וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פדרציה: ישראל לא מדורגת בין ארבע הראשונות

16.4.2006 / 8:02

ההגרלה תתקיים היום (ראשון), כששינוי השיטה הקודמת גרם לכך שהנבחרת תהיה מדורגת רק במקום החמישי ולא כראש בית

נבחרת הפדרציה של ישראל קיימה אתמול (שבת) שני אימונים נוספים על מגרשי החימר בעיר פלובדיב בבולגריה, לקראת משחקי גביע הפדרציה בבית 1 אירופה/אפריקה שיתקיימו השבוע.

היום בשעות הצהריים תתקיים הגרלת המשחקים, כאשר בשלושה בתים תשחקנה ארבע נבחרות ובבית אחד, שמשחקיו ייפתחו כבר ביום שני, תשחקנה חמש נבחרות. שאר הבתים ייפתחו במשחקיהם ביום שלישי.

היום פורסמו דירוגי הנבחרות לקראת ההגרלה שתתקיים מחר, והתברר כי השנה הוחלט על שינוי שיטת הדירוגים. השנה, שלא כמו בכל השנים האחרונות, לא נלקח בחשבון שקלול דירוג ה-WTA של שתי השחקניות הבכירות בכל נבחרת, אלא נלקחו בחשבון רק תוצאות הנבחרות במפעל בארבע השנים האחרונות.

המשמעות של שינוי שיטה זו היא שנבחרת ישראל, במקום להיות מדורגת בין ארבע הראשונות ולהיות ראש בית בהגרלה, מדורגת חמישית, דהיינו בקבוצת הדירוג השנייה. כמו ישראל, יש נבחרות נוספות שנפגעות קשה מהשינוי הזה כמו נבחרת סרביה ומונטנגרו שדורגה בקבוצת האיכות השלישית והולנד שנמצאת בקבוצת האיכות השנייה.

דירוג הנבחרות: קבוצת איכות ראשונה – סלובקיה, סלובניה, בולגריה ובלארוס, קבוצת איכות שנייה – ישראל, אוקראינה, דרום אפריקה והולנד, קבוצת איכות שלישית – סרביה ומונטנגרו, אסטוניה, לוקסמבורג והונגריה, קבוצת איכות רביעית – שבדיה, דנמרק, בריטניה ורומניה, וקבוצת איכות חמישית – פינלנד.

השופטת הראשית של הטורניר, הצרפתיה אן לזר, אמרה לקפטן עודד יעקב שהיא מודעת לבעייתיות ולעיוות בדירוגים, אולם ציינה שמדובר בהחלטה אסטרטגית של איגוד הטניס הבינלאומי.

יעקב אמר אתמול: "השיטה החדשה לא נותנת ביטוי לאיכות השחקניות, ולמעשה לכמה נבחרות חזקות מאוד לא יהיה דירוג בראש בית, ולעומת זאת לפחות שתי נבחרות שאיבדו מחוזקן השנה בצורה משמעותית תהיינה מדורגות. משימתנו היתה ונותרה לנסות ולנצח בכל אחד מהמפגשים שלנו השבוע".

יוליה גלושקו נוצחה בגמר הנערות של טורניר ה-ITF הבינלאומי לנוער המתקיים בבת-ים. הישראלית המדורגת ראשונה הפסידה 6:3 6:2 לאוקסנה קלאשניקובה מגרוזיה.

בגמר הנערים ניצח יונתן חדש 2:6 4:6 את המדורג שמיני, גיא קובי, בדרבי ישראלי והשלים דאבל לאחר שזכה גם בגמר הזוגות ביחד עם קונסטנטין בלנק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully