וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בדרך לכיבוש אירופה

שגיא ניר

6.4.2006 / 16:20

עוד לפני היורוליג, יתקיים בסוף השבוע פיינל פור היורוקאפ. אפיק נסים ורני כהנא ינסו למנוע מקלי מקארתי גביע שלישי ברציפות

ימי ההכרעות באירופה כבר כאן, וביום שישי ייצא לדרך הפיינל פור של המפעל השלישי בחשיבותו, היורוקאפ, שיערך בבירת אוקראינה קייב.

זו השנה השלישית שפיינל פור היורוקאפ (היורופליג בשמו הקודם) זוכה לייצוג ישראלי. בעונת 2003/4 הגיעה לחצי הגמר הפועל תל אביב של ארז אדלשטיין, והפסידה למארוסי היוונית 92:74 וסיימה במקום השלישי. בעונה שעברה הצעיד דיוויד בלאט את דינמו סנט פטרסבורג לזכיה בתואר במאזן מושלם, והעונה אלו המנהל המקצועי רני כהנא, הסקאוט דני גוט, והשחקנים אפיק ניסים ושחר גורדון שינסו לקחת את בי סי קייב, מארחת הפיינל פור, כל הדרך לגביע.

בשעה 18:00 תתמודד אלופת השנה שעברה, דינמו סנט פטרסבורג, מול חימקי מוסקבה. במשחק השני, שיפתח בשעה 20:45, תתמודדנה פינאליסטית השנה שעברה, בי סי קייב של רני כהנא, אפיק ניסים ושחר גורדון, מול חובנטוד בדאלונה. הגמר יערך ביום ראשון.

אפיק רוצה עוד תואר

קייב, אלופת אוקראינה, השקיע העונה סכומי כסף גדולים על מנת לזכות גם בתואר האירופי. המאמן הוא האיטלקי רנאטו פסקואלי, שבנה קבוצה עמוקה ששישה משחקניה תורמים מעל 9 נקודות למשחק. הגארד האמריקאי למאר גריר מוביל את הקבוצה עם 14.4 נקודות למשחק, ושמות בולטים נוספים הן הפורוורד הברזילאי גילרמה ג'ובאנוני , הפורוורד מייקל האריס מארה"ב, הפורוורדים גוראן ניקוליץ' הסרבי וקרסימיר לונצ'אר הקרואטי, והסנטר הסרבי רטקו ורדה.

אל הרוטציה הארוכה הזו הצטרף בשלב ההצלבה אפיק נסים, שהגיע לקבוצה אחרי שלא השתלב בלוקומוטיב רוסטוב, בה שיחק בשלבים המוקדמים במפעל. נסים, שלא הרשים בשני המשחקים הראשונים מול קלן הגרמנית, קלע 11 נקודות ב-29 דקות במשחק השלישי שהעלה את קייב לפיינל פור. הישראלי ה"ותיק" של קייב, שחר גורדון, שיחק בסך הכל 7 דקות במפעל עד כה, והוא כבר רמז על פרישתו בסיום העונה.

את בדאלונה מאמן המאמן הותיק אאיטו גרסיה רנסס. הקבוצה, ששיחקה בשלב הבתים הראשון מול הפועל גליל עליון מובלת על ידי הרכז האמריקאי הותיק אלמר בנט, שמקבל עזרה מגארד נבחרת ספרד, רודי פרננדז, שצפוי להיבחר בסיבוב הראשון של דראפט ה-NBA הקרוב. הסנטר האנגלי אנדרו בטס, הפורוורד אלכס מומברו והצ'כי לובוש בארטון משלימים את הסגל הבכיר, שדרס בהצלבה את רוסטוב (ללא אפיק ניסים) בשני משחקים, בהפרש כולל של 63 נקודות.

קרב הקשישים

דיוויד בלאט הקים לתחיה את דינמו סנט פטרסבורג בעונה שעברה, שהסתיימה בזכיה ביורופליג במאזן 0:20. את הקבוצה ירש העונה המאמן היווני פוטסיס קאציקאריס שהגיע מא.א.ק אתונה, שממשיך להנות מקלי מקארתי. אחרי שני גביעים אירופיים רצופים עם הפועל ירושלים ודינמו עצמה, הפורוורד הנפלא קולע העונה 12.9 נקודות וקוטף 5.1 ריבאונדים במפעל. את הקו הקדמי של דינמו, שמתבססת על סגל רוסי צעיר, מאכלסים דריל מידלטון, האמריקאי הקשיש בן ה-40, והסנטר הסרבי אוגנין אסקרביץ'. בשלב ההצלבה עברה דינמו את את מארוסי היוונית של פניוטיס ינאקיס בשני משחקים.

בדרך לגמר, תפגוש דינמו יריבה מהליגה המקומית, חימקי מוסקבה, המודרכת על ידי מאמן נבחרת רוסיה לשעבר, סרגיי אילייביץ', בנתה סגל של כוכבי כדורסל אירופיים קשישים בהם הגארדים ג'ינאמרקו פוצקו ומלווין בוקר, והסנטר הותיק רובן וולקוביצקי מארגנטינה. בסגל של חימקי משחקים גם הגארד הסלובני בוריס גורנץ והגרמני יליד ניגריה אדמולה אוקולאג'ה הגרמני. חימקי עברה בהצלבה את מונס הבלגית רק אחרי שלושה משחקים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully