וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרכש הבא של בית"ר?

עודד זרגרי ומשה בוקר, הארץ בשיתוף אלון טהר

11.4.2006 / 6:58

אריאל זלצר, 24, מגן יהודי ארגנטינאי מארחנטינוס ג'וניורס, סיכם בבית"ר לעונה הבאה, רמז להישארות המנג'ר, שרצה להחתימו

בית"ר ירושלים סיכמה עם המגן הארגנטינאי אריאל זלצר. זלצר בן ה-24 משחק כמגן שמאלי בקבוצת ארחנטינוס ג'וניורס מהליגה הראשונה בארגנטינה ומכיוון שהוא יהודי הוא יוכל לחתום בבית"ר מבלי להיחשב כשחקן זר.

לפני מספר שנים הוא שיחק תחת הדרכתו של המאמן חוסה פקרמן במדי נבחרת הנוער של ארגנטינה במסגרת אליפות העולם.

לפני מספר ימים יצא הסקאוט של בית"ר, דודו דהאן, במיוחד לארגנטינה על מנת לעקוב אחרי זלצר ולאחר שצפה בו בשני משחקי ליגה העביר את המלצותיו לידי המאמן [[לואיס פרננדז]], שהחליט להחתימו בקבוצה לקראת העונה הבאה. זלצר יכול לשחק גם כבלם.

נכון לעכשיו ישנו כבר סיכום עם המגן על הגעתו לישראל ועל גובה החוזה שירוויח בבירה, אך בית"ר עדיין לא סיכמה עם קבוצתו על גובה המחיר אותו היא תידרש לשלם בעבור כרטיסו ולכן העסקה עוד לא הושלמה. למרות זאת בירושלים בטוחים כי כבר בימים הקרובים יהיה אפשר להכריז רשמית על צירופו של השחקן ובכך יהפוך זלצר לרכש הראשון של בית"ר לקראת העונה הבאה.

"מדובר בשחקן ברמה מאוד גבוהה", סיפר פרננדו גורביץ', כתב העיתון קלארין מבואנוס איירס, "מהיר, חזק טכני וקשוח מאוד. הוא אפילו שיחק בנבחרת הנוער של ארגנטינה והיה בסגל הנבחרת הצעירה. הוא אמנם לא זכה עדיין לזימון לסגל הנבחרת הבוגרת אבל זה רק מהסיבה שבעמדה שלו משחק פבלו סורין".

היום מדורגת ארחנטינוס בירכתי הטבלה הארגנטינאית וזלצר הוא שחקן הרכב קבוע. הקשיחות עליה דיבר גורביץ' מתבטאת בכך שאחרי 13 מחזורים בלבד רשם לעצמו זלצר שני אדומים וארבעה צהובים.

הסיכום עם זלצר הוא עוד הוכחה לכך שהמאמן הצרפתי ימשיך עונה נוספת בקבוצה. כמו כן נודע עוד כי לפרננדז יש כבר סיכום כספי על שכרו לעונה הבאה ולכן בבית"ר לא רואים שום מצב בו פרננדז לא יישאר בטדי עונה נוספת.

בהתאחדות ממשיכים להתעלם מרבינוביץ'

יאיר רבינוביץ', יו"ר הרשות לבקרה תקציבית, מאוכזב מהעובדה שההתאחדות לכדורגל לא פועלת כדי למנוע אפשרות של התרסקות בית"ר ירושלים בעתיד.

על פי רבינוביץ', ההתאחדות לכדורגל לא קיבלה את הצעתו להגביל את תקציב קבוצות ליגת העל ובעיקר את תיקרת השכר של השחקנים. העובדה הזאת יכולה לגרום בעתיד להתרסקות של בית"ר ירושלים, על רקע הנתונים המצטברים בבקרה בנוגע לתקציב הקבוצה בשנים הבאות.

כפי שמסתמן כרגע, תקציבה של בית"ר בעונה הבאה אמור להגיע לכ-150 מיליון שקל. מכיוון שמדובר בסכומים אסטרונומיים ובנושא רגיש ונזיל כמו [[ארקדי גאידמק]], לטענת רבינוביץ' טוב תעשה ההתאחדות אם תחייב אותו להציג ערבויות לכל החוזים העתידיים שהוא חותם.

"עד היום תקציבי קבוצות ליגת העל היו עד 40 מיליון שקל", מסביר רבינוביץ'. "קבוצה כמו בית"ר ירושלים שחורגת מכל הסטנדרטים שהיו מקובלים עד היום ומגיעה להרבה יותר מ-100 מיליון שקל בשנה וחותמת חוזים ארוכי טווח, יש סיכוי שביום בהיר אחד יקום גאידמק ופשוט יעזוב את בית"ר".

"הוא לא חייב להיכנס לכלא כדי לעזוב את בית"ר, הוא פשוט ביום בהיר לקום וללכת אם פתאום לא מתחשק לו להישאר בבית"ר ואי-אפשר לעשות כלום. ההתחייבויות העתידיות שלו יפלו על בית"ר ירושלים והמשמעות היא התרסקות הרבה יותר גדולה מההתרסקות שהיתה לקבוצה בפרשת גד זאבי. ביקשתי מההתאחדות שגיידמק יביא ערבויות על כל החוזים שהוא חותם. הם החליטו להשאיר את המצב כפי שהיה, אני לא האיש שמקבל החלטות, אלא רק הזרוע המבצעת. מי שאמור לקבל את ההחלטות הוא איצ'ה. אני את שלי כבר אמרתי".

בעקבות האיומים של גאידמק לא פעם לעזוב את בית"ר ברשות לבקרה תקציבית מוטרדים מהנושא אבל ממשיכים לקבל את החוזים שבית"ר חותמת ומעבירה אליהם. מדובר בחוזים ארוכי טווח, כאשר הערבויות הכספיות שגאידמק מעביר הן רק לעונה הנוכחית. על החוזים העתידיים הוא פטור מלהציג ערבויות, בניגוד לדעתו של רבינוביץ'. רק לשם דוגמה, עבור צי המכוניות לשחקנים ולצוות המנהל בבית"ר ירושלים, משלמת בית"ר ירושלים 1.2 מיליון דולר בשנה. כאשר זה יותר מחצי מתקציב חלק מקבוצות ליגת העל. גאידמק פיזר 50 מכוניות עם דלקן בלי הגבלה.

גורמים בהתאחדות לכדורגל מסרו אתמול כי ראשי ההתאחדות העדיפו לא לצאת נגד האוליגרכים והטייקונים, כדי לא למנוע מאחרים להיכנס ולהשקיע בקבוצות ישראליות.

"אם ההתאחדות לא תדאג לקבל החלטה שתחייב את גאידמק להציג ערבויות על כל החוזים העתידיים שהוא חותם, כל החגיגה של בית"ר ירושלים והאופוריה בתקופה זו יכולה להסתיים בעתיד בטרגדיה. גם אחרי כל האליפויות של דדש הגיעה הטרגדיה עם גד זאבי. ובהתאחדות צריכים להתעורר", אמר אתמול בכיר בהתאחדות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully