וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עשו היסטריה

13.4.2006 / 22:55

למרות ערב רע מהעונשין ושיפוט מבולבל, מכבי ניצחה בשיניים 73:77 את אולימפיאקוס, וקבעה דייט בפיינל פור בפראג עם טאו ויטוריה

כמו בכל הסדרה, ולמעשה בכל העונה, זה הלך קשה. אבל כיאה למאבקים ביורוליג, גם העונה הדרך לפיינל פור עברה במסכת של דם, יזע, ודמעות של אושר. אלופת אירופה מנצחת 73:77, ויוצאת במטרה להגן על התואר.

מכבי הצליחה לשפר את הנעת הכדור, אבל כרגיל העונה נתקעה לפרקים ארוכים ולא הצליחה לדרוס כשהפער התחיל לצמוח. ערב אנמי של וויצ'יץ' (עד הרבע האחרון) ובאסטון, ואחוזים רעים מהעונשין, יחד עם תצוגת שיפוט הזויה, היקשו על אלופת אירופה. את הפיצוי היא קיבלה מהספסל בערב מצוין של ג'יימי ארנולד, ונקודות חשובות של קירק פני (14 דקות) שחזר מהמתים וקיבל קרדיט מגרשון.

היוונים המשיכו את הקו של כל הסידרה, עם מלחמה אדירה ורכבת שחקנים בלתי נגמרת. קזלאוסקאס השיג את מה שרצה כשהביא את מכבי לרבע אחרון במשחק צמוד, שם הניסיון וקור הרוח של הצהובים דיברו.

מכבי נוסעת לפיינל פור רביעי ברציפות, שם תפגוש את טאו ויטוריה בחצי הגמר, לשיחזור הגמר ממוסקבה.

מהלך המשחק

רבע 1 24:26

מכבי פתחה עם שארפ, פארקר, סולומון, וויצ'יץ' ובאסטון. אולימפיאקוס פתחה עם אדני, לואיס, זיזיץ', פאפאמקריוס ובארלוס. מכבי פתחה עם חדירות והוצאות כדור של וויל סולומון לקלעים. אדני עם שלוש שלשות השאיר את אולימפיאקוס צמודה. השופטים לא נתנו למכבי יותר מדי כבוד, ומנעו ממנה לפתח ריצה. 4 נקודות של ארנולד והטבעה של פארקר החזירו את היתרון לצהובים. פיני נתן מנוחה לבאסטון שעשה שתי עבירות מהירות והכניס את גרין, שנתן גוף מול סחורצאניטיס. מכבי קלעה באחוזים רעים מהעונשין.

רבע 2 42:44

באסטון חזר למגרש, וספג מיד את העבירה השלישית. קירק פני קיבל את הצ'אנס מגרשון וקלע 7 נקודות במחצית, כשגם ג'יימי ארנולד ושרון ששון נותנים דקות טובות, ומחפים על משחק חלש של ותיקי מכבי, וויצ'יץ', בורשטיין, וארנולד. מכבי הניעה את הכדור יפה וסיימה עם שלשה של סולומון, שנתן מחצית ראשונה טובה ואחראית.

דווקא אחרי שצברה מומנטום, מכבי נתקעה קצת עם ארנולד, גרין (חסר ביטחון) ופני בחמישיה. סחורצאניטיס וחאציס החזירו את היוונים למשחק. שרון ששון בדקות טובות, בעיקר בהגנה, החזיק את מכבי בפער מינימלי. סולומון סיים את המחצית עם 15 נקודות, אבל מכבי איבדה נקודות רבות אחרי שקלעה ב-11 מ-19 (58%) מהעונשין בלבד.

רבע 3 58:62

הרבע נפתח עם הגנות חזקות בשני הצדדים. וויל סולומון עם שלשה הצליח לפתוח את הצפיפות היוונית. נקודות של באסטון ופארקר הריצו את מכבי ליתרון שיא של 10 נקודות, אבל 5 נקודות של חאריסיס מנעו ממכבי לברוח. מכבי הלכה פנימה, אבל אולימפיאקוס לא נלחצה והשאירה את מכבי על משחק צמוד. סל עם הבאזר של פארקר קבע את תוצאת הרבע.

רבע 4 73:77

מכבי פתחה את הרבע האחרון עם פני, ארנולד, פארקר, באסטון וסולומון. מכבי נתקעה בהתקפות הראשונות, אבל התנחמה בעבירה רביעית של אדני ושלשה של פני. בהגנה מכבי כיווצה ולא נתנה לסחורציאניטיס לנשום. שוב הצהובים יכלו לברוח, אבל צעדים ואיבוד של סולומון השאירו את מכבי מתוסכלת. היוונים לא ויתרו, ועשו שוויון 65:65 אחרי שלשה של חאציס ודאנק של סחורציאניטיס במתפרצת.

ברגע קריטי ארנולד החטיא דאנק, וקווינסי לואיס עם שלשה העביר את היתרון ליוונים. וויצ'יץ', שקיבל הרבה כדורים במאני טיים, קלע שתיים, אבל חאריסיס המשיך לצלוף. מכבי נתנה הגנה טובה, כשהשיא הגיע עם גג של סולומון על לואיס עם הבאזר לסיום שעון ה-24. במצב של 3 למכבי ארנולד החטיא שתיים מהקו. מכבי, דווקא ברגע האמת, נתקעה פעמיים בשניות האחרונות של ההתקפה, באחד על אחד של סולומון שלא עלה יפה. 24 שניות לסיום, במצב של 2 למכבי, סחורציאניטיס קלע אחת והוריד לנקודה. שארפ הלך לקו ושם את שניהם. היוונים יצאו להתקפה אחרונה בפיגור 3. מכבי הימרה ולא עשתה עבירה, ולמזלה פפמקאריוס לקח שלשה והחטיא. וויצ'יץ' קלע שתיים מהקו, ונתן את האות לחגיגות.

סטטיסטיקה

קלעו למכבי: וויל סולומון 18 נקודות (2 אסיסטים, 4 איבודים), פארקר 13 (12 ריבאונדים), וויצ'יץ', פני ושארפ 10 כל אחד (כל הנקודות של וויצ'יץ' במחצית השניה), ארנולד 8, באסטון 5, ששון 2. בורשטיין לא קלע.

לאולימפיאקוס: תיוס אדני 14 נקודות, סחורציאניטיס 13, לואיס, חאטסיס 12, לואיס 11, חאריסיס 8, סייבוטיס 6, פפמקאריוס 4, וסילופולוס 3, זיזיץ' 2.

מכבי קלעה ב-66 אחוזים מהקו: 20 מ-33, איבדה 14 כדורים, והורידה 39 ריבאונדים.

אולימפיאקוס קלעה מהקו ב-83 אחוז: 20 מ-24, איבדה 10 כדורים, והורידה 35 ריבאונדים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

גרשון: "אני בכיתי, שמעון בכה, מוני בכה"

בסיום המשחק נשארו שחקני מכבי דקות ארוכות על הפרקט, הודו לקהל ארוכות. גם פיני גרשון הדומע פנה לקהל והודה להם אישית על התמיכה. "זה אמנם הפיינל פור החמישי שלי, אבל אתם לא יודעים כמה זה היה קשה", אמר גרשון. "היתה לידה קשה, אבל מה שיצא זה דבר אדיר".

כרגיל, לא שכח גרשון להזכיר את השחקן השישי הטוב ביותר שלו. "אחד אלוהינו זה הכי חשוב. אמרתי מראש שיהיה משחק קשה. שמונ את הניסיון שלנו על הפרקט בדקות האחרונות. בעזרת שם שמיים הכל מצליח. זאת אחת העונות הכי קשות שלנו, אבל עמדנו במטרה המרכזית שהייתה להגיע לפיינל פור. שמעון בכה, העוזרים שלי בכו, מוני בכה ואני בכיתי, זה רק מראה כמה היה קשה. אני רוצה לציין את העוזרים שלי, דן שמיר, אלעד חסין ואבי קובלסקי, שהעונה עושים עבודה יותר קשה משלי".

פיני גם המשיך לרמוז על עזיבה בתום העונה: "אין מאושר ממני לעשות מסיבת סיום בפיינל פור בפראג".

וויל סולומון, המצטיין במשחק: "הרגשה מצויינת. שיחקנו נהדר. זו שנה שנייה שלי ביורוליג ואני כבר בפיינל פור. זו הייתה המטרה שלנו מההתחלה. טאו קבוצה טובה אבל אנחנו יכולים לשחק מול כל קבוצה". על ההשוואות הלא פוסקות בינו לבין שאראס, אמר: "אני מודע ליכולות שלי ומכבי מודעים ליכולות שלי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully