וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אני חושב רק על בית"ר"

אסף שקד

5.4.2006 / 16:34

"הקללות כלפיי באות מחוסר כבוד, עוד לא סגרתי כלום עם פ.ס.ז', אני אוהב את ישראל". לואיס פרננדז מדבר על הכל

מאמן בית"ר ירושלים לואיס פרננדז עורר מיני שערורייה השבוע, כשהגיב בזעם לקללות האוהדים כלפיו בעקבות משחק ההפסד להפועל כפר סבא. בתחילה הבטיח פרננדז באמוציונליות המאפיינת אותו כי הוא יעזוב את הקבוצה, אך נראה שב-24 השעות האחרונות הצרפתי מתחיל להתרכך ומנסה לחזור בו. בסיום האימון היום (רביעי) התראיין מאמן בית"ר לוואלה! ספורט והתייחס לכל אירועי השבוע האחרון.

בתחילת דבריו הדגיש פרננדז את הסיבות שבגינן גאידמק הביא אותו לישראל: "הבעלים הביא אותי לבית"ר ירושלים על מנת להביא אותה לאירופה ולהפוך את הקבוצה למקצוענית. אני חושב שהאוהדים יודעים שארקדי הביא לקבוצה שחקנים ומאמנים ברמה אירופאית, ובאנו לכאן כדי לעבוד עם הרבה רצון להצליח".

סוגיית העונה הבאה עדיין לא נסגרה, וכשנשאל על המשך דרכו בבית"ר אמר המנג'ר: "ההחלטה האם להמשיך בבית"ר ירושלים היא רק שלי, ואני אקבל אותה בתום העונה. הסיבה לכך היא שיש לנו עוד משחקים עד סוף העונה, ואחרי המשחקים האלה נבחן באיזה מצב אנחנו ונראה אם אפשר להישאר לעוד עונה. יש לנו עכשיו משחק חשוב מול בני יהודה, ואנחנו צריכים שהאוהדים יעודדו במשחק בשבת מהדקה הראשונה ועד לסיום המשחק.

"מאז שהגעתי לבית"ר בנובמבר יחד עם אריק בלונדל וטיבריוס דאראו, אני חי בירושלים רחוק מהמשפחה שלי, אני עובד קשה וחושב אך ורק על בית"ר. לא באתי לכאן בשביל שיקללו אותי, באתי לישראל כי אני אוהב את ישראל ואני רוצה לגרום לאנשים כאן שיהיה להם רק טוב".

"אף פעם לא קיללו אותי ככה"

אין ספק שהצרפתי הגיב בצורה לא שגרתית לגידופים שספג, כשהסתובב לעבר היציע וענה לקהל המקלל וזרק לעברו סוכריות. לא ברור מי מהצדדים צודק יותר, אך פרננדז ניסה להסביר את המעשה מהזווית שלו: "כשמקללים את המשפחה שלך במגרש הביתי שלך, זה כואב. אם הייתי סופג את הקללות האלה במשחקי חוץ, אז הייתי מבין את זה, אבל כשאתה משחק בבית אתה חייב לעודד את הקבוצה שלך ולא לקלל. האוהדים צריכים לדחוף ולתמוך בקבוצה כמו שהם עשו במשחק מול מכבי חיפה". פרננדז אף מספר כי הוא נפגע מהתנהגותם של האוהדים: "אם אני נמצא בבית שלי והילדים שלי מקללים אותי אז זה חוסר כבוד, ככה בדיוק אני מרגיש עם הקהל של בית"ר. אני מאמן מקצוען ואימנתי בספרד ובצרפת, ואף פעם לא קיללו אותי כמו שקיללו אותי כאן. יש לי את הרעיונות שלי, את השיטה שלי ואת העקרונות שלי, אני יודע שיש לי גם יתרונות וגם חסרונות, אבל זה אני".

מינויו של פרננדז הוא חלק ממהפכה שעוברת בית"ר ירושלים תחת בעלותו של גאידמק, והמאמן טוען כי על הקהל להסתגל לשינויים שעוברת הקבוצה: "כל מי שמקלל אותי מוזמן לבוא לאימונים ולראות כמה מקצוענים אנחנו. אני שואף עבור הקבוצה לתנאים טובים ולאוהדים מסורים שלא יקללו את השחקנים והמאמנים. אם הקהל דורש ממני מהלך כלשהו במהלך המשחק - זה לא מקובל עליי, אני עושה את העבודה שלי ולא רוצה שיתערבו לי בה".

"אין לי שום כוונה לעזוב את בית"ר לפני סיום העונה"

על ההפסד מול הפועל כפר סבא אמר פרננדז: "אחרי משחק לכל מאמן יש את התגובה שלו, ולכן הגבתי איך שהגבתי. לא היינו מספיק טובים מול כפר סבא, אבל מה שהרגיז אותי היה שדווקא אחרי משחקים טובים כמו מול חיפה וסכנין, ספגנו גול בדקה החמישית בבית והאוהדים התחילו לקלל אותי, לשרוק בוז לשחקנים ולעודד את היריב, מזה הייתי מאוד מאוכזב. היו הרבה סיבות לכך שלא נראינו טוב על המגרש, אבל לא היינו טובים גם בגלל שהאוהדים לא תמכו בנו".

מאז שאיים על עזיבתו את בית"ר נפוצו שמועות רבות בנוגע לחתימה אפשרית של פרננדז בפאריס סן ז'רמן, שבה אימן בעבר, והוא מסביר: "הבעלים של פריס הוא חבר קרוב שלי, אבל אם אני אחזור לשם זה לא יהיה כמאמן אלא כמנג'ר. במשך הימים שהייתי בפאריס הייתי עם המשפחה שלי, אבל לא היה כלום ביני לבין פאריס סן ז'רמן. אני מאמן מקצוען ואני עומד בכל החוזים שלי, אין לי שום כוונה לעזוב את בית"ר לפני סוף העונה".

בסיום דבריו אף עקץ פרננדז את המנהג לכבד את שחקני העבר של בית"ר: "ביום שבת מגיע לטדי משה ביטון, שהבנתי ששיחק פעם בבית"ר. הוא יקבל ממני מתנה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully