וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"לא אתן למחשבות הפרישה להלחיץ אותי"

22.4.2006 / 12:33

לקראת הפיינל פור גרשון התראיין לאתר היורוליג, וניתח את העונה הצהובה. פראסוביץ': "יש לנו את הרעב והדחף לנצח את מכבי"

פיני גרשון התראיין אתמול (שישי) לאתר היורוליג וענה גם לשאלות מקצועיות בנוגע לשינוי שעברה מכבי ת"א העונה, גם לשאלות אישיות בנוגע לעתידו האישי, וגם קצת על מזל ואמונה.

בתשובה לשאלה איך הוא מרגיש לקראת אפשרות של גביע שלישי ברציפות יהפוך את מכבי לאחת הקבוצות הגדולות בהיסטוריה, ענה גרשון כי הוא כבר זכה שלוש פעמים ברציפות, אם כוללים את הסופרוליג ב-2001. "באמצע לקחתי חופשה", הסביר. "עכשיו אני רוצה להביא למכבי את השלישי ברציפות שלה. בשלושת ימי בפיינל פור הכל יכול לקרות, וזה תלוי בכל כך הרבה דברים".

המאמן הצהוב התייחס גם לעובדה שהדרך של מכבי לשלבים המאוחרים הופכת מפרכת ויותר ויותר. "זה הולך ונהיה קשה יותר כל שנה, כי כולם רוצים לנצח את האלופים", אמר. "העונה כולה הייתה קשה הרבה יותר עבורנו. אבל למרות הכל סיימנו בין הראשונים ביבשת בכמה קטגוריות, כולל נקודות, אחוזים ואסיסטים, וההגנה שלנו הייתה טובה מאי פעם, למרות שאנחנו בינוניים בריבאונד הגנה".

"אני יודע שההתקפה שלנו לא כתמול שלשום, אבל אנחנו עדיין מובילים את אירופה. יכול להיות שההתקפות הארוכות של היריבות הורידו לנו את כמות אחזקות הכדור, וזה מה שפוגע בנו. אולי זה קשור לכך שלוקחים נגדנו הרבה ריבאונדים בהתקפה. אבל כל זה כבר לא משנה, כי העיקר להגיע לפיינל פור. פנאתינייקוס ומלאגה העמידו מאזן 2:12 בתום הסיבוב הראשון, אבל הן לא יהיו בפראג. הרבה תלוי בכושר שאתה מגיע לשלבים המאחורים, ובניסיון כמובן. יהיה קשה להיות בשיאנו בסוף השבוע של הפיינל פור, אבל יהיו איתנו 9000 אוהדים שיסייעו לנו בזה".

בהמשך נשאל גרשון בנוגע לאלמנט המזל, שהכניס את אותה שלשה של שארפ, אבל הוציא את שלשת השוויון האפשרית של אולימפיאקוס במשחק השלישי ברבע הגמר.

"אני מאמין באלוהים", הפתיע פיני. "אתה קורא לזה מזל, אבל צריך לעזור למזל. ברור שזה חלק, אבל חייבים שיהיו כלים שיביאו אותך למצב שבו המזל יכול לעזור לך".

בשלב זה הגיעה ההתייחסות ליריבה של מכבי במשחק הראשון בפראג.
"טאו הרשימו אותי בניצחון על פנאתינייקוס באתונה במשחק השלישי", אמר. "חצי הגמר יהיה קרב קשה ביותר. זה שהם ניצחו בחוץ במשחק כזה מול 18 אלף או 20 אלף צופים אומר שהם יודעים איך לעמוד בלחץ. המאמן שלהם שולט יפה במשחק, ויש להם שחקנים טובים עם יותר ניסיון, אחרי שהיו בגמר בעונה שעברה".

ואז כמובן הגיעו השאלות בנוגע לפרישה האפשרית. "אני מאוד רוצה לנצח. ברור שזה לא יהיה קל, אבל אני רוצה להביא את הגביע לאוהדים. אני חושב שבשנה הבאה גם אהיה בפיינל פור, אבל כאורח", אמר. "בכל מקרה, אני לא אתן לזה להלחיץ אותי. ההחלטה לעזוב לא תהיה קלה עבורי, ולא תהיה קלה עבור המועדון. 7 שנים במכבי זה כמו 23 שנים בכל מועדון אחר. אולי הגיע הזמן לנוח".

"הרצון לנצח קבוצה גדולה כמו מכבי הוא אדיר"

בטאו ויטוריה מעריכים כי 2,000 אוהדים ילוו את הקבוצה לפראג בסוף השבוע הבא. אתמול הודיע אלפונסו צ'ורוקה, קצין העיתונות של טאו, כי 1,600 אוהדים רכשו את חבילות הפיינל פור שהוציא המועדון למכירה ושכוללות טיסה, מלון וכרטיס לשני ערבי המשחקים. ברצלונה, לעומת זאת, צפויה להגיע לפראג עם פמליה מצומצמת יותר, של כ-800 איש.

בתוך כך התראיין מאמן הקבוצה, ולימיר פראסוביץ', לאתר היורוליג ואמר כי "לנצח את מכבי חשוב עבורי משתי סיבות: האחת, לא לתת למכבי להשוות את שיא שלוש הזכיות הרצופות של ספליט. השניה והיותר חשובה היא כמובן הרצון האדיר לנצח קבוצה גדולה כמו מכבי ברגע האמת ואולי בסופו של דבר להניף את הגביע".

"יש לנו את הרעב והדחף לנצח את מכבי", המשיך פראסוביץ', "וזה לא רק בגלל שהפסדנו למכבי במשחק הגמר בעונה שעברה. כל אחד רוצה להוציא את המקסימום מכל עונה, לנצל את כל ההזדמנויות שנקרות בדרכו. לקחת את גביע היורוליג זה החלום הכי גדול של כל שחקן שמשחק באירופה, זה הטופ. למכבי אולי יש יותר ניסיון מאשר לנו, אבל העובדה שיש לה הרבה שחקנים שהגיעו לכל כך הרבה מעמדי גמר וזכו בכל כך הרבה תארים לא בטוח שעשויה להועיל לה נגדנו".

סרקאן ארדוגאן, הטורקי של טאו, אמר אמש: "זה יהיה הפיינל פור הראשון שלי ואני מאוד מתרגש. ניתן הכל כדי לעבור את מכבי ולהגיע לגמר, ואני חושב שאחרי מה שעברנו העונה מגיע לנו להיות שם. לקחת את גביע אירופה היה חלום ילדות עבורי, וכדי להגשים אותו ברור לנו שנצטרך לתת את המקסימום".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully