וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שי לחג

אודי לובלסקי

5.4.2006 / 13:09

ברנדה פריס, מאמנת מרילנד, מחמיאה לשי דורון, שעזרה לה לזכות באליפות המכללות: "היא הייתה ענקית. יש לה אמוציות לא רגילות"

אחרי מסע בן שלוש שנים, שי דורון עשתה את זה, והפכה לספורטאית היחידה מתוצרת כחול לבן שזכתה בתואר עם קבוצת ספורט אמריקאית. היו לנו בעבר כדורסלנים וכדורסלניות, כמו דורון שפר ונדב הנפלד בקונטיקט ואורלי גרוסמן, שהגיעה עם קבוצת הנשים של אותה מכללה לפיינל פור ב-1991.

עד לגמר מול דיוק, דורון לא הדהימה מבחינה התקפית. היא משחקת הגנה מעולה, אבל לעתים קרובות לא הצליחה למצוא את הטבעת. בחצי הגמר מול נורת' קרוליינה היא קלעה 8 נקודות ב-2 מ-5 מהשדה ובניצחון על יוטה ברבע הגמר היה לה ערב רע במיוחד של 5 נקודות ב-2 מ-11. בגמר זה כבר היה סיפור אחר. דורון נשאה על הכתפיים את המכללה וסיימה עם 16 נקודות, כשהיא קולעת את הארבע הראשונות בהארכה. "היא הייתה ענקית", אמרה המאמנת של דורון, ברנדה פריס בת ה-35, שהוסיפה: "אני חושבת שהדבר שאני הכי נהנית ממנו הוא פשוט לדבר עם כולם: השחקניות הללו, ההורים שלי, ובעלי, שמעולם לא חשב שיהיו לי שתי טבעות השנה, טבעת אליפות וטבעת נישואין. לשי יש אמוציות בלתי רגילות ורצון לנצח".

הפרשנים בארה"ב שיבחו את משחקה של דורון והחמיאו למשחק ההגנה שלה, כשעזרה למרילנד להחזיק את דיוק על שתי נקודות ב-12 דקות הראשונות של המחצית השניה וסיימה עם 4 חטיפות. גראם הייז, פרשן ESPN, ציין: "המשחק של שי דורון, קריסטי טוליבר ומריסה קולמן היה רחוק מלהיות מושלם. הן החמיצו יחד 25 זריקות, השיגו 36 אחוז מהשדה בלבד ואיבדו יחד 10 כדורים, אך הטעויות שלהן נמחקו מהרקורד לאחר שהשלישייה התאחדה לכמה מהלכים גדולים שעזרו לה לקחת את האליפות". הייז כינה את דורון "המובילה של הקבוצה", וטען שהשלשות שלה היו אחד הגורמים שהכריע את המשחק.

דורון עצמה התרגשה אבל האמינה, ויותר מכך, הייתה מודעת לתהליך שעברה יחד עם המכללה: "זה הסיום המושלם" אמרה, "הוכחנו שאנחנו מסוגלות לנצח אותן. בעבר היו לנו מחסומים מנטאליים והפעם ידענו להתגבר עליהם". כבר לאחר הניצחון על נורת' קרוליינה אמרה דורון: "לא באנו לפיינל פור כדי להגיד 'יופי הגענו'. אנחנו פה כדי לקחת את האליפות".

היא הייתה מאושרת, כמובן, אחרי המשחק: "כל השחקניות נתנו את הכל. אני לא יכולה לבחור שחקנית אחת שהיתה טובה, כולנו היינו טובות. כולן כל כך חשובות לקבוצה. אנחנו קטלניות בכל עמדה ובגלל זה לקחנו את אליפות המכללות, אף אחד לא יכול לעצור אותנו".

היה לה רגע מפחיד במהלך המשחק, כשדקה וחצי לסיום סחטה עבירת תוקף אבל נפגעה במרפקה מהתנגשות עם מיסטי וויליאמס, לעיני הוריה שישבו ביציע: "זה כאב, אבל ידעתי שאני עדיין יכולה להיות אפקטיבית. כשהמשחק שלך הופך להיות כזה, האנדרנלין משתלט עלייך. הייתי צריכה לחזור לשם ולהתחיל לעבוד. אני תמיד רוצה לעשות את העבודה במהירות המקסימאלית. איבדתי תחושה בידי למשך מספר שניות טובות. פשוט חשתי כאב גדול במרפק שלי, ואני לא יודעת מה קרה. רציתי לקחת את זריקות העונשין, אך זו הייתה החלטה טובה לא לתת לי. הייתי מאוד אמוציונאלית".

על פציעתה של דורון אמרה הפרשמן (שחקנית השנה הראשונה) קריסטי טוליבר: "ראיתי, ולבי חדל לפעום". על המשחק אמרה טוליבר: "היה משחק מדהים. החזקנו מעמד ושיחקנו כקבוצה, כפי ששיחקנו לאורך עונה שלמה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully