וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לוני לא הולך לשום מקום

ניר איסקוב

10.4.2006 / 8:13

הרציקוביץ' מאוכזב מהדרבי, אבל דחה הצעות של פדרמן וכץ להיות מעורבים בבעלות על מכבי. יעמיד תקציב של 35 מיליון שקל

"לצערי ראיתי בדיוק מה שרציתי להימנע ממנו", אמר לוני הרציקוביץ', בעלי מכבי ת"א, לאחר עוד דרבי מביך מבחינת מכבי ת"א, בו נוצחו הצהובים 2:0 בפעם השנייה בשלושת מפגשי הליגה עם הפועל. "היה לנו משחק מתחת לכל ביקורת. אנחנו משחקים רע וכשמשחקים רע לא מגיע לנצח. אין נחישות בקבוצה. אני רוצה לחימה ואני לא רואה את זה במכבי ת"א. יש לנו סדרה של בעיות, ודברים רעים באים ביחד. יש לנו לחץ וחוסר יכולת לעמוד בציפיות. כשהכל נדבק יחד, באות הטעויות. אני רוצה קבוצה לוחמת, ואין אחת כזו כרגע במכבי ת"א".

רק 1,500 אוהדים צהובים הטריחו את עצמם לדרבי, וחזרו הביתה חפויי ראש. אחד מהם, דוד בן שדה, אמר לוואלה! ספורט בתסכול: "לפי איך שזה נראה, בעונה הבאה יימכרו 1,000 מנויים במקום 10,000 שנמכרו העונה. הניהול הוא גרוע, ומראה על התרסקות ואבדן דרך טוטאלי. אחרי המשחק מול בית"ר ירושלים בשבוע הבא, האוהדים יפסיקו לבוא למשחקים".

"מצב הבעלות נותר כבעבר"

הרציקוביץ', התבטא בימים האחרונים בפני מקורביו כי הוא מאמין שביכולתו להעמיד בעונה הבאה תקציב הנאמד ב-35 מיליון שקל. לשם השוואה, התקציב בעונת הגלאקטיקוס מוערך בכ-36 מיליון שקל.

ככל הנראה, האמונה של הרציקוביץ' נובעת מעסקה קרובה של אחת החברות הנמצאות בבעלותו, שאמורה להניב רווחים נאים. במקביל, קיימת האפשרות שהקבוצה תלך לעונה פיננסית עם תקציב שינוע בסביבות 20-25 מיליון שקל בלבד, שכמו בתקציב גבוה יותר, חלק ניכר ממנו ישמש לכיסוי גרעונות וחוזים עתידיים.

בתוך כך, דחה הרציקוביץ' את הצעתם של דייויד פדרמן ורענן כץ, מבעלי מכבי ת"א בכדורסל, שביקשו לסייע כספית למועדון בעונה הבאה, בתנאי שהם יהיו מעורבים בניהולו השוטף. הרציקוביץ' הבהיר לשניים כי בכוונתו להיות המחליט הבלעדי במועדון, ולתפעל אותו עוד שנים רבות.

הבעלים הסביר כי מצב הבעלות בכדורגל הישראלי נותר דומה לעבר, מאחר שלטענתו, ארקדי גאידמק יעזוב את בית"ר ירושלים בשנתיים הקרובות, ואילו לב לבייב כבר הצהיר כי אין בכוונתו להצטרף להפועל ת"א. פדרמן וכץ הסכימו להשקיע סכום של כ-3 מיליון שקל, אך הרציקוביץ' הסכים לקבל את הסכום כתרומה בלבד, מבלי להעניק להם סמכויות ניהוליות. בשבוע שעבר נפגש הרציקוביץ' ברוסיה עם איש עסקים מגרוזיה, שהתעניין ברכישת המועדון, אך גם המגעים הללו לא עלו יפה.

פיתרון אפשרי של הרציקוביץ' לגיוס מקורות מימון למכבי ת"א הוא החזרתה של תמי פרידמן, ששימשה עד לפני שנתיים כאשת השיווק של המועדון, והייתה למעשה יד ימינו של הבעלים. פרידמן מסייעת להרציקוביץ' בעסקיו הפרטיים, והוא עשוי להעניק לה תפקיד לא פורמלי במכבי ת"א, אשר במסגרתו היא תפעל מאחורי הקלעים כדי למשוך ספונסרים ואנשי עסקים להזרים כספים למועדון.

יש לציין כי בעונת האליפות האחרונה, עונת 2002/3, מכבי ת"א זכתה לסיוע חסר תקדים של 11 מיליון שקל מנותני חסויות שונים, כאשר חלק ניכר מההישג נזקף לזכות פרידמן. בכל מקרה, הרציקוביץ' מתכוון להיות דומיננטי הרבה יותר בניהול השוטף של הקבוצה ולהשאיר את אלי דריקס בתפקידו כמנכ"ל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully