וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מה זה יורוליג?

16.4.2006 / 21:43

מכבי שיחקה רדומה בגליל, והובסה 92:107 בהפסד שני רצוף. הפועל ת"א הפסידה ב-3 הארכות בנהריה, ר"ג גברה על ראשון בהארכה

המחזור ה-22 בליגת העל נפתח הערב (ראשון), ובסיומו נקבע גם לוח המשחקים לסיבוב השלישי, שייפתח כבר בשבוע הבא ויתנהל במתכונת של שני משחקים בשבוע.

התוצאה הבולטת היא, כמובן, ההפסד השני ברציפות של מכבי ת"א בליגה, 92:107 מדהים בגליל, שמשווה את המאזן של הצהובים לזה של הפועל ירושלים בפסגת ליגת העל. וביום חמישי הקרוב השתיים ייפגשו, כשלחניכיו של ארז אדלשטיין תהיה הזדמנות לנעוץ הפסד שלישי רצוף בליגה באלופת אירופה, כמה ימים בלבד אחרי שזו העפילה לפיינל פור האירופאי.

במה שאמור היה להיות המשחק המרכזי, אירחה עירוני נהריה את הפועל תל אביב, ויצאה בעור שינייה אחרי שלוש הארכות. עירוני רמת גן הגיעה סוף סוף כמנצחת למשחק ביתי חשוב, מול ראשון לציון, אחרי הארכה. רמת השרון עקצה שוב את אליצור אשקלון, הפעם בזכות שלשה עם הבאזר של דייויד לוגאן.

המחזור יושלם ביום שני (20:00), במשחק בין הפועל ירושלים וגבעת שמואל. הסיבוב כולו יושלם ביום חמישי (20/4), במשחק מהמחזור ה-19, כאמור, בין מכבי תל אביב והפועל ירושלים בהיכל נוקיה (20:55).

עירוני נהריה - הפועל ת"א 111:120 (אחרי 3 הארכות - בשיתוף חיים זנו, הארץ)

אלמלא ההפתעה של הגליל, זה היה המשחק המרכזי של המחזור. מתי בפעם האחרונה ראיתם בארץ הקודש משחק כדורסל שמגיע לשלוש הארכות? ג'ייסון וולס, ברק פלג ואוטיס היל דפקו הופעה עבור נהריה, כשבצד השני בלט בעיקר מרכוס האטן עם 45 נקודות מדהימות, רובן בכניסות נאות עד הטבעת. לפעמים זה היה קצת מבולגן, ובתום 40 הדקות הוא בחר לקחת שלשה קשה עם הבאזר שהלכה החוצה.

בהארכה נהריה הוליכה בפער של שלוש נקודות, 90:87, אך שוב הכדור האחרון היה של הפועל והפעם האטן קבע הארכה שנייה: 94:94. 4 שחקני הפועל כבר יצאו בשלב הזה בעבירות, אך היא הצליחה לכפות הארכה שלישית, כשארז כץ, חמש שניות לסיום, קבע 100:100. הארכה שלישית. בשלב זה נגמרו לתל אביב הכוחות ונהריה בעזרת התלהבות של סוכר, פלג ו-וולס, ניצחה 109:120.

קלעים:

לנהריה: וולס 31, פלג 23, היל 20, יאנג 18, בן דוד 14, סוכר 10, קוקיה 4,

להפועל: האטן 45, למיזנה 24, רוברטס 17, פרינגטון 7, כץ 6, יצחק וסימין 4 כ"א, גנדל ויעקוסי 2 כ"א.

גליל-מכבי ת"א 92:107

אל מול האדישות הצהובה הצפויה כל כך, בעיקר בהגנה, בטח אחרי העבודה הקשה בסדרה מול אולימפיאקוס, עלתה קבוצה רעבה, מהירה ומאומנת היטב בדמות הגליל.

לקראת סוף הרבע הראשון הטיולים של צעירי הגליל לטבעת הפכו תכופים יותר ויותר. אחוזי הקליעה של הקבוצה הביתית כבר מזמן חצו את ה-80, הספסל נכנס לעניינים מהר מאוד, עם יתרון 2:19 על הספסל המיובש של גרשון, ואלופת אירופה נראית בדרכה לעוד ערב ארוך, כשההפרש רק הלך וגדל, ואף הגיע ל-17 באמצע הרבע השני.

גם הפעם מייסיאו באסטון קיבל מנוחה, וג'יימי ארנולד, שהעביר שנתיים בגליל, תפס את מקומו בחמישייה. בהגנה הוא היה רע כמו כולם, אבל בצד ההתקפי דווקא היה מהבולטים בקבוצה.

עד הירידה לחדר ההלבשה היתרון צומק ל-9, אבל הרבע השלישי נפתח עם שני איבודים מהירים של מכבי, ונראה שהכיוון עומד להישמר. אבל אז פתאום התחילו האורחים לשמור, ההתקפה של קטש נתקעה עם זריקות קשות, וכמה סלים מהירים ציצמו ל-52:55, השוו ל-59:59, ושלשה של שרון ששון כבר ממש הפכה את המשחק עם 61:65 למכבי.

בדיוק כשנראה היה שבגליל מתפרקים, המשחק המהיר והיפה לעין חזר לעצמו, ושלשות של ליפשיץ ובראטיץ' החזירו לקבוצה הביתית את היתרון, שנשמר לאורך דקות ארוכות. כשההפסד מביט להם בצהוב של העיניים, בפיגור 9 חמש דקות לסיום, שחקני מכבי גילו פתאום שגם בליגה הם יכולים לשחק באטרף. 9 נקודות של פארקר בדקה וחצי נתנו לקבוצה של פיני תקווה, אבל עבירה חמישית של וויל סולומון על ליאור ליפשיץ הנפלא, כמה כדורים חוזרים בהתקפה, ואיבודי כדור סגרו את הסיפור.

ליפשיץ התקשה להסתיר את הרגשות שלו: "זה לא ייאמן. קראתי כתבה בפסח שפיני אמר שאין שחקנים ישראלים, והנה הוכחנו אחרת. איזה כיף להיות פה. אני שמח על ההזדמנות שעודד נותן לי. השחקנים קיבלו אותי בצורה יוצאת מן הכלל. אני על גג העולם. המטרה שלנו זה פלייאוף עליון, פשוט כיף לי עכשיו. עכשיו אני באופוריה אבל מכבי לא היו טובים היום. הם הקבוצה הכי טובה באירופה. באנו עם המון אנרגיות והתפוצצנו".

עודד קטש: "הרבה מהמשחק תלוי בהם. צריך לתפוס את מכבי ביום לא טוב. עשינו הרבה דברים בהגנה מלמידה מפיני ואימון אצלו. אולי ניצחנו את מכבי בנשק שלהם. הרבה דברים לקחתי מפיני".

הקלעים:

לגליל: ליפשיץ 23, נסונוו 19, בראטיץ', בוזוב ומרקו 13 כ"א, אליהו 12, סמית 8, אוחיון 6

למכבי: ארנולד 28, וויצ'יץ' 15, שארפ וסולומון 14 כ"א, פארקר 13, ששון 7, בורשטיין 1

עירוני רמת גן - מכבי ראשל"צ 98:101 (אחרי הארכה)

ברמת גן חזרו לחייך בשבוע שעבר באשקלון, והמשיכו עם חיוך גדול מאוד אחרי הניצחון הקשה על ראשון החזקה, בהארכה.

מורן רוט ואור איתן רצו להמשיך את הכושר הטוב מהשבוע שעבר, אבל רק איתן פרע את השטרות. 9 נקודות של רוט, 20 של איתן הצטרפו ליכולת טובה של גילכריסט, מתיוס וסידני העניקו לכתומים יתרון דו ספרתי ברוב דקות המחצית, כולל 24:37 ברבע השני.

בהמשך רוד נילי, שהרוויח עוד כמה אימונים כדי לנסות ולהתחבר, טונג'י אווג'ובי ובעיקר אבי בן שימול החזירו את הרמת גנים לתמונה. נילי קלע את ארבע הנקודות האחרונות של רמת גן, כולל 2 מהקו 1.5 שניות לסיום, והשווה ל-84:84 בדרך להארכה. ב-5 הדקות הנוספות המקומיים לקחו את הניצחון, בעיקר בזכות ג'ייסון גארדנר המצוין. קינג, הרכש החדש, ראה רק 5 דקות משחק, בהן קלע 2 נקודות בלבד.

קלעים:

לר"ג: גארדנר 26, נילי 24, אווג'ובי 18, בן שימול 17, לב 7, גרינבוים 4, זלינבאבה 3, קינג 2

לראשון: גילכריסט 23, איתן 20, מת'יוס 14, סינדי 14, סניד 11, רוט 9, שיינפלד , מינוף 2

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

הפועל רמת השרון - אליצור אשקלון 88:90

רמת השרון היא אולי הקבוצה הכי פחות יציבה בליגה, והערב הראתה זאת שוב כאשר הצליחה לפתוח פער, לאבד אותו, לפתוח אותו שוב ולנצח בקושי.

ומולה עלתה אשקלון במצב רוח לא חיובי במיוחד, בטח אחרי ההפסד לעירוני רמת גן, בידיעה שכישלון נוסף עשוי להפוך אותה שוב לקבוצת תחתית. לוגן ודריק שמרו את המארחים עם יתרון לכל אורך המשחק, כאשר ברבע השני הוא אף עמד על סביבות הספרות הכפולות. אמנם אריאל בית הלחמי זוכה לתרומה משופרת של אלוין סנואו וג'יימס הד, ששוב שיחקו מצוין, אבל זה לא הספיק.

המשחק נותר צמוד עד השניות האחרונות, ואשקלון אף עלתה ליתרון ונראתה בדרכה לניצחון חשוב. דייויד לוגאן, שהיה חם כל הערב מאחורי הקשת, חשב אחרת, וצלף שלשה גדולה עם הבאזר שרשם את התוצאה הסופית.

קלעו לרמת השרון: טארוור 27, לוגאן 22, רועי ברקוביץ' 11, תומר אטלס 9, ניב ברקוביץ' 7, גריידי ריינולדס 5, אלעד ענבר 4.

קלעו לאשקלון: סנוהו 28, הד 21, טולברט ומזרחי 16 כ"א, שחר כהן, אורלנד וירמישין 2 כ"א, שעשוע 1.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully