וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנפיקה מבטיחה להילחם

עוזי דן, הארץ

5.4.2006 / 14:56

ברצלונה, שסובלת מפציעות, חוששת לקראת הגומלין מול בנפיקה. הפורטוגלים, לעומת זאת, יודעים שהם משחקים מול אחת הפייבוריטיות

מה שעושה את ברצלונה לאחת הקבוצות האטרקטיביות ביותר בעולם הם לא רק כוכבים שגורמים לך לחייך, כמו רונאלדיניו, להתפעל, כמו מסי, או להיות מלאי הערכה, כמו אטו. אלא גם העובדה שבסוף יש גם תוצאה - גולים, שערים, כדורים ברשת. בארסה כבשה יותר שערים מכל קבוצה אחרת העונה בליגת האלופות (19), ובליגה הספרדית היא הבקיעה ב-52 אחוז יותר מריאל מדריד וב-60 ו-70 אחוז יותר מקבוצות אחרות.

אבל כבר שלושה משחקים שבחלק הזה בארסה מאכזבת. 0:0 נגד מלאגה בליגה, 0:0 נגד בנפיקה במשחק הראשון ברבע הגמר ו-1:1 נגד ריאל, וגם זה משער בפנדל. מקום לדאגה, או מקריות?

ג'ובאני ואן ברונקהורסט, מגן אלופת ספרד, לא מודאג: "לא כל כך חשוב שלא כבשנו שער שדה במשחקים האחרונים, חשוב שהגענו להמון הזדמנויות, גם בליסבון וגם נגד ריאל". ג'יו צודק, תשע בעיטות למסגרת מול בנפיקה ו-12 נגד ריאל הם מספרים מרשימים, שברוב המשחקים היו מניבים שערים.

"אף אחד אצלנו לא חושש מזה שלא הבקענו, מה שחשוב זה שגם סמואל אטו והנריק לארסון לא חוששים", המשיך המגן ההולנדי, "אנחנו נשנה את חוסר המזל שלנו מחר (היום)".

גם המאמן פרנק רייקארד משדר רוגע. בראיון לרדיו בספרד הוא כמעט נשמע מרוצה מחוסר ניצול המצבים נגד ריאל. "אם היינו מבקיעים הרבה בשבת זה היה יכול לפעול נגדנו", אמר, "עכשיו השחקנים לא שאננים ורוצים עוד יותר לנצח את בנפיקה".

ליאונל מסי אומנם התאמן אתמול אך הוא עדיין לא כשיר ולא יפתח בהרכב. אטו סובל מחבלה קלה ברגל שלא תמנע ממנו לפתוח, כרגיל, לצד רונאלדיניו ולארסון. אבל גם אם רייקארד לא מודאג מההיחלשות, לכאורה, בחלק הקדמי, הוא כן מודאג ממכת הפציעות בחלק האחורי.

הבלם המקסיקאי רפאל מארקס, הבלם אדמילסון והמגן השמאלי סילביניו פצועים ולא ישחקו. גם תיאגו מוטה, קשר אחורי שיכול לשחק בחוליית ההגנה, פצוע, מה שאומר שקרלס פויול - שספג חבטה בראשו בשבת נגד ריאל - יפתח די בלית ברירה במרכז ההגנה ולידו אולגר.

גם המאמן ההולנדי השני במשחק, רונאלד קומאן, סובל מבעיית פציעות רצינית. החלוץ מספר אחת שלו ושל הליגה הפורטוגלית העונה, נונו גומש, נפצע בשבת מול בלננשש (1:2) וייעדר לפחות 3 שבועות. גם הבלמים נלסון ואלסידס פצועים.

קומאן אמור לסמוך על כל הקבוצה שתעשה הגנה כבר מאמצע המגרש, ועל ג'ובני, פבריציו מיקולי והמגינים שיוציאו את הקבוצה למתפרצות. קומאן, שהביא את גביע אירופה לקאמפ נואו לפני 14 שנים, אופטימי: "הכל יכול להיות בכדורגל, הכל פתוח וזה נכון גם למשחק בברצלונה. אנחנו נילחם עד לדקה האחרונה, בדיוק כמו שעשינו במשחק הראשון".

מנואל פרננדש, התגלית של בנפיקה והכדורגל הפורטוגלי העונה, אופטימי, אולי בגלל שהוא צעיר (עוד לא 20): "הכי חשוב שלא ספגנו בבית, בקאמפ נואו כל הלחץ עליהם, אפשר לעשות את זה".

1,500 אוהדים מליסבון יהיו בין 96 אלף הצופים בברצלונה. בעיתונות הפורטוגלית מזכירים שני משחקים: ניצחון החוץ המרשים 2:0 באנפילד בסיבוב הקודם, והניצחון הגדול שהעניק לבנפיקה את גביע אירופה הראשון שלה (מתוך שניים), ב-1961. היריבה, אגב, היתה ברצלונה.

ברצלונה-בנפיקה, מפגשים קודמים:

1961 (גמר) - בנפיקה-ברצלונה 2:3

1991/1992 (שלב הבתים): ברצלונה - בנפיקה 1:2

בנפיקה-ברצלונה 0:0

המשחק הראשון השנה: בנפיקה-ברצלונה 0:0

4 משחקים, ניצחון לבנפיקה, ניצחון לברצלונה, 2 תיקו

פיקנטי: בכל עונה שהשתיים נפגשו בגביע האלופות, אחת מהן זכתה בגביע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully