וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פורמולה 1: אלונסו שרד את מלבורן

2.4.2006 / 8:41

מירוץ אוסטרליה היה רווי תקלות ונהגים פורשים, כשהאלוף ניצח ומיכאל שומאכר התרסק בהקפה ה-33. המנוע של באטון שבק לפני הסיום

זה לא היה המירוץ האידיאלי עבור נהגי פורמולה 1 במסלול במלבורן, אבל בסיום זו הייתה חגיגה גדולה עבור האלוף, פרננדו אלונסו, ורנו. אלונסו ניצח במירוץ שהיה דרמטי מתחילתו, מכיוון שגולת הכותרת בו הייתה הפרישות הרבות עקב התרסקויות על המסלול. מי שהצליח לשרוד את המירוץ ללא שגיאות היה פרננדו אלונסו, האלוף, שזכה במירוץ והקדים את קימי ראיקונן הפיני ואת רלף שומאכר הגרמני, אם כי בפרארי היו מעדיפים את הפודיום לא את השומאכר של טויוטה אלא את זה שלהם. אלא שאחיו הבכיר, מיכאל, שמכוניתו התנגשה בקיר סיים את המירוץ כבר בהקפה ה-33.

היה הרבה בלגאן במירוץ במלבורן, כשמסתמן שהשינוי שנתבע מהיצרנים לשדרג את המנועים, עדיין לא עוכל ופוגם קשות בנהגים. כבר מהפתיחה נראו נגיעות של מכוניות, והיה ברור שבשקט המירוץ הזה לא הולך לעבור. רנו ניצחה בגדול כאן, כשלא רק אלונסו זכה, אלא גם ג'יאנקרלו פיסיקלה התגבר על תקלה מוקדמת וסיים חמישי. המנצחת האחרת הייתה ב.מ.וו. סאובר, ששלחה שני נציגים לדירוג - ניק היידפלד הגרמני שסיים רביעי והקנדי ז'אק וילנב, שסיים שישי.

ואכן, כבר בהקפה הראשונה נכנס פליפה מסה מפרארי בקיר ונטש. אבל הטרגדיה האמיתית של היצרן האיטלקי הגיעה 32 הקפות לאחר מכן. מיכאל שומאכר, שפתח לא טוב, צמצם פערים ונראה בדרך הנכונה לסגור את הפער מאלונסו, אבל פנייה לא טובה שלחה אותו אל הקיר. הגרמני המאכזב שוב לא פותח את העונה רע.

הטרגדיה האמיתית הייתה של הבריטי הצעיר, ג'נסון באטון, שזינק מהפול פוזישן. באטון מקבוצת הונדה כבר הבטיח כמעט את המקום החמישי, אבל מטרים ספורים לפני קו הסיום, כשכבר היה ברור שיעבור את באריקלו, שבק המנוע שלו חיים, העלה אש והוא לא הצליח לסיים את המירוץ.

דירוג הנהגים והיצרנים

1. פרננדו אלונסו (רנו) 28 נקודות
2. ג'יאנקרלו פיסיקלה (רנו) 14
3. קימי ראיקונן (מקלארן) 14
4. מיכאל שומאכר (פרארי) 11
5. ג'נסון באטון (הונדה) 11
6. חואן פאבלו מונטויה (מקלארן) 9
7. ראלף שומאכר (טויוטה) 7
8. ניק היידפלד (סאובר) 5
9. ז'אק וילנב (סאובר) 5
10. פליפה מסה (פרארי) 4


יצרנים:

1. רנו 42 נקודות
2. מקלארן-מרצדס 23
3. פרארי 15
4 הונדה 13
5. סאובר 10
6. טויוטה 7
7. וויליאמס-קוסוורת' 5
8. רד בול-פרארי 1
9. טורו-רוסו-קוסוורת' 1

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully