וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איוואנוב ניצח בקטע התשיעי

מאת יאיר בן עמי, שליח "הארץ" לצרפת

17.7.2001 / 0:20

טור דה פראנס: הרוכב הרוסי של פאסה בורטולו הפתיע כשסיים את הקטע עם הדבוקה מוקדם מהתחזיות. סטיוארט או'גריידי מקרדיט אגריקול ממשיך לשמור על החולצה הצהובה. היום יחלו הקטעים בהרי האלפים


הרוסי סרגיי איוואנוב מקבוצת פאסה בורטולו ניצח אתמול (שני) בקטע התשיעי של הטור דה פראנס כשעבר 185 ק"מ מפונטרלייה ל-אקס לה-בן בזמן של 3:57:48 שעות. המהירות הממוצעת אתמול של הרוכבים היתה 46.678 קמ"ש.

זהו היום השלישי ברציפות בו מסיים המנצח זמן רב לפני התחזית של המארגנים. אך אתמול היה זה בהפרש משמעותי מהתחזיות האופטימיות ביותר, שצפו מהירות ממוצעת של 43 קמ"ש. הדבוקה הגיעה לקו הסיום כ-25 דקות לפני התחזיות, כלומר היא עברה כל קילומטר בכ-8 שניות פחות מאותן תחזיות.

כבר מהזינוק החלו המשתתפים לרכב במהירות גבוהה מהמקובל בתחילת קטע ומעט לאחר מכן
החלו רוכבים לצאת למתקפות אגרסיוויות. לאחר השעה הראשונה עברו הרוכבים יותר מ-50 ק"מ. בשלב זה היתה קבוצה של שלושה רוכבים, 4:05 דקות לפני הדבוקה. שלושת המובילים
היו סרגיי איוואנוב, הספרדי דויד אצ'בריה מקבוצת אוסקלטל אוסקדי והאוסטרלי ברדלי מק'גיי מקבוצת לה פרנסז' דה ז'ו. שלושת הבורחים היו הנותרים מקבוצה גדולה יותר שנוצרה לאחר נסיונות בריחה של רוכבים רבים.

כ-50 ק"מ לסיום נרשם הפרש שיא בין הבורחים לדבוקה, 4:30 דקות. כשנותרו 20 ק"מ לסיום נטלו רוכבי קבוצת טלקום את ההובלה של הדבוקה ובעזרת רוכבי קבוצת בונז'ור הכתיבו קצב גבוה. עשרה ק"מ לסיום נרשם הפרש של דקה בלבד בין הדבוקה לשלושת המובילים ומעט לאחר מכן קבוצת רוכבים שכללה את אלוף העולם הלאטווי רומנס וינשטיין
מדומו פארם פריטס ואת מנצח הקטע השישי האסטוני יאן קירסיפיו מקבוצת AG2R נשרה מהדבוקה.

תשעה ק"מ לסיום ברח איוואנוב לשני שותפיו להובלה והצליח לסיים 16 שניות לפני אצ'בריה ו-17 שניות לפני מק'גיי, שסיים שלישי. הדבוקה סיימה חמש שניות אחרי מק'גיי, כשהגרמני אריק זאבל מטלקום בראשה.

האוסטרלי סטויארט או'גריידי מקבוצת קרדיט אגריקול שמר על החולצה הצהובה ממנה כנראה ייפרד היום. או'גריידי צפוי לאבד יותר דקות מההפרש בינו לבין המועמדים לניצחון היום מאחר שהוא מתקשה לעבור עליות בדרגות קושי הצפויות בימים הקרובים בקטעים בהרי האלפים שיחלו היום. או'גריידי לובש גם את החולצה הירוקה של המאיץ הטוב ביותר.

היום ייערך הקטע העשירי - 209 ק"מ מאקס לה-בן לאלפ דואז.

דירוג קטע 9:
1. סרגיי איוונוב (רוסיה, פאסה בורטולו) 3:57:48 שעות.
2. דויד אצ'בריה (ספרד, אוסקלטל אוסקדי) פיגור של 16 שניות.
3. בראדלי מק'גיי (אוסטרליה, לה פרנסז' דה ז'ו) פיגור של 17 שניות.
4. אריק זאבל (גרמניה, טלקום) פיגור של 24 שניות.
5. דמייו נזון (צרפת, לה פרנסז' דה ז'ו) זמן זהה.

דירוג כללי:
1. סטויארט או'גריידי (אוסטרליה, קרדיט אגריקול) 38:55:30 שעות.
2. פרנסואה סימון (צרפת, בונז'ור) פיגור של 4:32 דקות.
3. ברם דה גרוט (הולנד, ראבובנק) פיגור של 21:16 דקות.
4. אנדרי קיוויליב (קזחסטן, קופידיס) פיגור של 22:07 דקות.
5. סוון טוטנברג (גרמניה, פסטינה) פיגור של 27:15 דקות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully