וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברזיל פותחת את העונה - באמצע העונה

עמיאל רז

15.4.2006 / 21:41

בארץ שבה הכדורגל הוא דרך חיים משחקים 365 ימים. זה מבלבל, אבל רק עכשיו יוצאת הליגה הרשמית לדרך. עמיאל רז עושה סדר

בשבת הקרובה תצא לדרך אליפות ברזיל בכדורגל, הברזילראו 2006, למרות שרק לפני שבוע זכתה סנטוס באליפות הפאוליסטה. מבלבל? לא טעיתם, בליגה של אלופת העולם אין אף פעם פגרה, מספר הקבוצות משתנה עד כדי כך שנדב יעקובי סבר באולפן הצ'מפיונס ליג שיש בה 28 קבוצות (מה שהיה נכון עד 2001). לסקור את כל הקבוצות והשחקנים הבולטים יהיה לנו זמן אחרי החג, אז בואו קודם נלך צעד צעד ונתחיל מהתחלה.

טורנירים מקומיים - אבל לא זניחים

ראשית, כדאי שתדעו שהחל מאמצע ינואר ועד פתיחת הברזילראו באמצע אפריל, הקבוצות מתחלקות לפי מיקומן הגיאוגרפי ועורכות את הטורנירים המקומיים המכונים "אסטודאייס". לכל מחוז בברזיל (סה"כ 27 מחוזות) שיטה שונה לעריכת הטורניר המקומי, ואם תוסיפו על כך את הגביע הברזילאי, ריבוי הטורנירים ביבשת ואת שינויי המבנה התכופים בכל המסגרות כולן, תקבלו מושג מדוע חל בלבול כה גדול לגבי הנעשה במולדת הסמבה. אנחנו ננסה לעשות קצת סדר.

טורנירי האסטודאייס הסתיימו כולם השבוע ושוב כמדי שנה רובם לא אכזבו וסיפקו מתח ועניין עד לסיום. חשוב לציין שבברזיל נודעת חשיבות רבה לטורנירים בשל היריבויות המקומיות והדרבים (הקלאסיקוס) שחלקם נערכים אך ורק במסגרת הזאת. לדוגמא, הדרבי הגדול של מחוז מינאס ז'ראייס, קרוזיירו מול אתלטיקו מיניירו, שתי קבוצות הפאר של המחוז, לא ייערך השנה, בשל ירידתה המפתיעה של האחרונה לליגה הברזילאית השנייה בעונה הקודמת.

סיבה נוספת היא היסטורית. האליפות הארצית (הברזילראו) משוחקת רק החל משנת 1971 (טכנית, היה בלתי אפשרי לקיים ליגה ארצית קודם לכן, בשל גודלה העצום של המדינה והקושי לנוע ממקום למקום), כשלפני כן משחקי האסטודאייס היוו את המסגרת התחרותית היחידה. במשחקי האסטודאייס התפתחו היריבויות הגדולות בין המועדונים והמסורת נמשכת עד היום.

פלה, למשל, שחקן סנטוס וגדול שחקני ברזיל בכל הזמנים, לא זכה אפילו באליפות ברזיל אחת (כי לא הייתה מסגרת כזאת כשהיה שחקן פעיל...), אך לעומת זאת רשומות על שמו 14 זכיות בטורנירי האסטודאייס של איזור ריו-סאו פאולו.

כמו כן, חשוב להדגיש שטורנירי האסטודאייס מהווים למעשה את ההכנה היחידה של הקבוצות לקראת העונה וזו ההזדמנות היחידה של המאמנים לגבש את הסגלים הסופיים, משום שמיד עם סיום הטורנירים המקומיים נפתחת הליגה הארצית.

הברזילראו 2006:

עכשיו למנה העיקרית. עונת 2006 תפתח במוצאי השבת הקרובה ותמשך עד לתחילת חודש דצמבר. השנה הוקטנה הליגה, וסה"כ יהיו בה 20 קבוצות שיתמודדו ב-38 סיבובים בשיטת ליגה של משחקי בית וחוץ. חוץ מהמאבקים הצפויים על האליפות ועל הכרטיסים לגביעי דרום אמריקה השונים, כדאי לדעת שלא פחות מארבע קבוצות ינשרו בסיום העונה לליגה השנייה, מה שיגביר את הטירוף והמתח סביב הליגה, שגם כך לא ידועה ברוגע ושלווה כמאפייניה הבולטים.

בשנה שעברה זכתה באליפות קבוצת קורינתיאנס, המכונה גם "הטימאו" (הקבוצה הגדולה), שבשורותיה יככב גם השנה מי שנחשב לשחקן הטוב בליגה - הארגנטינאי קרליטוס טבז.

העולות החדשות שהצטרפו לליגה הן סנטה קרוז, שמגיעה מעיר החוף הידועה בקרנבל הססגוני שלה, רסיפה וגרמיו, קבוצת הפאר שתיזכר כנראה לדורות כקבוצה שהמציאה לנו את רונאלדיניו.

אם תהיתם לגבי חודש יוני, חודש המונדיאל, אז אתם יכולים להירגע. בין המחזור ה-10 ל-11 תהיה בברזיל פגרה בת חודש, שבה יתרכזו כולם בדבר אחד - תפילות למען זכייה בגביע העולמי השישי, של המדינה הקתולית הגדולה בעולם.

העונה בברזיל מתחילה בטורנירי האסטודאייס באמצע ינואר ומסתיימת רק בתחילת דצמבר עם סיום הברזילראו, מה שאומר שאורכה של הפגרה הוא בסה"כ כחודש וחצי בלבד. תוסיפו את הפרט הזה לעובדה שעשרות אלפי ילדים חולמים למצוא את פרנסתם ככדורגלנים מקצוענים, נאבקים על כל מקום פנוי בהרכבי הקבוצות בתחרות בלתי מתפשרת שמסננת ומבליטה רק את הטובים ביותר. ועכשיו דמיינו לעצמכם את החבר'ה מליגת העל מוותרים על הטיסה השנתית לחו"ל, הרביצה על חוף הים והבילויים הליליים מדי שבוע.

לא הצלחתם, נכון? עכשיו יהיה לכם יותר קל להבין למה לברזילאים חמישה גביעי עולם בארון ואלפי שחקנים ברחבי הגלובוס, בעוד שאנחנו מצליחים להרוס בשיטתיות כל כישרון שמצליח איכשהו לפרוח בתנאים המקצועיים הבלתי אפשריים לכדורגלן בארץ הקודש.

sheen-shitof

בהנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady

שידורים בטלוויזיה:

רבים מאיתנו זוכרים את השידורים הנהדרים מהליגה הברזילאית שהעביר נדב יעקבי בערוץ הספורט יחד עם סלבה ברזילאי החביב. קשה לשכוח את ההתלהבות שדבקה בנו, אוהדי הכדורגל, כשרוביניו הילדון, אז במדי סנטוס, ביצע שבע "פדאלדות" רצופות לפני שהוכשל ברחבה במשחק הגמר של עונת 2002.

זהו סוד הקסם הברזילאי. המשחק כל כך מהיר, טכני וחזק, המגנים תוקפים כמו חלוצים וכולם נראים כל כך מאושרים. זה בדיוק מה שחסר לנו חובבי הרומנטיקה שמאסנו כבר בהפיכת הכדורגל לעסק שכל כולו שמות ענקיים, פרסומות וכסף ענק.

תנו לנו להתענג על הקצב המהיר, האפשרות להיחשף לכישרונות הצעירים, שאוטוטו יהפכו לדבר הבא באירופה ונבחרת ברזיל וכן, גם על הבחורות היפיפיות ביציע ואנחנו נהיה מרוצים. בערוץ הספורט כנראה מתקשים להבין את האוצר הטלוויזיוני שהיה להם ביד והיום הם מבקשים מאיתנו להסתפק בליגה הארגנטינאית. מוזר.

למזלנו, ערוץ ESPN ישראל ימשיך לשדר גם השנה מדי יום ראשון את המשחק המרכזי מהברזילראו, וכולנו נוכל לעקוב מדי שבוע אחרי הליגה שעכשיו כולם יודעים איך היא תתחיל, אבל אף אחד לא יכול להתחייב בוודאות כיצד היא תסתיים. באנגליה האלופות יהיו תמיד צ'לסי, ארסנל או השדים האדומים. באיטליה מילאן או יובנטוס, בגרמניה באיירן ובצרפת ליון. בברזיל לעומת זאת? רק אלוהים יודע ובמדינה בה אלוהים הוא הכדורגל, יש בהחלט למה לצפות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully