וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עידן חד"ש לא טוב לגנאים

עלי גאלי

10.4.2006 / 8:21

יו"ר סכנין מזוהה עם בל"ד, אבל חד"ש שולטת בעיר, הפוליטיקה מרסקת את הקבוצה, ומאזן מיואש: "כואב לראות אנשים שמחים על הפסד"

מאז איחודן של שתי קבוצות העיר סכנין תחת השם הפועל בני סכנין בשנת 1993, התקיים לו סכסוך לעיתים גלוי ולעיתים סמוי בין משפחת גנאים, בראשות היו"ר מאזן גנאים, לבין מפלגת חד"ש, בראשה עומד כיום מוחמד באשיר, ראש העיר.

[[מאזן גנאים]], איש עסקים מוצלח, לקח את הקבוצה והעלה אותה מליגה ב' עד ליגת העל, לקח גביע מדינה, שיחק אירופה ומשך אליו הזדהות מהמגזר הערבי וחוגים רבים בחברה הישראלית. מנגד לא תמיד היתה לו אוזן קשבת דווקא במגרש הבית שלו לכאורה, במשרדי העיריה. כשראש העיר היה ממשפחת גנאים היה גם טוב למועדון. כשראש העיר היה מחד"ש, התעוררו בעיות.

העימות הוחרף כשגנאים הוצב במקום ה-8 ברשימת מפלגת בל"ד לכנסת. קולות רבים מסביב למועדון ביקרו את הצעד כבר מתחילתו. גם המקום לא ריאלי, וגם מדובר בהנפת סדין אדום מול פניו של ראש העיר באשיר. "לכל אזרח במדינת ישראל יש זכות להביע את דעתו ולהצטרף למפלגה המייצגת את דעותיו ועמדתו הפוליטית", עונה מאזן גנאים למקטרגיו, "אין כל התנגשות בין היותי יו"ר בני סכנין לבין החברות שלי במפלגת בל"ד".

שם המשחק הוא כמובן כסף. יו"ר המועדון תיכף יטען פה שהעיריה בכלל לא עוזרת, ראש העיר יגיד שניסה ככל יכולתו. בשורה התחתונה, הקבוצה עושה את דרכה בביטחה לליגה הלאומית, האוהדים לא מגיעים ודומה שהפילוג בין הקבוצה לעירייה חוצה את העיר כולה.

"אין לי ויכוח אישי עם ראש העיר אבל העיריה הבטיחה לתת לנו העונה 800 אלף שקל ולא קיבלנו אגורה", אומר גנאים, "אנחנו מחזיקים גם בצ'ק שעדיין לא נפרע על סך 150 אלף שקל מהעונה הקודמת. נכון שעיריית סכנין בבעיות כספיות חמורות, כשאר הרשויות הערביות. אבל כשהקהל שלנו שואל איפה הכסף שהושקע בקבוצה, נדמה כאילו הם חושבים שהעיריה שילמה לנו מיליונים".

"השנה נתנו למועדון 150 אלף שקל למרות שהמצב הכספי שלנו מאוד חמור", מחזיר ראש העיר באשיר, "הכשרנו עבור בני סכנין את איצטדיון דוחא וכל העלויות האחזקה עלינו. בעיריות אחרות לוקחים דמי שכירות מהמועדונים, פה לא".

פעם הלכנו יד ביד

בתחילת העונה דווקא הלכו גנאים ובאשיר יד ביד ודפקו ביחד על דלתותיהם של משרדי הממשלה כדי לגייס כסף לקבוצה ולאיצטדיון. "כמו שגייסנו יחד כסף ממשרדו של אהוד אולמרט וקיבלנו את העזרה מ[[ארקדי גאידמק]] בחצי מיליון דולר, כך נמשיך יחד לחפש מקורות מימון חיצוניים לקבוצה", נשמע באשיר אופטימי לגבי העתיד. אלא שלגנאים גירסה שונה לחלוטין: "עבדנו כצוות עד שראש העיר נסע לקטאר בנובמבר האחרון. לא רק שלא צורפנו לנסיעה, לא רק שלא ניסו לשדך לנו איזה נסיך קטארי שיתמוך בנו, אלא שכל העניין נודע לנו מהתקשורת".

"נסעתי לקטאר כדי לקבל תמיכה להקמת כפר ספורט בסכנין", עונה באשיר לטענות, "הצוות הורכב ממהנדס העיר ומח"כ אחמד טיבי. מה הקשר למועדון בני סכנין. כמו שאני לא מתערב בניהול ענייני המועדון, הנהלת המועדון שלא תתערב בניהול ענייני העיריה". בסכנין מספרים שהסיבה שבאשיר פירק את הרומן החפוז עם גנאים, היתה התעקשותו של יו"ר בני סכנין לקבל אחוזים מהשילוט במגרש.

"ישנה אוירה עכורה בין העיריה להנהלת הקבוצה", קובע יו"ר חוג האוהדים סאמיר באדרנה, "זה בולט במשחקי הבית. ראש העיר מטפל באורחים שלו ביציע הכבוד, יו"ר הקבוצה עם האורחים שלו. הם לא משדרים אחדות, כולם רואים את זה, וזה משפיע על הקבוצה".

ראש העיר באשיר מכחיש חוסר אחדות: "העיריה תמכה ותמשיך לתמוך בבני סכנין. אף פעם לא עבדנו ממניעים מפלגתיים. אנשים סתם רוצים לסכסך. רק אתמול (שלשום, ע"ג) התקשרתי למנכ"ל, חסן אבו סאלח, עודדתי אותו וגיניתי את המהומות".

את מאזן גנאים דווקא לא הפתיעו גילויי השנאה כלפיו וכלפי בנו שהוכה ביציע. הסימנים מבחינתו כבר היו על הקיר. גנאים מספר על צפירות שמחה של מכוניות אחרי הפסדים ואפילו השלכת זיקוקי דינור. גנאים: "מקומם אותי לראות אנשים מסכנין שמחים על הפסד קבוצתם. כאב לי לראות את הבן שלי מתקוטט עם אוהדים, לאחר שעשרות שנים הקרבתי מחיי למען הקבוצה". ראש העיר ממהר להזדהות: "אני מגנה כל התנהגות אלימה מצד כל אוהד, ולא משנה מה השתייכותו הפוליטית והחמולתית בסכנין".

במהלך השבוע יוזמנו באשיר וגנאים לתכנית האקטואליה הפופולארית בתחנת הכבלים המקומית "נפטון". אולי המנחה, וג'יה עבוד, יצליח ללבן במהלך תכניתו את הבעיות בין השניים, לפייס ביניהם, ולעזור למועדון לשרוד בכל זאת בליגת העל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully