וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פוסט מורטם 2

אחרי שבדקנו מה קורה עם שחקני השורה השניה של מכבי ת"א בעונה הבאה, הגיע זמנם של התותחים הכבדים. כתבה שניה

אבי נמני: דחה את בית"ר, קרוב לחוזה חדש במכבי

אם יש דבר ש[[אבי נמני]] איחל לעצמו בפסח אשתקד, זה ודאי לחזור לשחק כדורגל במועדון נעוריו. בקיץ האחרון, אחרי שנה וחצי של נתק בינו לבין מכבי, שגרר מחאת אוהדים עזה, הבשילו התנאים לקאמבק, והקפטן האגדי חזר ללבוש את החולצה הצהובה. בין מסיבת עיתונאים אחת לשנייה, בעוד שאיל ברקוביץ' וג'ובאני רוסו מבטיחים להחזיר לארון את צלחת האליפות תוך הצגת כדורגל מהנה ושוטף, נמני העדיף, כדרכו, להמעיט בדיבור, ונותר מעט בצל. אולם, כשהחלה העונה, היה זה נמני שנתן את הטון מבחינה מקצועית, כשכבש לא מעט והציל את מכבי פעם אחר פעם ממצבים מאוד לא נעימים.

גם מחוץ למגרש חזר נמני לעניינים, כשמערכת היחסים בינו לבין ניר קלינגר ולוני הרציקוביץ' חזרה להיות תקינה, ואף מעבר לכך. קלינגר אמר מספר פעמים שנמני הוא "העוזר שלי על המגרש", ולוני שוב מצא בנמני בן ברית והרבה להיוועץ בו, "גם בדברים שאינם קשורים בהכרח לכדורגל", כדברי מקורב לשני הצדדים. נמני חזר לתפקיד העוגן המקצועי והכלכלי של המועדון, וכעת המעמד שלו בקרית שלום איתן ויציב מתמיד.

בשורה התחתונה: נמני חתם בתחילת העונה על חוזה לעונה אחת תמורת כ-120,000 דולר נטו, ובמקביל ממשיך לקבל מהרציקוביץ' 1.1 מיליון דולר בפריסה ל-7 שנים, עפ"י הסכם אליו הגיעו השניים בשנה שעברה. החוזה של נמני יפוג ביוני הקרוב, והשחקן כבר זכה להתעניינות מצד אנשי בית"ר ירושלים, שאף הבטיחו להכפיל את שכרו באם יסכים לחזור לבירה, אך נמני דחה את ההצעה על הסף. מקורביו של נמני טוענים שנותרו לו עוד שנתיים במגרשים, ובמכבי כבר עמלים על חוזה חדש, שיוגש לנמני בקרוב. כמו כן נודע לוואלה! ספורט כי לנמני הובטח שלאחר הפרישה ישתלב בצוות המקצועי. 99.9% שנמני יישאר.

איל ברקוביץ': בדרך הביתה

במהלך מסיבת העיתונאים הרשמית הראשונה של מכבי ת"א לקראת שנת ה-100, [[איל ברקוביץ']] לא התבייש להצהיר כי "עם סגל כזה המטרה היא דאבל וכל דבר אחר יהיה כישלון, למרות שאני אישית לא אהיה מתוסכל מאליפות בלבד". לאורך תקופה מסוימת נשמר השקט היחסי בסביבתו של ברקו, עד לתקרית התנינים הזכורה. מאז אין רגע דל. מכבי החלה לאבד גובה, וברקוביץ' נעלם במקביל לתקופות ממושכות, כשבכל פעם רק הסיבה מתחלפת: פסקי זמן יזומים שהחליט לקחת במפתיע, פציעות, עליות וירידות בכושרו והרחקות. לא אחת במהלך העונה נדמה היה שהרומן יסתיים בטרם עת, אבל ברקוביץ' עדיין איתנו. חי, בועט ומקלל.

בכל מקום בו שיחק היה היחס לברקוביץ' אמביוולנטי, וכך גם כעת: מבחינה מקצועית, ברקוביץ' הוא נכס לכל קבוצה. מכל יתר הבחינות הנושא קצת יותר סבוך. שחקנים בקבוצה קבלו על כך ש"האווירה בחדר ההלבשה, שאיל מקונן עליה הרבה, היא גם בגללו. הוא ורוסו משדרים אווירה של צחוקים וחוסר רצינות, במקום של עבודה קשה ומחוייבות". ברקוביץ' היה אמור להוות מודל לחיקוי עבור צעירי המועדון וכרגע הוא מהווה הרבה דברים, אבל מודל לחיקוי זה לא אחד מהם. אם עד לפני כמה שבועות נדמה היה שברקוביץ' יודיע בתום העונה על סיום הקריירה ויעשה למכבי חיים קלים, כעת המצב שונה.

"אייל עדיין לא החליט מה קורה איתו בעונה הבאה", מספר מקורבו, גיא פלג. "כמה מחבריו הקרובים, בהם אני, בהחלט ממליצים לו להמשיך עונה נוספת. באופן אישי אני חושב שאילו איל היה משחק במכבי חיפה הוא היה נבחר לשחקן העונה. לרוע המזל הוא משחק בקבוצה שלרוב שחקניה אין מקום בליגת העל, בטח שלא בקבוצת צמרת. איל בכושר משחק, בטח בכושר שמספיק לליגה בישראל. אני חושב שהוא חייב להמשיך, בשביל עצמו, אבל הוא מאוד מתלבט. מה שכן, אם הוא ימשיך, זה יהיה רק במכבי. כסף לא חסר לו ואתגר מקצועי בליגה הזאת אין לו. אם הוא יישאר זה בגלל שהוא כל כך אוהב את המשחק. השאלה היא אם מכבי תצליח להעמיד בעונה הבאה קבוצה סבירה שיהיה ניתן לשחק בה כדורגל".

בשורה התחתונה: ספק רב אם מכבי עצמה תהיה מעוניינת להאריך את חוזהו של ברקוביץ'. אלי דריקס התבטא בעניין אחרי שאיל גידף את השופט מאיר לוי, במהלך משחק הליגה נגד הפועל נצרת עילית: "אי אפשר להתווכח עם העובדות – הוא גרם לאי יציבות כי כל מהלך שלו היה מביא המון תקשורת שגרמה להרבה לחץ ולא הועילה, וכנראה שמכבי וברקוביץ' ייפרדו בסוף העונה". אם מכבי תחליט להצעיר את הסגל, ותחתים לשם כך מאמן כמו גיא לוי או ניצן שירזי, ברקוביץ' יעזוב. כעת נדמה שבמכבי לא קיים רצון להמשיך את ההתקשרות עם ברקוביץ'. 25 אחוז שיישאר.

ג'ובאני רוסו: חוסר הביקוש עשוי להשאיר אותו

בקיץ האחרון חתם רוסו במכבי על חוזה לשנתיים, במסגרתו הוא מרוויח כ-170 אלף דולר נטו לעונה, לא כולל בונוסים ומענקים. העלות של רוסו גבוהה מאוד, מאחר שהוא נחשב לשחקן ישראלי לכל דבר ועניין, וחוקי המס חלים גם עליו. הסטטיסטיקה העגומה של רוסו העונה, אפס שערים ושני בישולים בלבד, מדברת בעד עצמה. במכבי בנו מאוד על רוסו ולמעשה הקריבו עבורו את לירן כהן, שנדחק לספסל לאחר עונה נהדרת, אבל הקרואטי אכזב קשות.

ובכל זאת, לרוסו היו נסיבות מקלות: הוא הגיע למכבי לאחר שהושבת למשך כמעט עונה שלמה, עקב פציעה בגב. גם העונה סבל רוסו מפציעה ממושכת ורק בשבוע שעבר חזר למגרשים. רוסו מאוד רוצה להישאר במכבי, וסבור שיש לו עוד הרבה מה להראות. לזכותו של רוסו עומדים גם יחסיו החמים במיוחד עם אלי דריקס.

בשורה התחתונה: לזכותו של רוסו נזקפת בעיקר העובדה שהוא, כאמור, מחזיק בחוזה לעונה נוספת. אם מכבי תרצה להשתחרר מ"עולו" של ג'ובאני, היא תהיה חייבת להגיע איתו להסדר כספי. ספק אם רוסו יסכים לוותר על חלק מחוזהו, מאחר שלא נראה שיש לו כרגע ביקוש גדול בשוק, אם כי רק בשבוע שעבר הודיע יו"ר הפועל ב"ש, אלי זינו, כי ישמח לקלוט אותו בעונה הבאה בבירת הנגב. 55 אחוז שיישאר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

ז'וזה דוארטה: מאמן חדש, הזדמנות מחודשת

דוארטה הגיע למכבי בקיץ על תקן החלוץ הטוב בישראל, יחד עם רוברטו קולואטי של מכבי חיפה. שכרו של הברזילאי היה בהתאם: דוארטה מרוויח במכבי כ-120 אלף דולר נטו לעונה, לא כולל מענקים ובונוסים. פניו של דוארטה כפניה של מכבי ת"א: ההבטחה הגדולה התבררה כפלופ מהדהד.

דוארטה פתח את העונה פצוע, וכשחזר לא הצליח להשתלב בהרכב. בהמשך נפצע שנית, וכרגע הוא נע בין הספסל ליציע. היבול הדל של דוארטה מסתכם עד כה בשלושה שערים ושני בישולים בלבד, ונראה כי טון קאנן, שהתעקש להנחית את גיאורגי דמיטרדזה, לא סופר אותו. הוא מרבה להעיר לו באימונים, בעיקר על כך שלטעמו דוארטה "רך מדי ליד השער". לדוארטה, שחתם במכבי ל-3 שנים, נותרו בחוזה עוד שנתיים, אולם עתידו תלוי בעיקר במאמן הבא של מכבי. בנוסף, לוני הרציקוביץ' החליט להיות מעורב הרבה יותר בחוזים שייחתמו עם שחקני הרכש בעונה הבאה, לאור העובדה שייאלץ לשאת בשכרם של שחקני שכבר אינם נמצאים במכבי, דוגמת ברונו הייס, יוג'ין טריקה, אמיל אמבמבה, טל בנין ועוד. הרציקוביץ' לא ייכנס להרפתקאות חוזיות נוספות, ודוארטה עשוי להרוויח מכך.

בשורה התחתונה: היות שקאנן לא צפוי להמשיך, קיים סיכוי לא קטן שדוארטה דווקא ימשיך במועדון. במכבי לא יפרו את החוזה איתו, ואולי המאמן הבא של הצהובים יעניק לו הזדמנות מחודשת. בתקופה הנהדרת בנצרת עילית דוארטה הוכיח שיש לו את הנתונים, כעת הוא צריך בעיקר שקט וביטחון. דוארטה יכול לפרוח מחדש אצל מאמן כמו ניצן שירזי, משקם שחקנים מדופלם. 70 אחוז שיישאר.

בלסינג קאקו: אם יגיע מאמן שמחזיק ממנו, הוא יחזור

אם יש שחקן אחד שניר קלינגר ממש התעקש עליו בקיץ, זה בלסינג קאקו. הקשר הניגרי חתם על חוזה לשנתיים, שמוערך בכ-190 אלף דולר נטו לעונה, לא כולל מענקים ובונוסים. קאקו היה הראשון העונה לנטוש את הספינה הטובעת, אחרי שלא הצליח להשתלב מקצועית והסתכסך עם אלי דריקס. אשדוד הסכימה לקלוט מחדש את הבן האובד ולקחה על עצמה חלק מחוזהו, אבל גם שם קאקו לא מבריק.

דייויד אבו, נציגו של קאקו, סובר שאי אפשר לפסול שום אופציה בדבר עתידו של הניגרי: "לאשדוד הייתה אופציה להשאיר אצלה את קאקו, אבל היא הייתה צריכה לתת למכבי תשובה עד תאריך מסוים, ולא עשתה את זה. מכבי כבר שלחה לאשדוד מכתב בו היא כותבת שעליו להתייצב לתחילת האימונים בסוף הקיץ. האם הוא באמת ישחק במכבי בעונה הבאה? זה תלוי בהרבה דברים. אם יגיע לשם מאמן שמחזיק ממנו, הוא יהיה שם. אם לא, מכבי תצטרך להגיע איתו להסדר כספי והוא יעזוב. גם קאקו רוצה לדעת מה קורה איתו, אבל כרגע אין עם מי לדבר במכבי".

בשורה התחתונה: קאקו, כאמור, חוזר למכבי אוטומטית בתום העונה. מכבי עצמה תשמח להיפטר מהחוזה העצום שלו, אבל ספק אם תצליח למצוא קבוצה שתסכים לקלוט אותו ולשאת בעלויות. על כן, היא תיאלץ להגיע עם הניגרי להסדר כספי, ולסבסד חלק ניכר מחוזהו, כפי שעשתה העונה. 30 אחוז שימשיך במועדון בעונה הבאה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully