וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טאו ויטוריה: קראמיקה לא שבירה

אריה ליבנת, הארץ בשיתוף

14.4.2006 / 11:34

בטאו, יריבת מכבי ת"א בחצי גמר היורוליג, לא מפחדים מאובדן שחקני מפתח. כך נבנתה אימפרית כדורסל מעיר שמייצרת קראמיקה

בסוף נובמבר 2005 פוטר פדרו מרטינז מאימון טאו ויטוריה, לאחר שלא הצליח להיכנס לנעליים של דושקו איבאנוביץ'. במקום מרטינז, בחרה טאו ללכת על שחקן עבר נוסף של ספליט הגדולה, ולימיר פראסוביץ'. פראסוביץ' בן ה-40 פרש ממשחק רק שנתיים לפני המינוי והספיק לאמן עונה אחת את סביליה, אבל חוסר הניסיון לא מנע ממנו להוביל את טאו לעונה מדהימה עד כה: פיינל-פור ביורוליג, זכייה בגביע המלך ומקום ראשון כרגע בליגה הספרדית.

לטאו קו קדמי מעולה - לואיס סקולה, טראוויס האנסן, קורנל דויד וטיאגו ספליטר. היא הקבוצה היחידה העונה ביורוליג שלא הפסידה בבית. לאחר שנהנתה מבית נוח בשלב המוקדם וסיימה ראשונה, קיבלה בטופ 16 את צסק"א, ולמרות שהיתה עדיפה במפגש הכפול, ההפסד לליטבוס רייטאס, הביא אותה לרבע הגמר בלי יתרון ביתיות, זה לא מנע ממנה להדיח שלשום את פנאתינייקוס.

חילופי המאמנים הם רק האחרונים בצעדיו של נשיא הקבוצה, ג'וסיאן קרחטה, שנמצא במאבק מתמיד על השארת סגל כשרוני ורענן בקבוצה. רק לפני שנתיים איבדה טאו את אנדרס נוצ'יוני, הכוכב שהלך לשיקגו בולס ב-NBA ומראה שם כמה גדול הכישרון שלו. אחרי הגמר של העונה שעברה, הלכו יחד עם איבאנוביץ' גם ארווידאס מצ'יאוסקאס והרכז חוסה מנואל קלדרון. בנוסף, טאו נמצאת במאבק על לואיס סקולה, המבוקש אף הוא ב-NBA.

קרחטה, יחד עם המנהל שלו, אלפרדו סלזאר, יודעים שאסור להם לשקוט על השמרים. העזיבה של מצ'יאוסקאס וקלדרון כמוה כפרידה של שאראס ואנתוני פארקר ביחד ממכבי. בקיץ האחרון הם החתימו את סרקאן ארדוגאן, הצלף של אולקר, ואת קייסי ג'ייקובסן, הפורוורד שאחרי שנתיים ומחצה בפיניקס ועוד חצי עונה בניו אורלינס, הבין שה-NBA גדול עליו בשלב זה והצטרף לקבוצה הספרדית.

הצירוף של ארדוגאן וג'ייקובסן הוא קלף מנצח עבור טאו. ארדוגאן, במשחק ענק של 24 נקודות ושלשות שלא ייאמנו, ופאבלו פריג'יוני חיפו על משחק חלש של סקולה מול פנאתינייקוס וניצחו לעיני 20 אלף משוגעים באתונה.

במכבי, סביר להניח, רצו להימנע ממפגש עם אובראדוביץ' ופנאתינייקוס. אבל גם פיני גרשון יודע שאסור להקל ראש בקבוצת הקראמיקה. טאו כבר רגילה לנצח כנגד כל הסיכויים. בשנה שעברה היא עשתה את זה מול צסק"א, שהגיעה עם הפסד בודד לפיינל פור. בגמר היא מיררה למכבי את החיים. השנה היא מגיעה לפראג מול אלופת אירופה פחות טובה מהקבוצה שהגיעה למעמד אשתקד. מכבי אולי פייבוריטית מעצם מעמדה כאלופת אירופה ותקבל גב מהאוהדים בפראג, אבל בהתחשב במה שעושים בויטוריה בשנתיים האחרונות - אל תתפלאו אם הספרדים יגיעו לגמר.

טאו - סגל השחקנים

4. לואיס סקולה - פורוורד, בן 26, 2.07 מטר
5. פאבלו פריג'יוני - גארד, בן 27, 1.93 מטר
6. טראוויס האנסן - גארד, בן 28, 1.98 מטר
7. ליונל צ'אלמרס - גארד, בן 26, 1.78 מטר
9. סרחי וידאל פלאנה - פורוורד, בן 25, 2.02 מטר
10. רוקו לני יוקיץ' - גארד, בן 22, 1.96 מטר
11. סרקאן ארדוגאן - גארד, בן 28, 1.90 מטר
14. פרדראג דרובניאק - סנטר, בן 31, 2.13 מטר
15. ג'ורדי גרימאו - פורוורד, בן 23, 1.99 מטר
16. אוסקר גרסיה - פורוורד, בן 27, 2.03 מטר
18. קורנל דויד - סנטר, בן 35, 2.08 מטר
21. טיאגו ספליטר - סנטר, בן 21, 2.12 מטר
23. קייסי ג'ייקובסן - פורוורד, בן 28, 1.98 מטר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully