וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שירר הודיע על פרישה

22.4.2006 / 13:46

חלוץ ניוקאסל תולה באופן רשמי את הנעליים ומסכם קריירה: "חייתי את החלום. הייתי קפטן הנבחרת והקבוצה שאהדתי כילד"

קפטן נבחרת אנגליה לשעבר וחלוץ ניוקאסל, אלן שירר, הודיע באופן רשמי כי שיחק את משחקו האחרון ככדורגלן מקצועני.

"סיימתי עכשיו את הקריירה ויש לי זכרונות נפלאים", אמר. "אני מאוכזב שלא אוכל לשחק את שלושת המשחקים האחרונים העונה, אבל אני לא מתלונן".

בן ה-35 התכוון לפרוש בסוף העונה אבל קרע ברצועת הברך בניצחון 1:4 על סנדרלנד אילץ אותו להקדים את ההחלטה. "אני לא צריך לעבור ניתוח, אבל עליי לנוח כמה שבועות. זה מאכזב, אבל הייתה לי קריירה נהדרת. מצד שני אנשים חושבים שזו דרך נפלאה לסיים את הסיפור, עם שער בניצחון שלנו על סנדרלנד. אולי הם צודקים".

"תכננתי לשחק עד סיום העונה ואז להופיע במשחק פרישה, אבל אנחנו לא חיים בעולם אידיאלי", סיכם. למשחק הפרישה הוא עשוי להיות כשיר, כאשר התכנון המקורי היה לארח את סלטיק ב-11 במאי בסנט ג'יימס פארק, כשכל ההכנסות ייתרמו לצדקה.

שירר התחיל את הקריירה בסאות'המפטון והבקיע את שערו הראשון במדי הנבחרת בניצחון 0:2 על צרפת בפברואר 1992. המועדונים הגדולים חיזרו אחריו, אבל הוא בחר דווקא בבלקבורן רוברס הצנועה, ששילמה עליו מה שהיה אז שיא של 3.6 מיליון ליש"ט.

בסיום עונת 1993/4 הוא זכה בתואר המשמעותי היחידי שלו עם בלקבורן, כשנישל את מנצ'סטר יונייטד מהאליפות, באותה עונה שבה אריק קנטונה התאמן בקונג פו. 34 השערים שהרשית הקנו לו גם את תואר שחקן השנה באנגליה.

חי את החלום

אחרי שהבקיע 130 שערים ב-171 משחקים עבור הרוברס הוא הצטרף למועדון מעיר הולדתו עבור עוד סכום שהיה שיא דאס, 15 מיליון ליש"ט. בניוקאסל קיבלו אותו כמו גיבור, גם לאור חמשת השערים שהבקיע עבור אנגליה ביורו 1996 שהתקיים במדינה.

הוא הוליך את המגפייס לשני משחקי גמר גביע ב-1998 ו-1999, אבל הפסיד שם 0:2 לארסנל ולמנצ'סטר יונייטד, בהתאמה. למרות הכל שירר טוען כי אין לו חרטות שהעדיף את הזברות ודחה את החיזורים של היונייטד, וזאת למרות שניוקאסל לא זכתה בשום תואר מאז 1955.

"זה לא משנה שלא זכיתי בתואר, כי עשיתי את ההחלטות שלי וחייתי את החלום", אמר. "מי שלא מגיע מהאיזור לא יבין זאת, אבל לשחק עבור המועדון הזה הוא הכל בשבילי. שיחקתי מול האוהדים הנאמנים בעולם, הייתי קפטן הנבחרת וקפטן המועדון שאהדתי כילד". העונה הוא שבר את שיא המועדון כשכבש את שערו ה-201 נגד פורטסמות' בפברואר.

שירר פרש מנבחרת אנגליה אחרי יורו 2000 עם 63 הופעות באמתחתו ו-30 שערים.

"אני שמח שהמשכתי לשחק עוד עונה", אמר. "שיחקתי יותר ממה שחשבתי, וזה היה קשה לגוף שלי לפעמים. אבל זה לא משנה, כי עכשיו יש לי מספיק זמן לנוח".

  • עוד באותו נושא:
  • ניוקאסל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully