וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פוסט מורטם

וואלה! ספורט בודקת איך מכבי ת"א נערכת לעונה הבאה, ומה מצב החוזים של השותפים לקריסה של שנת המאה. כתבה ראשונה

בזמן ש[[ארקדי גאידמק]] בונה בבית"ר ירושלים אימפריה ויעקב שחר, כהרגלו, לא נח לרגע, חוסר הוודאות המוחלט נמשך בגזרת מכבי ת"א. ביום שישי שעבר הבהיר לוני הרציקוביץ' כי הוא ימשיך לתפעל את המועדון בעצמו, אבל עדיין קיים סימן שאלה גדול לגבי התקציב, וכמובן שאין שום תכנונים מקצועיים. קאנן, שהיה כבר מזמן אמור לקבל הודעה בדבר עתידו במועדון, נאלץ בינתיים לבלוע את הצפרדע, וכמוהו מספר לא קטן של שחקנים המסיימים חוזה בתום העונה.

על מנת לנסות להסיר מעט מן הערפל שהצטבר, וואלה! ספורט מנסה לעשות סדר בבלאגן. אחרי שבשבוע שעבר דניאל ירושלמי נתן המלצות, בדקנו מה קורה בשטח. בחרנו את עשרת השחקנים הבולטים במועדון, חלקם מחזיקים בחוזה לעונה הבאה וחלקם לא, ומצבם מובא בפניכם כפי שהוא כיום.

לירן שטראובר: אמור להמשיך, למרות הכל

בסיום העונה ישלים שטראובר שבע שנים במכבי, בהן ידע הרבה עליות ומורדות. לצד משחקים נהדרים, שהביאו אותו עד לנבחרת, רשם השוער הקפריזי לא מעט רגעי מבוכה והופעות שנדמה שהיו לקוחות מתחום הביזאר. בקיץ שלאחר עונת האליפות האחרונה (2003), חתם שטראובר על חוזה ל-3 שנים בקבוצה, במסגרתו הרוויח כ-100 אלף דולר לעונה, ללא מענקים ובונוסים. השוער נמצא כעת על פרשת דרכים, מאחר שחוזהו מסתיים בתום העונה.

אפשר למנות לא מעט סיבות שבגינן ישקלו במכבי שנית אם להאריך את חוזהו של שטראובר: הסכסוך המתוקשר בראשית העונה בינו לבין אלי דריקס, שבשיאו נמנעו השניים מלהחליף אפילו "שלום"; השנאה היוקדת מצד הקהל הצהוב; הסיפורים על חיי הלילה המפותחים, שלא מפסיקים לרדוף אותו; עייפות החומר; וכמובן, הבעיה בתקשורת עם שחקני הקו האחורי. כל מי שצפה במשחק אחד לפחות של מכבי בשנים האחרונות מכיר את התסריט: מכבי סופגת שער, לא משנה באשמת מי, ושטראובר מיד מתפרץ לעבר שחקני ההגנה תוך כדי קללות נמרצות, נפנופים בידיים ומבטים מאיימים. העונה הסתבר שאת חבריו לקו האחורי הסיפור הזה כבר לא מצחיק.

ולמרות כל האמור לעיל, נדמה שיתרונותיו של שטראובר עולים על חסרונותיו. מבחינה מקצועית גרידא, עוברת עליו אחת העונות הטובות בקריירה; הוא נטמע במערכת והפך לחלק אינטגרלי ממנה, אחרי שאשתקד גם שימש כקפטן; והסיבה העיקרית היא מצאי השוערים הדל בארץ. לאנשי מכבי ברור שהם נמצאים במלכוד: אלימלך הרי לא יעזוב את הפועל ת"א, דוידוביץ' ימשיך במכבי חיפה, ואפילו אוהד כהן, בו הביעה מכבי עניין בעבר, לא צפוי לקבל שחרור ממכבי פ"ת. במקרה כזה עומדות בפני מכבי שתי אופציות בלבד: האחת, לתת אמון בגיא חיימוב הצעיר ולזרוק אותו למים העמוקים. השניה, להנחית שוער זר. כמובן שגם שטראובר סובל מבעיית היצע: אם שטראובר יעזוב מרצונו, הוא ייאלץ להסתפק בקבוצת מרכז טבלה, אלא אם יצליח למצוא קבוצה בחו"ל.

בשורה התחתונה: סוכנו של שטראובר, רונן קצב, הביע אופטימיות לגבי המשך דרכו של השוער בקרית שלום: "בקרוב אשב עם אלי דריקס, ולירן אמור להמשיך. אני מאמין שהמו"מ יצליח, ואני לא רואה סיבה שהוא לא יישאר". לשני הצדדים אין כרגע אופציות טובות יותר, כאמור. 80 אחוז ששטראובר יישאר.

אבי יחיאל: מו"מ להארכת החוזה בשלוש שנים

העונה שעברה הייתה מוצלחת במיוחד עבור אבי יחיאל. הוא החזיק את ההגנה של הפועל פ"ת וזכה להכרה רשמית כשקיבל לראשונה זימון לנבחרת (ואף כבש שער נהדר במשחק החוץ באירלנד). מכבי ת"א הגלאקטית עטה בקיץ על המציאה והחתימה את יחיאל על חוזה לעונה, שבמסגרתו מרוויח יחיאל 65,000 דולר, ללא מענקים ובונוסים.

בראשית העונה תופקד יחיאל כמגן ימני וכקשר אחורי, לאחר מכן איבד את המקום בהרכב, עבר ניתוח בשרירי הבטן ונעדר לתקופה מסויימת. היום יחיאל נמצא בכושר טוב יחסית, ותפס את משבצת הבלם הקדמי. הסברה היא שיחיאל יישאר במועדון. במכבי לוקחים בחשבון את העובדה שאין בנמצא בלם ישראלי פנוי טוב יותר, וכן טוענים כי יחיאל סבל מתסמונת העונה הראשונה במכבי. הכוונה היא הקושי להתאפס אחרי מעבר מקבוצה קטנה ופרובינציאלית למועדון גדול ולחוץ כמו מכבי ת"א. מעבר לכך, גם הפציעה והשינויים התכופים בתפקודו לא הקלו עליו.

שורה תחתונה: באופן מפתיע, עושה רושם שהרצון להמשיך את ההתקשרות הוא הדדי, הצדדים נמצאים במו"מ להארכת חוזהו בשלוש שנים, ויחיאל צפוי להמשיך במכבי. 85 אחוז שישאר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

אבי סטרול: בדרך החוצה

בקיץ האחרון סטרול סיים חוזה ודרש 90 אלף דולר לעונה. מכבי הציעה 70 אלף, והמו"מ המתיש נמשך עד אחרי משחק החוץ בניקוסיה. בסופו של דבר חתם סטרול על חוזה לעונה אחת, תמורת כ-65,000 דולר. סטרול נראה רע מאוד העונה, איבד את המקום בהרכב וכרגע הוא אפילו לא חילוף ראשון לשחקני ההגנה. עדות נוספת למצבו העגום התקבלה השבוע, כשטון קאנן זרק אותו מאימון וגזר עליו להתאמן בנפרד משאר הקבוצה, עד להודעה חדשה.

קשה להבין את הקריסה המהדהדת של סטרול, במיוחד לאור השנתיים הנהדרות שעברו עליו. אשתקד הוא היה מצוין בליגת האלופות והגיע לשיאו בצמד המשחקים מול יובנטוס. אולי העובדה שהתפשר העונה על סכום נמוך משמעותית ממה שדרש בתחילה הוציאה אותו מפוקוס, אולי סבר שמכבי שידרה אי אמון ביכולתו כשהחתימה את אבי יחיאל. כך או כך, סטרול הכבוי של היום יכול רק לחלום לחלוק מגרש עם איברהימוביץ'.

אחרי עונת הבלהות הנוכחית ייאלץ סטרול להתפשר על חוזה נמוך, ואולי דווקא זה יעמוד לזכותו. חשוב לזכור שאין לסטרול אופציה טובה יותר ממכבי, אלא אם ייצא לחו"ל, מה שנראה לא מציאותי כרגע. אולם, במכבי למדו העונה שאפשר להסתדר בלעדיו, בעיקר לאור העובדה שבסגל יש לא מעט בלמים: מישאלוף, ז'אן, יחיאל וגונזאלס.

בשורה התחתונה: מכבי לא צפויה ללכת לקראתו יותר מדי כי יש לה אלטרנטיבות ראויות, וכנראה שתחתים בלם זר במקום גונזאלס. אם טון קאנן יישאר, מעמדו יתערער עוד יותר. 50 אחוז שיישאר

משה מישאלוב: אם יתפשר, יישאר

גם מישאלוב, כמו סטרול, מסיים העונה חוזה. במכבי מעוניינים במישאלוף, ומו"מ איתו כבר החל. לוואלה! ספורט נודע כי כבר לפני חודשיים ניסה דריקס להחתים אותו על חוזה בסדר גודל של 35 אלף דולר, אבל מישאלוב סירב וטען שמגיע לו יותר.

מעבר ליכולת המקצועית, מישאלוב מוערך במכבי כאישיות. "הוא שחקן שקט, ממושמע ורציני", כפי שאומר מקורב להנהלה. "מושיקו הוא פועל שחור. אין לו דרישות מפליגות, הוא לא מושך אש". נדמה שמישאלוב השלים עם מעמדו, שחקן סגל מן המניין, ולמרות שלא רכש מקום קבוע בהרכב, הוא ממשיך לעבוד קשה ולא מתלונן.

בשורה התחתונה: במכבי מעריכים שמישאלוב יתפשר על כ-45 אלף דולר לעונה, והכוונה היא לסכם איתו כבר בחודשיים הקרובים. הפערים הכספיים בין הצדדים פתירים בהחלט, וכולם מעוניינים בהמשך ההתקשרות. עובד קראוס, סוכנו של מישאלוב, אישר כי שיחות בעניינו כבר מתנהלות. 90 אחוז שיישאר.

תמיר כהן: מחכה לניצן שירזי

למרות כמה הבלחות בעונה שעברה, ושני משחקים נהדרים מול אייאקס, כהן לא מצליח להתרומם ולפרוץ קדימה כפי שציפו ממנו. הוא מחזיק בחוזה לעונה נוספת במכבי, בסכום שמוערך בכ-40 אלף דולר.

ידוע כי המאמנים הצעירים שמועמדים למכבי, כמו ניצן שירזי וגיא לוי, מאמינים בו מאוד. שירזי גידל אותו בקבוצת הנוער, וניבא בעבר שהוא יגיע לאירופה, יחד עם ראובן עובד. גם גיא לוי מחזיק מכהן, ונתן לו את סרט הקפטן באולימפית. אם אחד מהם יגיע לקרית שלום, כהן יישאר במכבי גם בעונה הבאה. אי אפשר גם להתעלם מההשפעה הרבה שיש לאביו של תמיר, אבי. שחקן העבר נחשב לדמות חזקה ומוערכת במועדון, והוא בהחלט מהווה שיקול בשאלת המשך דרכו של תמיר במכבי.

עם זאת, כיום כהן קרוב יותר ליציע מאשר להרכב הראשון. בשלב מסוים, קלינגר איבד בו אמון, ונדמה שקאנן אף פעם לא ספר אותו. בשנתיים האחרונות הוזכר שמו של כהן יותר מדי פעמים בהקשרים שליליים. לכולם זכורות פרשיות הקט רגל, הגימלים שזייף בצבא וניסיון הברחת הסיגריות, שגם עלה לו במקום בנבחרת האולימפית.

בשורה התחתונה: הקבוצה תוכל לשלם לכהן פיצויים ולוותר עליו, אבל כרגע זו לא אופציה סבירה. במכבי אולי יחליטו ללכת בכיוון של השאלה לקבוצה אחרת. אבי כהן, המטפל בענייניו של תמיר: "תמיר מאוד רוצה לשחק במכבי, ולא רואה את עצמו במקום אחר. אחרי אי ההצלחה של מכבי וחוסר המזל שלו מבחינת פציעות, הוא מקווה לחזור להרכב ולהיות מאלו שיובילו את מכבי בעונה הבאה, ולפי דעתי זה גם יקרה. אין לי ספק שזה גם מה שמכבי רוצה, כי דברים לא משתנים: תמיר היה טוב ויהיה טוב". 70 אחוז שיישאר במכבי בעונה הבאה. גם אם כן, לכהן ברור שהוא יצטרך להוכיח את עצמו מחדש.

לירן כהן: ידרוש הבהרות

בעונה שעברה נחשב לירן כהן לשחקן הטוב ביותר במכבי. קלינגר נתן לו חופש פעולה באגף ימין, וכהן החזיר לו בתצוגות נהדרות. בקיץ האחרון, אחרי החתמתו של רוסו, כהן הבין שהוא איבד את מקומו בהרכב וביקש לעזוב. גם שטרסבורג הצרפתית הייתה מוכנה לקלוט אותו, אבל קלינגר סירב לשחררו, וטען שהוא בונה עליו. בפועל, רוסו פתח בהרכב וכהן ליקט כמה דקות פה ושם, אבל נראה חיוור וחסר חשק. הפציעה של רוסו נתנה לכהן הזדמנות מחודשת, אבל הוא בינתיים הוא רחוק מלנצל אותה.

במכבי עדיין מאמינים בו, ובניגוד לתמיר, לירן נשאר בתמונת ההרכב גם העונה. כהן ידרוש בקיץ הבהרות לגבי עתידו והוא עשוי לדרוש שחרור, אבל למכבי אין שום אינטרס לשחרר אותו גם מאחר שעלות החוזה שלו סבירה (סביבות 45 אלף דולר). בדומה לתמיר, גם לירן נחשב לפונציאל גדול בקרב המאמנים הצעירים. לוי ושירזי, אם אחד מהם יגיע, הוא לא יסכים לוותר עליו.

אביו של השחקן, חיים כהן, המטפל בענייניו, נשמע אובד עצות: "אני מאמין שמכבי תרצה אותו, אבל הכל מעורפל, ואי אפשר לדעת מה יוליד יום. אולי בקיץ נהיה יותר חכמים. כל הזמן יש ללירן הצעות, אבל אני דוחף אותו להישאר כי מכבי זה מועדון מפואר בארץ, שאין שני לו". 60 אחוז שיישאר.

מחר: מה הסטאטוס של התותחים הכבדים?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully