהב את המדינה"

ברני ארדוב

הבוקר (שני) התקיימה במלון קרלטון מסיבת עיתונאים, בה הוצג מבנה ההנהלה החדש של מכבי ת"א ומי שיעמוד בראש המערכת, פיליפ סולומון.

במסיבת העיתונאים נכחו הבעלים לוני הרציקוביץ', המנכ"ל אלי דריקס, פיליפ סולומון, איש העסקים המתווך אורי גרנבאו, הקפטן אבי נימני והדוברת טלי לייבוביץ'.

לוני הרציקוביץ' אמר: "אני רוצה לקדם את פיליפ בברכה למשפחת מכבי. בעונת ליגת האלופות יצא לי לראות איך הכדורגל האירופי מתנהל, והלב נחמץ לראות כמה הכדורגל היה יכול להיות אחרת וכמה האחרים טובים. באותה עונה עמוד השדרה המנטלי שלנו קרס. משחקי כדורגל לא שווים לשבת על כסא ולשלם על כרטיס בשבילם, התחלתי לחפש מודל אחר והיות ושינוי בהתאחדות טעון שינוי פוליטי, הבנתי שצריך לעשות שינוי מבפנים, ואני לא חושב שהכישורים לזה נמצאים בכדורגל הישראלי".

"הבעיה היא שאנשים לא הביעו עניין בשוק הישראלי", המשיך הרציקוביץ'. "היו אפשרויות לשותפויות ישראליות, אבל הן לא היו מובילות את המועדון למקום שהוא היה צריך להיות בו. ההזדמנות שהביאה את פיליפ היתה מתת אל. זו הזדמנות נדירה שלנו. הגיע יהודי יקר שבא מהתחום, חי הרבה שנים בחו"ל, ונמצא בארץ מרצון ומבחירה. הוא הסכים להירתם למשימה, אחרי תקופה לא קלה בבית"ר ירושלים, והוא מכיר את הבעייתיות בתחום. מצאתי אדם מקסים שאוהב את המדינה".

"פיליפ הסכים להיכנס לתהליך ארוך ומייגע, ולקחת מועדון כדורגל מוביל במדינה ולהביא אותו למקום הראוי לו. לי יש זמן מוגבל להשקיע בכדורגל, אני רק 40 אחוז מהזמן בארץ והשאר בחו"ל. אתן לפיליפ מנדט שלם ומלא לקחת את המועדון להיכן שאנחנו רוצים לראות אותו - שחקן פעיל בזירה האירופאית. לפיליפ יש הרבה אהבה, רצון, ומחוייבות. לדידי אם ההסכם יתנהל טוב זה יהיה לשנים רבות ויש לו פוטנציאל צמיחה פנטסטי. אם נזכה באליפות בשנה השלישית של ההסכם הוא יוארך.

"אין לי שום הרגשת כשלון בתקופה שלי במכבי, אני מסכים שעברנו תקופות קשות אבל המבחן שלנו הוא בשעות הקשות. אם תהיה הצעה לרכוש את המועדון לפיליפ תהיה זכות ראשונים. אני אמשיך להיות מעורב כי אני אוהב את המועדון ויש לו עוד המון משימות שידו של פיליפ קצרה מלעסוק בהן. פיליפ נכנס לחברת "מכבי תל אביב" הקיימת, ואני נותן לו את כל הגיבוי".

פיליפ סולומון: "אני שמח להצטרף למשפחת מכבי תל אביב. אני לא בא כדי שנהיה קבוצה בינונית, אלא כדי להצליח בארץ ולהגיע לצ'מפיונס ליג. מכבי היא עסק. יש לי קשרים בחו"ל ואהיה מוקף במקצוענים בצד הספורטיבי. יגיעו שמות גדולים לקבוצה. מעודד אותי ומפתיע אותי, שמאמנים אירופאים בכירים פנו אלי. יש לי אמביציה לקדם את הכדורגל הישראלי, ועם מכבי יש לי אפשרות ללכת צעד אחד קדימה. אני ארוויח גם כסף וגם הנאה"

סולומון סירב לחשוף את זהותם של האנשים שיהיו חברים בקבוצת הניהול שעומדת מאחוריו, בטענה שמוקדם מדי, אבל כנראה שמדובר מדובר באנשי עסקים יהודים שמתגוררים בחו"ל.

אלי דריקס, מנכ"ל הקבוצה, חשף חלק מהתוכניות לעונה הבאה: "יש לנו תכנון לבנות בשנה הבאה מגרש סינטטי בקרית שלום כדי שהנוער יוכל לעבוד בצורה ראויה. בעבר החלטות הרכש במכבי היו בלעדיות של המאמן, בעתיד לסולומון, לי, ולגורמים נוספים במערכת תהיה אמירה בנושא."

אבי נימני קפטן הקבוצה: "צריך לתת קרדיט לכל הצוות. זה הליך שייקח קצת זמן. באים אנשים עם ניסיון אירופאי ואני מאמין שהתוצאה תהיה טובה. במסיבת העיתונאים של הגלאקטיקוס לא דיברתי כי לא הייתי צריך לדבר. לא נכון היה להגיד דברים שרוב הסיכוי שאין להם כיסוי".


איציק גניש מ"הארץ" מוסיף:

רוב אנשי המועדון יישארו בתפקידם, כאשר סולומון עשוי להוסיף מספר בעלי תפקידים. לפי המבנה, לוני הרציקוביץ' ימשיך להיות הבעלים, סולומון יקבל לידיו את זכויות הניהול, המנכ"ל אלי דריקס יעבוד תחתיו, מוטל'ה שפיגלר ישמש כיועץ למערכת ובני טבק ימשיך לנהל את מחלקת הנוער.

במכבי ת"א הבהירו אתמול כי בחוזה בין הצדדים, שכבר עלה על הכתב, אין לסולומון אופציה לרכוש את המועדון לאחר שינהל אותו במשך שלוש שנים. בקרבתו של הרציקוביץ' הודו כי ישנם הבדלים בין מה שנכתב בהסכם לבין מה שנאמר על ידי סולומון, אולם הבעלים מאמין כי השינוי הצפוי טוב למכבי ת"א ורוצה שסולומון ירגיש בנוח, ולכן אינו מצהיר דברים הפוכים.

"אם הוא צריך לקבל את הסמכות דרך הצהרות וכך להיכנס לתודעה, אין ללוני בעיה עם זה", אמרו מקורבי הבעלים. הרציקוביץ' אמר אתמול: "מדובר ביופי של שינוי עבור המועדון. עכשיו חובת ההוכחה עליהם, והיא שנגיע לאן שאנחנו צריכים להגיע".

במידה שימונה מאמן מצרפת, גיורא שפיגל יצורף לצוות המקצועי. סלומון הסביר: "אני לא רוצה שיהיו בעיות של תרגום כמו שיש לפרננדז בבית"ר ירושלים. שפיגל דובר צרפתית וגם דובר כדורגל. בכל מקרה אציע לגיורא להיות חלק מהמערכת".

כרגע המאמן הישראלי שבא בחשבון הוא אברהם גרנט. סולומון התייחס לסוגיית המאמן ואמר: "קודם אני רוצה להביא שחקנים טובים ואחר כך מאמן. המאמן שיבוא צריך לדעת לאמן כל שחקן ולא רק את השחקנים שלו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully