וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משחק העונה האלטרנטיבי

ג'יימס איב

2.4.2006 / 10:00

האליפות באיטליה כבר סגורה, אבל הקרב בין פיורנטינה ורומא יקבע את זהות הקבוצה האיטלקית הרביעית במוקדמות ליגת האלופות

בזמן הזה לפני שנה רומא ופיורנטינה פלירטטו עם הקו האדום. אולם היום הם יילחמו על הזכות לחזור לעלית של אירופה במשחק שייחשב משחק פלייאוף לכל דבר. נותרו עוד שבעה מחזורים לסיום הסרייה A. יובנטוס, מילאן ואינטר ינהלו בניהם את המשא ומתן על שלושת המקומות הראשונים. יובה, כך נראה, בדרך לאליפות, מילאן סוגרת על המקום השני ורק סדרת פשלות רציניות תימנע מאינטר את השלישי. כך שסימן השאלה הגדול תלוי מעל המקום הרביעי, שמעניק את המקום במוקדמות הצ'מפיונס ליג בשנה הבאה.

פיורנטינה נמצאת כעת ביתרון נקודה מעל רומא עם 60 נקודות. קייבו חמישית עם 45 נקודות. המשחק באצטדיון פראנקי שבפירנצה יהיה המשמעותי ביותר במחזור הסרייה A ולוצ'יאנו ספאלטי, מאמן רומא, הודה שהפסד בפירנצה ישים את הגולל על השאיפות של קבוצתו להעפיל לצ'מפיונס ליג. "לתוצאה תהיה השפעה ענקית", אמר המאמן הקירח, "כל קבוצה רוצה לנצח כדי להתקרב להבטחת המקום הרביעי, אולם לנו חשוב הרבה יותר לנצח. אם פיורנטינה תפסיד יהיו לה הרבה פחות בעיות. הפרש של שתי נקודות מאיתנו לא יהרוג את השאיפות שלהם למקום הרביעי. אולם אם אנחנו נפסיד נצטרך לעבוד הרבה יותר קשה. הפרש 4 נקודות הוא גדול מאוד בשלב הזה של העונה".

מבחן אמביציה

רומא עשתה עבודה מספיק טובה כדי להחזיר את עצמה לתמונת ליגת האלופות. האלופים מ-2001 החלו את 2006 במרכז הטבלה, 12 נקודות מאחוריי פיורנטינה. אולם רצף שיא של ניצחונות (11) לקח אותם עד למקום הרביעי. עם זאת, הפסד לא צפוי, 2:3 לאסקולי, החזיר אותם לראות את הגב הסגול של לוקה טוני וחבריו.

אף קבוצה לא שיחקה טוב מדי לאחרונה - רומא ופיורנטינה הצליחו לקחת רק ארבע נקודות בשלושת המשחקים האחרונים של הקבוצה. עם זאת, בעוד שהבעיות של פיורנטינה נובעות מכושר רע ובלתי צפוי, הבעיות של רומא נובעות מרשימת פציעות ארוכה שכוללת את פרנצ'סקו טוטי, הכוכב הגדול, הקשר החשוב, דניאלה דה רוסי ועמוד התווך בהגנה - כריסטיאן קיבו. גם החלוצים שאבאני נונדה ו ויצ'נזו מונטלה והשוער הראשון אלכנסדר דוני, פצועים ולא שיחקו בחודש האחרון. חזרתן הצפויה של קיבו ודה רוסי לקבוצה היא חדשות טובות לספאלטי שעדיין פותר את בעיית חוסר החלוצים שלו עם מערך נטול חלוצים ושישה קשרים.

פיורנטינה מגיעה למשחק אחרי תיקו 0:0 עם קאליירי והפסד 1:3 למילאן אבל כל המומחים אומרים שלקבוצה בסגול יש יתרון ענק על פני הג'ילארוסי. קבוצתו של צ'זרה פראנדלי ניצחה 14 מ-16 המשחקים של באצטדיון פראנקי.

חדשות טובות נוספות: לוקה טוני התאושש מהחטאת פנדל נגד קליארי וכבש בהפסד למילאן כדי לעלות את כמות שעריו העונה ל-25. אם יבקיע נגד רומא ישווה את שיא הכיבושים של המועדון בעונה, השייך לגבריאל באטיסטוטה וקורט הרמין.

"המשחק ביום ראשון הוא מבחן לאמביציות שלנו", מסכם סאפלטי, "תיקו לא משנה את הסיטואציה אבל ניצחון לכל צד קריטי לשתי הקבוצות. פיורנטינה קבוצה טובה ויש לה מאמן אדיר, צ'זרה פראנדלי. מבחינתי לשתי הקבוצות מגיע לשחק בליגת האלופות בשנה הבאה".

מרטין יורגנסן, הקשר הדני של פיורנטינה משבח את ספאלטי, תחתיו שיחק באודינזה. "הוא יצר קבוצה מאוד מגובשת ודורש ממנה לשחק כדורגל מהיר שמאוד קשה לשחק נגדו. עם זאת פראנדלי מאמן גדול ואנחנו מאמינים שהוא יוביל אותנו לניצחון. לנו תהיה את המלה האחרונה בקשר למקום הרביעי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully