וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דידייה זה לא רק דרוגבה

18.4.2006 / 22:00

לשחקן הכי חשוב של חוף השנהב קוראים דידייה זוקורה, עוד קשר אחורי מופלא מאפריקה, שזכה כבר לכינוי "המאסטרו"

נבחרת חוף השנהב הוגרלה במונדיאל לבית אכזרי הכולל את הולנד, ארגנטינה וסרביה. "בית המוות" בהגיה הפרשנית. תחת ידיו של המאמן הצרפתי, הנרי מישל, הקדימו "הפילים" את קמרון המעוטרת, והעפילו לגביע עולמי ראשון בתולדותיהם. הכשרון היוצא מן הכלל של שחקניה הידועים של חוף השנהב סופסוף פרץ. דידייה דרוגבה, קולו טורה, בונבנטורה קאלו, ארונה קונה וארונה דינדאן, שחקנים מחוג הסילון של הצמרת האירופאית, הציגו משחק אטרקטיבי, כמיטב הקלישאה על הכדורגל האפריקאי. העובדה שהם הגיעו לגמר אליפות אפריקה מוקדם יותר השנה, כבר לא הפתיעה אף אחד.

אלא שלצד השמות הזוהרים והמלהטטים, בלט קשר אחורי קשוח והרבה פחות מוכר, שהיה לשחקן הבולט בנבחרת מלבד דרוגבה, דידייה זוקורה שמו. אם לא שמעתם עדיין על השחקן שמשגע את הסקואטים של יונייטד וארסנל, על אחד מעשרת הכדורגלנים המבטיחים בעולם לדעת "יורוספורט", זה הזמן להכיר אותו.

בדרכם של ויירה ואסיין

אוהדי הכדורגל בצרפת מכירים את דידייה זוקורה כבר מספר שנים, אבל בורסת השמות בחלון ההעברות האירופאי האחרון חשפה אותו לעולם הרחב, בעיקר באנגליה. שמו של קשר סנט אטיין לא ירד מהכותרות במשך מספר השבועות של עונת המלפפונים הקטנה, כשכל גוף תקשורתי שמכבד את עצמו באנגליה, דיווח על מירוץ צמוד בין ארסנל למנצ'סטר יונייטד על שירותיו של השחקן בן ה-25 מחוף השנהב. גם שמן של צ'לסי ואתלטיקו מדריד נקשר למאבק על הקשר האחורי.

"ארסנל הכי רציניים בינתיים", מיהר לדווח בינואר סוכנו של השחקן, "הם הראו התעניינות גדולה יותר מכל האחרות". אלא שנשיא סנט אטיין, ברנאר קאיזו, לא הסכים לשמוע: "אין בכלל שאלה לגבי זה שדידייה ישאר פה לפחות עד הקיץ. הרבה בזכותו יש לנו את הקישור הכי טוב בליגה הצרפתית, ביחד עם ליון, ואני לא מוכן שהוא ייחלש באמצע העונה. הבטחנו לדידייה שבקיץ נסכים למכור אותו, ונעמוד במילה שלנו".

התור על שירותיו של זוקורה שוב צפוי להיות ארוך במיוחד. זוקורה מגלם את אחד מהסממנים הגדולים של מגמה ההולכת ומתפתחת ברמה הגבוהה של הכדורגל העולמי: שחקנים אפריקאים, שנותנים מימד חדש לתפקיד הקשר האחורי. פטריק ויירה התחיל, מיקאל אסיין המשיך, מחמדו דיארה מליון, וסיריקי אבו-דיאבי מארסנל וזוקורה בעקבותיהם.

זוקורה הוא קשר קשוח. למרות מבנה גופו היחסית צנום (1.79 מטר, 72 ק"ג), הוא לא בוחל בשום אמצעי לחילוץ כדורים, ופעמים לא מעטות משאיר את שחקני היריבה על הדשא. הוא מתרכז יותר במשימות ההגנתיות, ובעת הצורך יכול לשמש גם כבלם. "אם המאמן יבקש ממני לזוז אחורה ולשחק בהגנה, אני אעשה את זה בשביל הקבוצה. כל שחקן צריך לעשות מה שטוב לקבוצה, אנחנו ביחד באותה סירה", אמר.

ב-6 שנותיו באירופה כבש "המאסטרו", כפי שהוא נקרא בחוף השנהב, שער ליגה אחד, במדי גנק הבלגית, בה שיחק 4 שנים וזכה באליפות בלגיה, בטרם נחת בצרפת. למרות שהגיע לבלגיה בגיל 19, היישר מחוף השנהב, לא התקשה הקשר, הלובש את המספר 5, להתאקלם ומאז שהגיע לאירופה לא שיחק פחות מ-30 משחקים באף עונה. אולי בגלל המוטו שלו: "אני חושב שבכדורגל אתה חייב להיות מאוד שאפתן. חשוב מאוד לתת הכל בשביל המועדון שאתה משחק בו".

לשבור את הגלים

כשמולו שחקני קישור כמו חואן רומן ריקלמה, אריאן רובן, דז'אן סטנקוביץ' ועוד רבים וטובים, דידייה זוקורה יצטרך להיות העוגן ושובר הגלים בקישור של חוף השנהב. הכדורגל היפה והאטרקטיבי ביותר לא יספיק ל"פילים", אם הם לא יוכלו לעמוד בפרץ מול יריבותיה החזקות והטכניות. התפקיד של זוקורה בדרך לעשיית היסטוריה נוספת, בדמות עלייה של חוף השנהב לשמינית הגמר, הישג שאנשי הנבחרת מאמינים שביכולתם לעשותו, יהיה חשוב לא פחות מזה של הכוכב הראשי של ההצגה, דידייה דרוגבה.

אם ימשיך ויוכיח את עצמו, אף אחד באירופה לא ירים גבה אם קבוצות שמחפשות קשר אחורי בנרות, כמו מנצ'סטר יונייטד או ריאל מדריד, יחתימו את מספר 5 של נבחרת חוף השנהב. הדרך לפסגה מתחילה בקיץ הקרוב, בבית המוות, שעם זוקורה וחוף השנהב נראה פתאום הרבה יותר מפחיד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully