וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

את מי היא מעניינת?

אריאל גרייזס

6.4.2006 / 11:21

שי דורון לא עושה לאריאל גרייזס זקפה (לאומית, לאומית), וכמוה גם כל ספורטאי ישראלי אחר שמצליח בחו"ל בענף זניח

אין לי שום דבר נגד שי דורון. באמת. אני בטוח שהיא בן אדם נהדר, ולו כדורסל נשים היה מעניין אותי, כנראה שהייתי יכול להיווכח מצפיה בה שהיא גם שחקנית נהדרת. אבל איך נגיד את זה בעדינות? להסתכל על צבע מתייבש מעניין אותי יותר מלצפות בכדורסל מכללות נשים. לא בדקתי לעומק, אולם נראה לי שאם הייתי מכין רשימה של ענפי הספורט שהישראלי הממוצע מעדיף לצפות בהם, כדורסל מכללות נשים היה מגיע לסביבות המקום ה-37.

אין לי גם שום ספק שאם נערוך סקר קצר, רוב הישראלים בקושי יידעו באיזה מכללה דורון משחקת, שלא לדבר על החטיבה שלה או הכינוי של הקבוצה שלה (ACC וטארפינס, אם אתם ממש רוצים לדעת).

אז איך זה שזכיה של שי דורון באליפות של ליגה, שמעניינת את הישראלים אפילו פחות מהבחירות שבוע שעבר, גוררת כותרות ראשיות ומאות תגובות מאושרות? למה כל ניצחון זניח של שחקן ישראלי בטורניר טניס בזימבאבווה או גביע האתגר בכדורסל רומני צריך להפוך לאורגזמה לאומית, שמונצחת בכל אתר ועיתון ספורט אפשרי? מדוע מישהו כמו אריק זאבי, מענף ספורט כמו ג'ודו, צריך לקבל טור בעיתון, כשמרבית אוהדי הספורט בארץ לא מצליחים להבדיל בין קוקה ליוקה גם אם חייהם יהיו תלויים בכך?

נכון, קשה להיות אוהד ספורט בארץ. מה שמשחקים בטדי ובלומפילד מזכיר כדורגל אך בקושי, שלטון היחיד של שמעון מזרחי השתלט גם על אירופה, וקשה למצוא זכר לספורט איכותי ומרגש. את הצורך הזה מספקים הישראלים באמצעות הרבה כדורגל אירופי, קצת NBA ואירועים כמו אולימפיאדה או מונדיאל פעם בארבע שנים. אבל הלב, הוא רוצה יותר. ובעיקר הוא רוצה משהו משלו. ומדורי הספורט? הם רוצים לתת לו את זה, ויש להם גם עמודים למלא (למרות שזה לא נראה ככה, יש גבול לכמה אפשר לכתוב אפילו על ארקדי גאידמק והמאמן הליצן שלו).

וכך נוצרת לה אותה בועה שבהסכמה: תקשורת הספורט מדווחת באקסטזה על כל פיפס שישראלי עשה בחו"ל, ואוהדי הספורט מגרגרים בהנאה כמו חתלתול מיוחם. הגיע הזמן לומר את האמת בפנים: גלישת גלים זה מה שעושים תיכוניסטים פריקים שמבריזים מבית ספר, זכיה במדליית זהב במקצוע הזה לא הופכת את גל פרידמן לגיבור לאומי והצפיה בו היא עונש שמזכיר ביקור אצל רופא שיניים. אין לי מושג איך קראו לקבוצה ששיחק בה ליאור ליובין. יוני ואנדי הם צמד חמוד להפליא, אבל טניס זוגות הוא ענף שולי.

ואם כבר, עוד משהו קטן, לידיעת עורכי מדורי הספורט - מצידי, שאראס יכול להתחתן עם לינור אברג'יל (על מה מתערבים, דרך אגב, שברגע האחרון זה מתבטל?), להתגייר, להביא את לארי בירד שיאמן את מכבי ולהרים תרומה כל יום לקרן קיימת. זה עדיין לא יהפוך אותו לישראלי. כותרות כמו "שאראס ניצח את קובי" הן פאתטיות ופרובינציאליות להחריד.

אז שי דורון - המון מזל טוב לרגל הזכיה. אין לי מושג אם את באמת ישראלית גאה, כמו שאמרת בראיונות שלך ב-ESPN, או בחורה שהזיקה שלה למדינה רופפת למדי. זה גם ממש לא חשוב. אני שמח בשבילך ובשביל כל שחקניות מכללת מרילנד שזכו לראשונה בטורניר המכללות, בלי קשר ללאומיות שלכן, לא פחות ממה ששמחתי שלשום עם ז'ואקים נואה והחבר'ה מפלורידה, שלקחו את התואר הראשון שלהם. אני רק מקווה, שאם באמת תגיעי ל-WNBA, אותה ליגה שמעניינת אמריקאים קצת פחות ממה שקרלינג מעניין שבט אפריקאי, לא נצטרך לשמוע ראיונות עם בני משפחה מדרגה שלישית כל יומיים. מה שכן, אני מבטיח להשתדל לצפות בך אם תבואי לשחק בנבחרת ישראל, מספר 1 תמיד ברשימה האישית שלי, דרך אגב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully