וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לוני העדיף את סולומון על פני 70 מיליון שקל

ניר איסקוב

21.4.2006 / 16:09

הבעלים של מכבי ת"א בחר ביועצו של פרננדז, ודחה הצעה מאנשי עסקים מרוסיה ומגרוזיה לרכוש את המועדון ולהשתתף בכיסוי חובות

הבעלים של מכבי ת"א לוני הרציקוביץ' היה קרוב לסגור עם קבוצת אנשי עסקים מרוסיה ומגרוזיה על מכירת המועדון תמורת 70 מיליון שקל, לפני שחתם על העסקה עם פיליפ סולומון. כך נודע לוואלה! ספורט.

הקשר בין הצדדים נוצר בתיווכו של דייויד פדרמן, מבעלי קבוצת הכדורסל של מכבי ת"א, שפעל מאחורי הקלעים כדי להקים קבוצת ניהול שתתפעל את מכבי. מלבד אנשי העסקים מרוסיה ומגרוזיה, שלפחות אחד מהם הוא יהודי, ניסה פדרמן לרתום לעניין את מאיר שמיר, שלבסוף העדיף להישאר בהפועל פ"ת, ואת רענן כץ, גם הוא מבעלי מכבי ת"א בכדורסל, שהסכים לסייע.

הסיכום בין הרציקוביץ' למשקיעים הרוסיים היה כי המועדון יימכר תמורת 70 מיליון שקל, וכיסוי חובות העבר, הנאמדים ב-25 מיליון שקל, יתחלק שווה בשווה בין הצדדים, כלומר, הרציקוביץ' ישלם 12.5 מיליון שקל ואנשי העסקים יזרימו סכום זהה.

המו"מ להשלמת העסקה היה למעשה אחת הסיבות לנסיעותיו האחרונות של הרציקוביץ' לרוסיה. הסיכום הסופי אמור היה להתבצע במשחקי הפיינל פור של היורוליג, כשהרציקוביץ' מצטרף לנסיעה של פדרמן וכץ לפראג.

גורם נוסף שניסה לקדם את העסקה היה אברהם גרנט, שקיבל הבטחה כי אם זו תצא לפועל, הוא ימונה למאמן. בסופו של דבר, הרציקוביץ' העדיף לשמר בידיו את השליטה על המועדון, ומסר את זכויות הניהול שלו לקבוצת פיליפ סולומון, לפרק זמן קצוב של 3 שנים.

גורם המקורב לעסקה שנפלה הביע את מורת רוחו בפני וואלה! ספורט: "לוני שוב עבד על כולם. הוא לא רוצה לצאת מהקבוצה, והוא לא מפנים את העובדה שאין לו את היכולות לנהל מועדון כדורגל".

אוהדי מכבי ת"א לא יודעים כיצד לעכל את עסקת סולומון. שי מזרחי, מראשי חוג האוהדים, אמר לוואלה! ספורט: "בהיסטוריה הארוכה שלנו למדנו שלא רותמים את העגלה לפני הסוסים. שבענו מהבטחות, ואנחנו מחכים למעשים. כל שינוי ניהולי הוא מבורך, ואנחנו מקווים שסולומון יוכיח את עצמו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully