וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברזיל: סדר בבלגאן, חלק ב'

עמיאל רז

16.4.2006 / 10:57

רשימת הסגלים כל כך גדולה ומורכבת, ההעברות אפשריות עד המחזור ה-26 ואפילו המאמנים מתבלבלים. עמיאל רז מתארגן מחדש

מעטים מכם יודעים עד כמה קשה לעקוב אחרי הסגלים של הקבוצות הברזילאיות. ההעברות בברזילראו מותרות עד המחזור ה-26 (בתנאים מסויימים) ובשל העובדה שהליגות האירופאיות לא נערכות בחפיפה עם זו הברזילאית, רבים הם השחקנים שנודדים לשני הכיוונים.

לכך תוסיפו את הסגלים הענקיים ואת העובדה שכל רגע יכול לפרוץ הדבר הבא ולתפוס את מקומו בהרכב, ותקבלו משימת מעקב קשה. למעשה המשימה כל כך קשה שנראה שאפילו המאמנים המקומיים מתקשים לעיתים לעמוד בה (אולי בגלל זה הם מוחלפים בקצב בלתי הגיוני, לפעמים שלושה מאמנים בעונה).

אנחנו ננסה לעשות קצת סדר ולצורך העניין תקבלו עדכון קצר על הנעשה בכל קבוצות הברזילראו ממש עם פתיחת העונה. כמו כן, תוכלו לקבל קצת מושג על ההסטוריה של הקבוצות וגם תשובות לשאלות נפוצות, כגון מאיזה קבוצה הגיע קאקא לאיטליה? או מי אלו ה"קאריוקס"?

בנוסף, ולא פחות חשוב, תקבלו מושג מיהם הכישרונות שהכי כדאי לשים לב אליהם השנה, רגע לפני שמגיעה הפריצה הגדולה שלהם, שלאחריה כל העולם כבר יכיר אותם.

למען הסדר הטוב נפתח עם האלופה של עונת 2005, קורינתיאנס, אשר מגיעה מסאו פאולו, ונמשיך לפי הסדר עם כל הקבוצות אשר מגיעות מהעיר השלישית בגודלה בעולם. אח"כ נמשיך במסע במולדת הסמבה, כשהקבוצות מסודרות פחות או יותר לפי מיקומן הגיאוגרפי.

דרכו של קרליטוס

קורינתיאנס:

גם השנה הטימאו מועמדים לאליפות, אחרי עונת האליפות הבלתי נשכחת בשנה שעברה. הקבוצה שממנה הגיע השוער דידה למילאן איבדה אמנם את שוערה המצויין, פאביו קוסטה, שעבר ליריבה סנטוס, אך ממש ערב שריקת הפתיחה של העונה העבירה קורינתיאנס לשורותיה את סילביו לואיז, שמגיע מסאו קאטניו. לטימאו סגל מבריק בקנה מידה עולמי והקבוצה פשוט מפוצצת מכישרון בכל עמדה על המגרש.

מריניו, הבלם הטוב בברזיל, יסגור את הרחבה. באגפים ידאגו שחקן הנבחרת גוסטאבו נרי וחברו הצעיר אדוארדו ראטיניו למשימות ההגנה וההתקפה כאחד. בקישור האחורי יככבו צמד שלדעתי הוא מהטובים בעולם, הארגנטינאי חאבייר מאשצ'רנו, ששב מפציעה ארוכה ומרסלו מטוס, שאם ימשיך בהתקדמות שלו ייחטף בקרוב לאחת הקבוצות הגדולות באירופה. בהתקפה יככב הרכש החדש מסנטוס, שחקן הנבחרת הוותיק, ריקארדיניו, שישתף פעולה עם רוג'ר וקרלוס אלברטו שיחד ידאגו להזין את צמד החלוצים הקטלני, נילמאר הצעיר, ששב מעונה בלתי מוצלחת בליון והתאושש עם 18 כיבושים במסגרת ליגת הפאוליסטה. וכמובן השחקן הטוב ביותר בברזיל בעונה החולפת, הארגנטינאי קרליטוס טבז, שיהיה בוודאי השם החם ביותר בעונת ההעברות באירופה. בקורינתיאנס רוצים לשמור על כתר האליפות שלהם וכבונוס להוסיף גם זכייה בגביע הליברטאדורס, הצ'מפיונס ליג של דרום אמריקה.


סאו פאולו:

הטריקולור פאוליסטה, להזכירכם, היא אלופת העולם המכהנת, אלופת הליברטדורס ואלופת הפאוליסטה של העונה הקודמת. אבל כל זה לא שווה כשמזכירים לאוהדי הקבוצה שלמרות מבול הכוכבים שיצאו מאצטדיון המורומבי בשנים האחרונות (קאקא, סיסיניו, בלטי, ג'וליו באפטיסטה ועוד), עונת האליפות האחרונה של הקבוצה הייתה אי שם בשנת 1991, אז עוד שיחק בקבוצה גדול שחקניה עד בואו של קאקא, ראי האגדי, וגם מגן ימני אלמוני בשם קאפו, שהספיק בינתיים גם הוא להפוך לאגדה.

גם השנה סאו פאולו תסמוך על שוערה, הקפטן הנצחי, רוג'ריו סני, שאולי עוד יעמוד בין קורות הנבחרת בקיץ בגרמניה. הגנת הקבוצה היא החזקה בליגה, בראשותם של האורוגוואי יפה התואר לוגאנו והרכש הטרי מגויאס, אנדרה דיאס. בקישור יהיו אלו דנילו שלא מפסיק לכבוש ומיניירו, שעדיין חולם על מקום בסגל הנבחרת הברזילאית, שישתפו פעולה יחד עם הכישרון הענק בן ה-20 טיאגו ריביירו, שכבר מושווה לקודמו בתפקיד, קאקא.

בהתקפה ערכה הקבוצה שינוי גדול כששאלה את ריקארדו אוליברה הפצוע, מבטיס סביליה הספרדית. אוליברה מעוניין לחזור לתמונת הסגל הברזילאי לקראת המונדיאל והוא מאמין שבסאו פאולו הוא יוכל לצוד מחדש את עינו של המאמן פאריירה. עוד בחוד ההתקפה, אלואיסיו שהיה מועמד לבית"ר ירושלים לפני מספר חודשים וגם אלקס דיאס הרכש מואסקו דה גמא. הטריקולור ישאפו לשחזר את הזכייה מהעונה הקודמת בגביע הליברטדורס. אבל האוהדים רוצים רק דבר אחד - תואר האליפות.

לושמבורגו חותר להצלחה

הקבוצה שהביאה לנו את פלה בדור הישן ואת רוביניו בדור החדש מכונה "הדגים". מי שמכיר קצת את ברזיל יודע שבסאו פאולו אין ממש חוף ים ולכן חשוב שתדעו שסנטוס היא עיר נמל שנמצאת בערך 300 ק"מ דרומית לסאו פאולו. העיר סנטוס נמצאת בתוך מדינת סאו פאולו ולכן הקבוצה משתתפת בליגת הפאוליסטה, בה היא אף זכתה השבוע, אחרי הפסקה ארוכה של 21 שנים.

את הדגים יוליך השנה המאמן וונדרליי לושמבורגו, שהודח במהלך העונה מריאל מדריד. לושמבורוגו חזר לקבוצה, אותה הוליך לאליפות ב-2004 והעניק לה את התואר כבר בהזדמנות הראשונה. סנטוס נכשלה בשנה שעברה בברזילראו כשסיימה רק במקום העשירי, אך השנה הקבוצה התחזקה בינתיים בשוער פאביו קוסטה שזכה עימה באליפות ההיסטורית ב-2002.

בקישור ישתפו פעולה הצ'יליאני הקשוח מלדונדו (יקירו של לושמבורגו) והרכש מגויאס-רודריגו טאבאטה. בחלק הקדמי יככב ריינלדו שהגיע מפריס סן ז'רמן הצרפתית, שישתף פעולה עם ג'יילסון ויונס הצעירים הכישרוניים שישלימו חלק התקפי נהדר. סנטוס הייתה הקבוצה היחידה שכבשה בכל משחקיה בליגת הפאוליסטה והאוהדים בווילה בלמיירו כבר לא יכולים לחכות לתואר נוסף.


פלמייראס:

הוורדאו (הירוקים) הם עוד קבוצה שהחלק החזק שלה נמצא דווקא בעמדת המאמן - אמרסון לאאו, שוער העבר הקשוח, שהוביל את סנטוס לאליפות ב-2002, הוא זה שינסה להתקדם עם הוורדאו צעד נוסף, אחרי המקום הרביעי המכובד בעונה החולפת.

גם השנה לא נראה ב"פלסטרה איטליה" שמות נוצצים כמו ריבאלדו או רוברטו קרלוס, שכיכבו בקבוצה בשנות ה-90. בעמדת השוער ימשיך עונה נוספת מרכוס הוותיק, שזכה עם הנבחרת במונדיאל 2002. לב ההגנה יהיה, כרגיל, הפרגוואי הבין-לאומי קרלוס גמארה כשיתמוך בו מהאגף הימני פאולו באייר, הרכש מגויאס, ממצטייני העונה הקודמת. בקישור ינסו להבריק ג'וניניו פאוליסטה, שלמרות הרקורד העשיר שלו בספרד, אנגליה, סקוטלנד והנבחרת, הוא רק בן 33 ומרסיניו אחד הקשרים המהירים והפוריים ביותר בברזיל. בהתקפה תצטרך פלמייראס לסמוך על השיגעון של אדמונדו, "החיה", שבגיל 35 עדיין צפוי לקרוע כמה רשתות.


סאו קאטניו:

האזולאו (הכחולים) בקושי שרדו בברזילראו בעונה החולפת. גם השנה לא נראה שהקבוצה הסימפטית, שהייתה הלהיט של הליגה בתחילת המילניום, תצליח להתמודד במאבקי הצמרת והמטרה היא הישרדות בליגה. מכה קשה ספגה הקבוצה עם עזיבתו כאמור של השוער סילביו לואיז ששיחק בקבוצה בשמונה השנים האחרונות.

עכשיו המאמן נלסיניו באטיסטה צריך לסמוך בעיקר על דימבה, מלך השערים של עונת 2003 ועל אנדרסון לימה, המגן הוותיק, שיהיו הם אלו שיצילו אותו מפיטורים מוקדמים. מי שכדאי יהיה לשים לב אליו הוא אלטון הצעיר שאם יצליח להשתלב יוכל לספק את הברק במרכז המגרש.


פונטה פורטה:

הקבוצה הכי קטנה של מדינת סאו פאולו פתחה את העונה הקודמת בסערה, הוליכה את הטבלה ונראה היה שהנה נרקמת לה הפתעת העונה. בסיום העונה התברר שפונטה ניצלה ממש ברגע האחרון, כשפסע היה בינה לבין ירידה לליגה השנייה. גם השנה לא צפויים חיים קלים לקבוצה כשיובילו אותה צמד החלוצים אלמיר ולואיס מאריו והבלם מתיאס. מי שכדאי לשים לב אליו הוא החלוץ בן ה-17 וונדרליי, שכבר כבש שלושה שערים במסגרת ליגת הפאוליסטה ונראה שעתידו בהחלט לפניו.

הקריוקה ממשיכה לרדת

בוטאפוגו:

ככה בלי ששמתם לב עזבנו את סאו פאולו ונחתנו על חופיה שוקקי החיים של העיר ריו דה ז'ניירו, שתושביה מכונים "קאריוקס". בוטאפוגו, האלופה הטרייה של ליגת הקריוקה המקומית, היא אחת מארבעת הנציגות של העיר בברזילראו. הקבוצה שבשנות החמישים והשישים כיכב בה גארינצ'ה, שהלך לעולמו לא מזמן, אולי תצליח העונה לשחזר את ימיה הגדולים ואת עונת האליפות של 1995.

הבעיה היא שהסגל ממש לא מבריק, בלשון המעטה, כשהיחידים שניתן לציין הם השוער הענק לופז, הבלם שיידט והחלוצים דודו (תשעה כיבושים בליגת הקריוקה) וכריסטיאן. כדאי לשים לב גם לחלוץ בן ה-20 פליפה אדאו שבהחלט יכול להתפתח לשחקן נהדר וכבר הפתיע רבים כשכבש שלושה שערים השנה.


פלמנגו:

במסגרת הירידה המתמשכת ביכולת של קבוצות הקריוקה, אי אפשר להתעלם מהנפילה של הקבוצה בעלת מספר האוהדים הגדול בברזיל. פלמנגו, הקבוצה של העם, שזכתה בחמש אליפויות ושבשורותיה כיכבו זיקו ורומאריו היא פשוט עוד קבוצת תחתית בברזילראו. הקבוצה בקושי שרדה בעונה הקודמת כשגם פתיחת העונה הנוכחית נראית קטסטרופה כרגע. השחקן הבולט בקבוצה הוא לואיזאו, חלוץ הנבחרת לשעבר, שנפצע וייעדר בפתיחת העונה. בפלמנגו מצפים מהילדים, הקשר גבריאל והחלוץ ברונו מזנגה, שיציגו שמץ מהיכולת שהקנתה להם מקום בסגל הנבחרות הצעירות של ברזיל. לי משום מה יש הרגשה שזה לא יקרה ובמסגרת המסורת של השנים האחרונות, שאומרת שכל שנה יורדת אחת הגדולות, נראה שהשנה אולי תהיה זאת פלמנגו שתנשור לליגה השנייה.


פלומיננזה:

פתיחת עונה בינונית ואכזבה בליגת הקריוקה לקבוצה שלא זכתה באליפות מ-1984, אז כיכב בשורותיה ברנקו, הזכור בעיקר בשל הבעיטות החופשיות האדירות שלו. פלומיננזה, שמודרכת ע"י אוסוואלדו אוליברה, מציגה העונה דווקא סגל סביר, שכולל את השוער המוכשר פרננדו הנריקה, הקשרים האחוריים ארוקה ופדריניו, המתאזרח מיגוסלביה פטקוביץ והחלוץ קלאודיו פיטבול, ששב לברזיל אחרי ניסיון לא מוצלח לשחק בפורטוגל.

כדאי גם בהחלט לשים לב למגן השמאלי מרסלו, בן ה-18, שגדל במחלקת הנוער של המועדון וכבר מקבל את חולצת ההרכב הראשון, לשמחתם של האוהדים.


ואסקו דה גמא:

לך תבנה קבוצה על שחקן משוגע כמו רומאריו. בואסקו עשו הכול כדי שהחלוץ בן ה-40 יהיה מרוצה (באתר הרשמי של הקבוצה אפילו ישנה ספירה לאחור לקראת שערו ה-1000 בקריירה), אך זה האחרון ארז את המזוודות והלך לסיים את הקריירה בארה"ב.

ואסקו, שזכתה בעבר בארבע אליפויות, לא תתמודד כנראה גם השנה על התואר, אך בהחלט כדאי לשים לב לכישרון הצעיר ארננה, שהגיע מבהייה בינואר ובהחלט צפוי לו עתיד גדול בקבוצה. אדילסון, שחקן הנבחרת ב-2002, צפוי לתת את הטון בחוד, אבל באמת שלא נראה כרגע שבואסקו יכולים לפנטז על משהו שהוא מעבר למאבקי הירידה.


פראנה:

זהו, עזבנו את ריו וחופיה המלהיבים ונחתנו בעיר קוריטיבה, שבמדינת פאראנה, השוכנת מערבית לסאו פאולו. בעונה שעברה הפתיעה פראנה ביציבות שלה כשסיימה במקום השביעי כשדווקא היריבה העירונית קוריטיבה נושרת לליגה השנייה.

העונה הנוכחית נפתחה מצוין עבור הקבוצה, כשזכתה באליפות המקומית, לראשונה מזה עשר שנים. מי שבלט במיוחד באליפות הוא החלוץ לאונרדו בן ה-24 שכבש 11 שערים וסומן מיד כמועמד לעבור למועדון גדול יותר. עוד כדאי לשים לב לקשר ההתקפי בן ה-20 מאיקוסואל שכבש חמישה שערים וכמובן לקשר האחורי בטו, לב הקבוצה וממצטייני העונה הקודמת.


אתלטיקו פראנאנסה:

אכזבה גדולה הייתה העונה הקודמת ל"פורקאו" (הסופה). באתלטיקו התרגלו לצמרת הגבוהה, אחרי האליפות ב-2001 והסגנות ב-2004. העונה הזאת התחילה עם פארסת לותר מתיאוס שביזה את עצמו ואת המועדון, לפני שעזב/הועזב ואף אחד לא באמת יודע איך תתחבר הקבוצה ואיך תסתיים העונה.

הבולטים בקבוצה ימשיכו להיות פאולו אנדרה ודנילו הבלמים הצעירים, אלן בהייה הקשר האחורי, דגוברטו, הקשר הצעיר, שאולי סוף סוף יממש את הפוטנציאל שלו, ודניס מרקז החלוץ הפורה. מי שמאוד כדאי לשים לב אליו הוא מישל באסטוס, הרכש מפיגרנסה שבעונה הקודמת היה המגן השמאלי הטוב בליגה ועונה יציבה נוספת שלו תשלח אותו מהר מאוד אל מעבר לים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

עושים גלים

פיגרנשה:

גולשי הגלים מביניכם שהיו בברזיל, בוודאי לא פסחו על העיר הדרומית פלוריאנפוליס, שמפורסמת בעיקר בזכות תנאי הגלישה הנהדרים, בסדרה של חופים בלתי נגמרים.

הבן המועדף של העיר הוא דווקא לא כדורגלן אלא הטניסאי, מספר 1 בעולם לשעבר, גוסטאבו קוורטאן. בגזרת הכדורגל המצב קצת פחות טוב, כשהקבוצה המקומית, פיגרנשה, לא ממש מצליחה להתבלט בנוף הכדורגל הברזילאי. הבולטים בקבוצה צפויים להיות שוער הרכש אנדריי, הבלם ויניסיוס, המגן הימני פיניניו והחלוץ סוארס. בכל מקרה, הישארות בליגה עונה חמישית ברציפות, תהווה הישג לקבוצה הצנועה.


אינטרנאציונאל:

הגענו למדינת ריו גרנדה דו סול, שתושביה מכונים ה"גאושוס", על שם הבוקרים המקומיים ולעיר הדרומית הגדולה בברזיל-פורטו אלגרה. אינטר הייתה בעיניי רבים הקבוצה הטובה בברזילראו בעונה החולפת. גם השנה נראה שהקבוצה תדבר חזק לאורך כל העונה ואולי אינטר חוזרת לימיה הגדולים בשנות ה-70, כשפלקאו הוביל אותה לשלוש אליפויות. מי שצפויים לבלוט השנה הם החלוצים פרננדאו ורפאל סוביס, "בקאהם הברזילאי" , שהיה מבוקש בכל אירופה ובינתיים נשאר בקבוצה. טינגה, שכהרגלו יתמוך בקישור מאחור, ייעזר במישל וג'ורג' ואגנר שיספקו את הברק בקישור ההתקפי.

מומלץ לשים לב לחלוץ בן ה-20 רנטרייה, שאם ימצא את מקומו בחוליית ההתקפה, הגדושה בכוכבים, יוכל להתפתח ולהפוך לחלוץ נפלא.


גרמיו:

הקבוצה שממנה יצא רונאלדיניו לעולם חוזרת השנה לברזילראו. גרמיו אמנם גברה על יריבתה העירונית אינטר וזכתה באליפות המחוז. אבל, לטענת אוהדיה, הקבוצה הנוכחית חלשה מדי ובוודאי תתקשה להתמודד על תואר האליפות, תואר בו לא זכתה מאז זכייתה השנייה בו ב-1996.

האוהדים זועמים עדיין על מכירתו של הקשר המחונן אנדרסון, כוכב נבחרת הנערים הברזילאית, לפורטו כשלטענתם זו הייתה טעות לשחרר את מי שכבר מכונה "רונאלדיניו הבא". האמת שנראה שכרגיל האוהדים צודקים, אך למרות זאת השוער גלטו, הארגנטינאים מאידנה והררה ובעיקר הרכש החדש צ'כו, בהחלט יכולים להרכיב קבוצה שתתמודד על מקום באחד מגביעי היבשת.


ג'ובנטוד:

"אנחנו לא באים להיאבק נגד הירידה העונה אלא אנחנו מתכננים לנצח..."

בגישה אופטימית זו בחר מאמן הקבוצה, הליו דוס אנחוס, לפתוח את העונה. בינתיים נראה שיש קבלות לדבריו, כשג'ובנטוד ערכה מסע רכש מרשים יחסית לקבוצה הצנועה. בין השאר הביאה הקבוצה את החלוץ בן ה-23 ג'יאנקרלו, שבהחלט צפוי לפרוץ השנה ואת הקשר האחורי רנן, שלא הצליח להשתלב בסאו פאולו ועזב על מנת לשחק ולהתקדם בקבוצה קטנה יותר. שני אלה יחד עם אנדרה השוער, זה רודולפו המגן וסמואל החלוץ, בהחלט יכולים להיות הפתעת העונה.

קרוז קונטרול

קרוזיירו:

העיר בלו הוריזונטה, שבמדינת מינאס ז'ראייס, היא גן עדן לחובבי המוזיקה והבילויים משום שבהיעדר חוף ים, תושבי המקום מפצים את עצמם בשירה וריקודים וכמובן גם בהמון כדורגל. קרוזיירו מוכרת בעולם כקבוצה ממנה הגיע אחד מגדולי החלוצים בהיסטוריה - רונאלדו.

אבל, האמת היא שקרוזיירו של השנים האחרונות היא לפני הכול קבוצת כדורגל התקפית נהדרת. בעיקר זכורה לטובה עונת האליפות ב-2003 תחת הדרכתו של וונדרליי לושמבורגו ובכיכובם של אלקס, היום בפנרבחצ'ה, וסורין קשרה המצויין של וויאריאל הספרדית.

העונה יוביל את קרוזיירו החלוץ הוותיק ג'אובני אלבר, שחוזר לברזיל אחרי 14 שנה, הזכור בעיקר מתקופתו בבאיירן מינכן. יעזור לו בחוד ההתקפה ג'יל הכישרוני, כשמשימות ההגנה יפלו על אדו דארסאנה הבלתי עביר. כדאי במיוחד יהיה לשים לב להתקדמות של הילד הלהטוטן קרלון, שיצטרך להוכיח העונה שחוץ מלהטוטים הוא יכול לספק גם תוצרת שתהפוך אותו לכוכב.


גויאס:

קפצנו לרגע מערבה, למרכז ברזיל, שם נמצאת מדינת גויאניה. אם תצליח קבוצת גויאס, גאוות המדינה, לשחזר את ההצלחה האדירה שלה מהעונה החולפת זו תהיה הפתעה ענקית. הקבוצה שיחררה כמעט את כל שחקניה הבולטים ובהתחשב ברכש הצנוע, שמסתכם בבלם פאביאנו ובקשר הנבחרת לשעבר ואמפטה, נראה שהמשימה תהיה קשה.

בינתיים, גויאס דווקא מצליחה להסתדר לא רע כשהיא מובילה בבטחה את הבית שלה במסגרת גביע הליברטדורס. כשגם הזכייה הרגילה באליפות המקומית, כבר רשומה על שמה. הבולטים בקבוצה הם השוער הוותיק הרליי, המגן התוקף ג'אדילסון והחלוץ סוזה. מי שמצטיין מתחילת העונה הוא הכישרון בן ה-19 ווליטון שבינתיים הוא הפתעה גדולה וכרגע הוא מלך שערי הקבוצה.


סנטה קרוז:

חזרנו מזרחה אל חוף הים ואל מדינת פברנאמבוקו, שנציגה הבולט ביותר כרגע, בעולם הכדורגל, הוא ג'וניניו מליון, המכונה כך על שם המדינה בה נולד. במועדון הקטן מרסיפה כבר מתכוננים לארח השנה את כל השמות הגדולים שבד"כ הם יכולים לראות רק דרך הטלוויזיה. העולה החדשה לא ערכה רכש משמעותי וגם היא תתמודד כנראה נגד הירידה.

הבולטים בקבוצה צפויים להיות המגן אוסמאר, חלוץ הרכש מפלמייראס, טיאגו ג'נטיל ומלך שערי הקבוצה קרליניוס בלה שכבר מבוקש ע"י המועדונים הגדולים. על הספסל יישב אדריאנו טיישרה ששיתף פעולה עם חיים רביבו בסלטה ויגו והגיע לקבוצה כדי לסיים בה את הקריירה.


פורטלזה:

מדינת סארה, החלק הכי צפוני בסיורנו, ידועה בחופיה הנפלאים. אבל חוץ מחול צהבהב ומים צלולים, ניתן למצוא שם גם את פורטלזה, עיר חוף שבהחלט שווה ביקור, בעיקר של בלייני הלילה מביניכם. קבוצת הכדורגל של העיר היא דווקא לא מהמובילות בברזיל ואפשר בהחלט להבין למה כשמגלים שאחד השחקנים הבולטים ששיגרה לחו"ל הוא מארסיו ג'ובאניני של מכבי פ"ת.

פורטלזה נכשלה באליפות המקומית ואת העונה הנוכחית היא תפתח ללא מאמן קבוע, מה שלא יוסיף ליציבות המועדון. הבולט בשחקני הקבוצה הוא החלוץ פינאצי כשיעזרו לו הבלם קוניה והקשר המוכשר קסאגרנדה, מה שלא צפוי להספיק ליותר ממאבק נגד הירידה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully