וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טאו כבר מחכה

12.4.2006 / 22:39

למכבי או לאולימפיאקוס. ארדוגאן הוביל את קבוצתו עם 24 נקודות לניצחון מדהים ביוון, 71:74 על פנאתינייקוס, ולפיינל פור בפראג

ארבע פעמים התארחה טאו ויטוריה אצל פנאתינייקוס באולם אואקה באתונה - בכולן היא הפסידה. הערב (רביעי) היא שברה את המנחוס, בקרב על העלייה לפיינל פור, אחרי שניצחה ביוון 71:74. הספרדים, אגב, כבר התגברו על יתרון ביתיות בסדרה לפני שנה מול בנטון טרביזו. אם מכבי ת"א תנצח את אולימפיאקוס, צפוי לנו בחצי הגמר שיחזור מהגמר של שנה שעברה, בו פגשו שחקניו של פיני גרשון את לואיס סקולה והחבר'ה של טאו.

חשוב לזכור: בשנים עברו היו שתי קבוצות מאותה מדינה נפגשות בשלב חצי הגמר ביורוליג, על מנת למנוע מפגש כזה במשחק הגמר. העונה שונה החוק, כך שטאו תפגוש את מכבי (אם זו תעפיל), למרות שלחצי הגמר תגיע בכל מקרה קבוצה ספרדית נוספת.

היוונים עשו לאחרונה רושם שהם בכושר מצוין. ארבעה מחמשת הניצחונות האחרונים של פאו ביורוליג היו בהפרש דו ספרתי. השבוע הם ניצחו את אולימפיאקוס בליגה 71:90. אבל כנראה שגם לבלוף יש גבול. השחקנים של אובראדוביץ' הגיעו עם הרבה מזל למשחקי ההצלבה אחרי פתיחה כושלת בטופ 16, וחזרו לגודלם הטבעי עם ההגנה המצוינת של הספרדים.

הפתיחה של טאו הייתה מצוינת, בראשות סרקאן ארדוגאן, שסיים כקלע המצטיין במשחק, עם 24 נקודות, ופאבלו פריג'יוני. האורחים סיימו את הרבע הראשון ביתרון 14:21, שהגיע ל-19:28 במהלך הרבע השני. וסיליוס ספאנוליס (סיים עם 16 נקודות) ומייק באטיסט (14) עשו מאמץ, אבל עד להפסקה רק צימקו את ההפרש ל-42:36.

ברבע השלישי נראה היה שהיוונים, בעידוד הקהל, חוזרים למשחק. הם המשיכו לצמק את ההפרש, הישוו ל-52:52 ואת הרבע סיימו ביתרון 52:53. אבל מי שחשב שהספרדים יישברו, טעה. סלי מפתח של ארדוגאן, קייסי ג'ייקובסן וטיאגו ספליטר החזירו להם את היתרון, שנע בין 3 ל-6 נקודות עד לשלבי הסיום. היוונים המיואשים רדפו וצימקו ל-68:66 ול-72:70, אבל אז קלע ארדוגאן עוד שתי זריקות עונשין, דמיטריוס דיאמנטידיס צימק ל-74:71, זריקת יאוש של פראג'יסקוס אלברטיס לא נכנסה וטאו שוב בפיינל פור.

ההעפלה של הספרדים לא מדהימה רק ביחס ליריבה, אלא בכלל מפתיעה כשמסתכלים על המהפך שעברו בעונה הנוכחית. לאחר שהפסידה את אליפות ספרד והחליפה שלושה מאמנים (דושקו איבאנוביץ' עזב לברצלונה ופדרו מרטינז פוטר לטובת זלימיר פראסוביץ' הצעיר) בנתה טאו את השלד על הסגל של שנה שעברה, כשאת ארווידס מצ'יאוסקאס שעזב ל-NBA החליפו ארדוגאן וג'ייקובסן, שני שחקני המפתח בניצחון הענק.

קלעו לטאו: ארדוגאן 24 נקודות, ג'ייקובסן 12, פריג'יוני 12, ספליטר 11, קורנל דויד 9, לואיס סקולה 3, האנסן 3.

קלעו לפנאתינייקוס: ספאנוליס 16, באטיסט 14, יאקה לאקוביץ' 12, אלברטיס 12, טומאסביץ' 6, דיאמנטידיס 5, צרצריס 4, פמרלינג 2.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully