וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האליפות האחרונה?

21.4.2006 / 14:00

מזל טוב למכבי חיפה על אליפות שלישית ברציפות. אחרי החגיגות, כדאי לך לזכור שהרצף עשוי להיקטע בעונה הבאה. הסיבות לפניכם

על הנייר, חגיגות האליפות שמתוכננות ביום ראשון בקרית אליעזר צפויות לחזור גם בעונה הבאה. המקצוענות והרעב התמידי של רוני לוי, הזרים המצוינים, הניהול החכם, המסורת ושאר הגורמים שהפכו את מכבי חיפה לאלופה שלוש פעמים ברציפות (הישג שאף קבוצה לא הגיע אליו מאז חמשת התארים הרצופים של הפועל פ"ת) יהיו בתוקף גם בעונה הבאה. אבל בין כל דברי השבח, בהחלט יש ליעקב שחר ולרוני לוי כמה סיבות לדאגה. הנה שש סיבות שבגללן מכבי חיפה עשויה לאבד את התואר בעונה הבאה.

הסגל הישראלי נחלש

בהנחה שיעקב שחר לא מכין לנו הפתעה בדמות חזרה של יניב קטן מווסטהאם בקיץ, בעונה הבאה צפוי הלב של מכבי חיפה להיפגע קשות: הישראלים. אחרי שראינו את מכבי חיפה לפני ואחרי יניב קטן (91 אחוזי הצלחה איתו, 57 בלעדיו), בעונה הבאה המנוע האמיתי של מכבי חיפה צפוי לספוג אבידה קשה נוספת, כשעידן טל יעבור לבולטון ואולי גם מיכאל זנדברג לבית"ר ירושלים. אבל גם עם זנדברג במכבי חיפה, לראשונה זה זמן רב עלולה האלופה לא להיות הקבוצה עם הסגל הישראלי הטוב בארץ.

שחר תמיד הקפיד לרכוש את הכשרונות המקומיים הכי טובים, ועובדה זאת באה לידי ביטוי במצבת החיפאים בנבחרת ישראל. הבעיה היא שאין כיום שחקנים ברמה של אלון חזן, חיים רביבו ועידן טל. קשה לראות את דוד רביבו, אם וכאשר הוא יעזוב את אשדוד, סוחב מיד את מכבי חיפה לאליפות, וכך גם לגבי צעירי מכבי חיפה המרשימים, שקיבלו העונה סופסוף זמן מסך. למכבי חיפה יש אמנם זרים נהדרים, כולל מסודי, אבל ללא שלד ישראלי חזק פוחתים באופן משמעותי הסיכויים לשמור על הצלחת בקרית אליעזר.

ההגנה מזדקנת

עם קשר ישיר להיחלשות הסגל הישראלי, הגנת מכבי חיפה הולכת ומזדקנת. בעונה הבאה אלון חרזי יהיה בן 35, בנאדו 33 וקייסי יגיע למוקדמות ליגת האלופות כשהוא בן 34. בשלוש השנים של רוני לוי עובדה זאת לא באה לידי ביטוי ביחס השערים של מכבי חיפה, ששמרה על ממוצע של כ-25 שערים לעונה. ב-2006/7 צפוי משא השנים לתת את אותותיו, מה גם שהליגה אמורה להיות הרבה יותר קשה.

עייפות החומר

מישהו חכם אמר פעם שקבוצה אלופה צריכה להיות זו שתחליף הכי הרבה שחקנים בקיץ. מכבי חיפה, איכשהו, סוחבת בעלייה כבר שלוש שנים עם אותו הרכב, פחות או יותר. כמה שנים כבר אפשר לרוץ עם הנוסחה של דוידוביץ', בנאדו, קייסי, חרזי, דירסאו, בוקולי, זנדברג וקולאוטי? כוחו של הטבע לשחוק כל דבר, טוב ככל שיהיה, וייתכן שהוא מתדפק על דלתה של מכבי חיפה. אחרי שנוכחנו לדעת שאין בארץ שחקנים ישראלים שיכניסו רעננות בנוסחה הנשחקת, קשה לחשוב איזה שפן שחר ורוני לוי יכולים לשלוף כדי לשפר את המצב.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס

ליגת האלופות

עזבו הכל. לכל צרה אפשרית יש פתרון, במיוחד כשבקודקוד יש אנשים כמו רוני לוי ויעקב שחר. כדי לגנוב את האליפות, בית"ר ירושלים והפועל ת"א צריכות קודם כל להחזיק למכבי חיפה אצבעות במוקדמות ליגה האלופות. אם הקבוצה של רוני לוי תהנה מהגרלה נוחה, תפסיק לעשות במכנסיים במאני טיים ותעפיל לשלב הבתים (האמת, קשה להאמין), סביר מאוד להניח שהיא תיפול בליגה. נכון, הנבואה ניתנה לשוטים, אבל במקרה הזה אפשר להיות בטוחים. מכבי חיפה, טובה ככל שתהיה, לא תוכל להתמודד בשתי המסגרות, ליגת העל וליגת האלופות, מה גם שאין לה כבר סגל רחב וחזק כמו פעם. ליברפול בעונה שעברה וארסנל העונה לא הצליחו לרקוד כמו שצריך על שתי החתונות, אז שמכבי חיפה תוכל? זוכרים באיזה מקום סיימה חיפה כשהיא העפילה לליגת האלופות?

מצד שני, תחשבו איזה טירוף מערכות יכול להיות במכבי חיפה, אם גם בעונה הבאה היא לא תעפיל לליגת האלופות.

בית"ר ירושלים

במשחק האחרון בטדי מול בית"ר ירושלים, קיבלה מכבי חיפה רמז למה שצפוי לה בעונה הבאה: לא עוד חבורות מתרפסות, שלא מאמינות שאפשר לנצח אותה, כי אם קבוצות אגרסיביות, שלא נכנעות בקלות ומוכנות לעשות העל למען השגת המטרה. הכעס של ראשי מכבי חיפה על השופט שי שיטרית, שלא הגן על השחקנים החיפאים מפני האגרסיביות הירושלמית, רק מעיד שהאלופה לא היתה רגילה לגישה כזאת. הפרשנים, שתמיד טענו כי הליגה פרסה שטיח אדום בפני מכבי חיפה, נראו פתאום צודקים מאי פעם.

תוסיפו לזה את העובדה שלבית"ר היתה כמעט חצי שנה כדי להתכונן לעונה הבאה, לגבש את הסגל, לחשל את השחקנים הצעירים והלא מנוסים במאבקים לקראת המשימה הקשה, לשפר את השלד הישראלי לקראת שעת השין, לחפש את הזרים המתאימים ולהבין את המאמן האירופי שלהם, ותגיעו למסקנה המתבקשת: בטדי נרקמת קבוצה שתגרום למכבי חיפה להזיע בדרך לאליפות, אם לא לאבד אותה. לא בטוחים? תחשבו לרגע על תקציב הענק של גאידמק.

הפועל ת"א

אל תתפלאו אם בעונה הבאה נראה מאבק משולש על תואר האליפות, דבר שיקשה עוד יותר על הקבוצה של רוני לוי. למה? בגלל יצחק שום. לדאבליסט היווני, המאמן הישראלי הראשון בליגת האלופות, יש את כל התנאים להצליח בהפועל ת"א ולקדם אותה מהמקום השני לראשון. הוא נכנס למערכת בריאה ויציבה, שתיתן לטקטיקן המצוין לעבוד בשקט. שום יורש מקשטן שלד טוב למדי, אותו הוא יכול לשדרג לרמה של מועמדות לאליפות, במיוחד כאשר השד מחיפה צפוי להיות הרבה פחות נורא. שום, שמכיר את הכדורגל האירופי הכי טוב מכולם, יכול למצוא ארבעה זרים איכותיים לצד פנטסיל, הזר הטוב היחידי שהיה לקשטן. יחד עם רכש ישראלי, לצד ורמוט ועומר פרץ שהשתפשפו, שום יכול להיות הסוס השלישי שיגנוב לבית"ר ולמכבי חיפה את ההצגה בעונה הבאה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully