וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פלורידה אלופת המכללות

4.4.2006 / 6:58

הגייטורס שחטו את UCLA בגמר המכללות 57:73, וזכו בתואר ראשון. ז'ואקים נואה קיבל את ה-MVP. הלילה: שי דורון ומרילנד מול דיוק

אז בסופו של דבר זה אפילו לא היה קרוב. אירוע השיא של כדורסל המכללות ננעל הלילה (בין שני לשלישי) בניצחון קל, 57:73, של פלורידה גייטורס על UCLA. הגייטורס הובילו כבר בהפסקה בהפרש דו ספרתי, לא נתנו לפער לצנוח ובסיום יצאו לחגוג.

הגייטורס לא זכו מעולם בתואר, לעומת הברוינס, שהגיעו למשחק כשבהיסטוריה של המכללה 11 תארי אליפות. הפעם היחידה בה זכתה פלורידה באליפות הייתה בכלל בפוטבול, ב-1996, כך שהמאמן, בילי דונובן, יזכה כעת למעמד-על. אבל במשחק הזה לא היה שום ספק מתחילתו מי הולך לנצח. ז'ואקים נואה, עם 16 נקודות, תשעה כדורים חוזרים ושש חסימות, לא נתן אפילו לרגע לתואר לחמוק לו מהידיים. בכלל, נואה היה מפלצתי בטורניר הזה. חמש מחסימותיו הוא השיג כבר במחצית וסיים את הטורניר עם 30 חסימות, שיא חדש.

UCLA, קבוצת הגנה מצוינת, לא יכלה למץ' אפ עם נואה ואל הורפורד. הורפורד קלע 14 נקודות וקטף שבעה כדורים חוזרים, והשניים עשו את המוות ללוק רישארד מב'ה א מוטה, שקטף אמנם 10 כדורים חוזרים אבל קלע 6 נקודות בלבד ב-3 מ-9 מהשדה. גם הגארד של הברוינס, ארון אפללו, לא היה במשחק, כשסיים עם 10 נקודות ב-3 מ-10 מהשדה, ולאור זאת היה קשה לג'ורדן פארמר (18 נקודות ב-8 מ-21) לסחוב את הקבוצה על הגב.

הקבוצות ירדו להפסקה וכבר עם פתיחת המחצית השניה קלע לי האמפרי, שבחצי הגמר הרג את LSU מחות לקשת, שלשה שהעלתה את הגייטורס ל-25:39. בן האולנד, מאמן הברוינס, קרא לפסק זמן מהיר, רק כדי לראות את האמפרי משחיל לו עוד אחת על הפנים ואחר כך את קורי ברוור מכה בו בשלישית מה-3. בפער של 27:45 כבר היה כיוון אחד בלבד למשחק, שהפך למחצית שלמה של זמן פרוטוקול עד החגיגות של התמסחים.

הלילה: שי דורון ומרילנד מול דיוק

שי דורון ומכללת מרילנד ישחקו הלילה (4:30, ESPN) מול מכללת דיוק בגמר המכללות לנשים. "רצינו מאוד לחזור לפה אחרי יום שני", אמרה דורון לקראת המשחק, "ההרגשה הייתה מדהימה. מהיום הראשון זה היה החלום, זו הייתה המטרה. אנחנו יכולות להיות חלק ממשהו שעדיין לא נעשה במרילנד ובכלל - הישג שלא נראה במדינה. נוכל לעשות היסטוריה ולהפוך לקבוצה הראשונה שממאזן 18:10, כעבור שלוש שנים זוכה בתואר. לא היה דבר כזה".

דורון הוסיפה כי המעמד לא מפחיד אותה: "אהבתי את הנבואות של אנשים שחשבו שנודח ויום אחר יום עמדו על טעותם. בכל שנה שאני משחקת כאן במכללה, הגענו להישגים יפים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully