וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

NL מערב: יוצאים מהדיכאון

אריה בנימין

31.3.2006 / 16:49

אחרי עונה מחפירה לכל הבית, בנוסף להיעדרות של בארי בונדס, חוזר הסלאגר ויחד איתו מקווה כל הגוש המערבי במדינה להתעוררות

העונה שעברה על בית ה-NL מערב הייתה מחפירה. הסן דייגו פאדרס לקחו את הבית הזה כשהם בקושי עוברים את מאזן ה-500. והקבוצות נראו, בעיקר בחלק השני של העונה, כמו בושה אחת גדולה.

לא ברור מה יקרה בבית הזה העונה, אבל דבר אחד ידוע: בארי בונדס חוזר, ואיתו גם העניין לסן פרנסיסקו, שסבלה מאוד מחסרונו של המחבט מספר 1 בליגה. בונדס, אם יקפיד לשמור על בריאות, צפוי לעבור את בייב רות' במספר ההומרים בקריירה (רות' עומד על 714, בונדס על 707), ולהתקרב עוד להאנק ארון (755). העיניים תהיינה נשואות אליו.

סן דייגו פאדרס

מאזן בעונה שעברה: 80:82, מקום ראשון (הקבוצה הגרועה ביותר שהגיעה לפלייאוף אי פעם בכל ספורט שהוא – מלבד הפועל תל אביב של שאול אייזנברג) והדחה בסיבוב הראשון בפלייאוף בסוויפ חלק, 0:3 ע"י סט. לואיס. בכך היו לקבוצת הפלייאוף הראשונה אי פעם שסיימו עונה במאזן שלילי – (83:82).

העברות בולטות : צירפו את כוכב נבחרת איטליה (1 מ- 11 חבטות מוצלחות) מייק פיאצה ואת מייק קמרון מהמטס וכן את ויני קסטייה מוושינגטון. התופס רמון הרננדז עזב לבולטימור, העבירו את שחקן הבסיס השני מארק לורטה (שחקן מעל הממוצע בתפקידו) לרד סוקס בעסקה תמורת התופס, דג מיראבלי (ממוצע קריירה 241.).

למעשה ניתן לומר שהפעולה החיובית היחידה של הצוות המקצועי בחורף האחרון היתה החתמתם המחודשת של טרוור הופמן, אחד הפיצ'רים המחליפים הטובים בבייסבול כיום, ובריאן ג'יילס (שלישי בליגה באחוזי הגעה לבסיס – 423.). שאר הפעולות, הגם שלא החלישו את הקבוצה, לא בדיוק חיזקו אותה, ודי אם נעיף מבט לצוות המגישים, אשר כולל את שון אסטס ( ERA 4.80 בשנה שעברה) ואת היהלום הקוריאני צ'אן הו פארק (5.74 - צורף בסוף העונה שעברה) – אשר ודאי יוסיפו עניין (וריצות) למשחקים המשמימים שבפטקו-פארק.

החלק ההתקפי של הפאדרס הוא קבוצת אולסטאר מוכחת, אלא שלרוע מזלם של מלחי הצי מבסיס סן דייגו – מדובר בקבוצת האולסטאר של שנות התשעים כאשר פיאצה וקסטייה חבטו הום ראנים ללא הפסקה כשהיו בלוס אנג'לס וקולורדו, בהתאמה. נכון להיום, עתידו של ההרכב המפואר כבר מאחוריו, והתמונה האחרונה שיראה מלח הצי לפני שישלח לעיראק עלולה להיות צ'אן הו פארק מגיש לחובט יריב ומפספס את פיאצה התופס, פיאצה רץ לכדור ומשגר אותו הרחק מעל ראשו של ויני קסטייה השמנמן בבסיס השלישי, כאשר אל הכדור שמתגלגל לאיטו באאוטפילד רצים דייב רוברטס ומייק קמרון עד להתנגשות הבלתי נמנעת.

התחזית: אכן תמונות קשות. הפאדרס יהיו ודאי גרועים מאשר בעונה שעברה, אבל מצד שני הם עדיין משחקים בנשיונאל ליג מערב – כשהמדובר ב-76 משחקים נגד יריביהם לבית הלא פחות גרועים. קשה להאמין שהכמרים שוב יסיימו ראשונים, אך עונה טובה של המגישים ג'ייק פיבי ו-וודי וויליאמס בתוספת הפציעות הרגילות בלוס אנג'לס וסן פרנסיסקו עשויה להבטיח הפסד חלק מול הברייבס או הקרדינאלס בסיבוב הראשון.

לוס אנג'לס דודג'רס

מאזן בעונה שעברה: 91:71, מקום רביעי בבית

העברות בולטות: החתימו את רפאל פורקל מאטלנטה, נומאר גרסיאהפארה מהקאבס וקני לופטון מהפיליס. עזבו – סטיב שמול ומילטון ברדלי לאוקלנד אייס.

בדומה לשאר יריבותיה לבית, גם הדודג'רס מציגה גלקטיקוס של כוכבי עבר. בבסיס השני ישחק אחד משחקני הבסיס השני ההתקפיים הגדולים אי פעם – ג'ף קנט, אשר אף כי מקפיד להסתכסך מדי עונה עם שחקן שחום עור אחר בקבוצתו – מקפיד גם לתת תוצרת התקפית משובחת (בעונה שעברה הוביל את הדודג'רס בכל הקטגוריות ההתקפיות כמעט).

בבסיס הראשון ישחק העונה בדודג'רס אחד מגדולי השורטסטופים של העשור הקודם ובעלה של הכדורגלנית הגדולה בהיסטוריה – מיה האם – אשר מסיבה שטרם הובררה העדיפה לשמור את שם נעוריה (שמו של השורטסטופ הוא גרסיהפארה). השאלה הגדולה לגבי גרסיהפארה, נוסף על השאלות כיצד מרגיש אדם שוויתר על הצעה של 60 מליון דולר לפני שנתיים רק כדי להיפצע ולהשאר עם 8 מליון עלובים ביד, והאם הוא ישאר בריא, היא כיצד ישלים השחקן השחצן הזה עם מעברו לבסיס הראשון, הפחות יוקרתי ועם הפיחות במעמדו בקבוצה. התשובה - יהיה בסדר.

אז מיהו השורטסטופ הפותח של הדודג'רס? רפאל פורקל, אשר אחרי מספר עונות סולידיות פלוס באטלנטה, קיבל קידום וישחק תמורת המון ג'ובות (אמנם רק 5 מליון – אבל בשבילו זה המון) באור הזרקורים של אל.איי. פורקל ינסה, בתוקף תפקידו כחובט הפותח (ליד אוף באנגלית) להגיע לבסיס כמה שיותר בכדי שקנט, נומאר, ביל מילר, קני לופטון וג'יי.די דרו יחבטו אותו "הביתה". אם כל אלו יהיו בקו הבריאות – ואין זה מובן מאליו - צפוייה עונה התקפית טובה מאוד בדודג'ר סטדיום.

עם זאת, הבעיה העיקרית של הדודג'רס אינה קשורה בגיל או בפציעות, אלא דווקא ביכולת ההגנתית. צוות המגישים של לוס אנג'לס הוא ממוצע בלבד (עם כל הכבוד לדרק לואו ובראד פני) ואף כי הם מחזיקים בולפן מצויין בדמותו של גאנייה– לא נראה כי צוות כזה יוכל לתמוך בקבוצת פלייאוף מנצחת.

התחזית: טוב עשה הבעלים שפיטר את הג'נרל מנג'ר הפלצן שלו (פול דיפודסטה) וההתחזקות בחורף הפכה את אל.איי לקבוצה הטובה בבית. בהעדר פציעות ופסילות על סמים המקום בפלייאוף נראה קרוב מתמיד.

סן פרנסיסקו ג'איינטס

מאזן בעונה שעברה 87:75 מקום שלישי בבית

רכישות בולטות: המגיש מאט מוריס מסט. לואיס ושחקן האאוטפילד סטיב פינלי מהאיינג'לס. עזיבות בולטות – אדגרדו אלפונזו לאיינג'לס וג'יי טי סנואו לרד סוקס.

הג'איינטס הם הקבוצה הותיקה בליגה עם מאמן בן 70 ואאוטפילד בן למעלה מ-120 המורכב מבנו של המאמן, מויסס אלו (40), מהרכש הצעיר והמבטיח סטיב פינלי (41) ומבארי בונדס (42).

בונדס, שהחסיר 148 משחקים בעונה שעברה בשל "פציעה" (יש קונספירטורים הסבורים כי היה בגמילה ויש שסבורים שפוצץ את מגדלי התאומים) שלט בליגה עד לפציעתו בטרום העונה שעברה, כאשר נבחר לשחקן המצטיין 4 פעמים ברציפות ובסה"כ 7 פעמים בקריירה. בעדות חסויה בפני בית משפט בקליפורניה טען בונדס כי נטל שלא ביודעין סטרואידים, אבל ספר חדש שיצא לפני שבועיים טען כי בונדס, אשר התקנא בהישגיהם של מקווייר וסוסה בשנת 98' ובתשומת הלב אשר הורעפה עליהם, החל לצרוך סטרואידים מאז והדבר היחיד שלא ידע הוא איך להפסיק.

מכל מקום, ב-14 משחקיו בעונה שעברה הראה בונדס כי לא נס לחו כאשר חבט 5 הום ראנים, וגם באימוני האביב הפליא לחבוט עם אחוז חבטה סולידי של 625., כשהוא מחסיר משחקי ערב ומשחקי חוץ כדי לא לבזבז אנרגיה. בעונה שעברה הפנימו הג'איינטס, קבוצת פלייאוף קבועה עד אז, את העובדה המצערת שהם קבוצה של איש אחד. העונה נראה כי הם יעשו הכל כדי שהאיש שלהם לא יפצע, והמאמן אלו נשמע כאומר שאם בונדס ישחק העונה ב-120 משחקים הג'איינטס יזכו באליפות הבית.

לענקים יש כמובן גם שחקנים אחרים, כגון חבר נבחרת ארה"ב, רנדי ווין, והמגיש ג'ייסון שמידט, אשר עם מאזן של 0:4 באימוני האביב נראה כי הוא חוזר ליכולת האולסטאר שלו מלפני שנתיים. אלו, יחד עם הקלוזר ארמנדו בניטז, והמגישים הצעירים והמבטיחים נוח לאורי ומט קיין, מרכיבים קבוצה אשר תוכל להתמודד כשווה עם יריבותיה מדרום קליפורניה.

תחזית - אם בונדס בריא ומשחזר את יכולתו משנים עברו למשך עונה מלאה - הבית שלהם. פציעה של בונדס והם יוכלו לבלות את חגי תשרי בצפיה במשחקי הפלייאוף בחוג המשפחה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

אריזונה דיאמונדבאקס

בעונה שעברה מקום 2 - 85:77

מצטרפים בולטים - מיגל בטיסטה והאורלנדואים - הדסון והרננדז. עזבו - חאבייר ואסקז וטרוי גלאוס.

אריזונה דיאמונדבאקס

בעונה שעברה מקום 2 - 85:77

מצטרפים בולטים - מיגל בטיסטה והאורלנדואים - יוסטון והרננדז. עזבו - חוייר ואסקז וטרוי גלאוס.

לא ברור מה הם חשבו להם שם באריזונה בחורף, אבל נראה שהצוות המקצועי העדיף לצפות בסטיב נאש וליאנדרו ברבוסה מאשר לחזק את הקבוצה, אשר שחררה את המגיש הטוב ביותר שלה, חאבייר ואסקז, ואת שחקן ההתקפה הטוב ביותר שלה, טרוי גלאוס. במקומם הובאו המגיש אורלנדו הרננדז (5.12 ERA) מהגרביים הלבנים ואורלנדו הדסון - שחקן הגנה מעולה - אך חובט ממוצע מטורונטו. את המהפך האיכותי משלימים התופס ג'וני אסטרדה שבא מאטלנטה וכריס יאנג שבא מהווייט סוקס. כל אלו יצטרפו ל"כוכביה" של אריזונה, "גונזו" הלא הוא לואיס גונזלס, ובן דתנו, שון גרין - שניהם שחקנים גדולים בעברם אשר הואטו בעקבות פציעות. כולם יחד יוצרים תלכיד, אשר כל ראן שלו העונה יחשב כהישג לא מבוטל.

צוות המגישים של הקבוצה יבליט העונה את העריק הקובני, אורלנדו הרננדז, את הפיצ'ר שתמיד משום מה נמצא בתמונת הסיי יאנג אף שאף אחד לא מבין למה - ראס אורטיז, ואת ברנדון ווב שרבים צופים לו עונת פריצה העונה.

אותו ווב מצטרף לשורה של שחקנים צעירים באריזונה המכונים בעגת פרשני הבייסבול "פרוספקטים" - דהיינו צעירים עם עתיד מבטיח. מערכת וואלה! סבורה שכל הדיבור על פרוספקטים, במיוחד בכל הקשור לאריזונה, הוא בבל"ת אשר צובר תאוצה לאור העובדה שאין ממש מה לומר על הקבוצה בזמן שידורם הארוך של משחקי הבייסבול שלה.

תחזית - אריזונה החלה בעונה שעברה בהליך של בניה מחדש והשיגה תוצאות מפתיעות לאור הפצעיות הרבות בלוס אנג'לס וסן פרנסיסקו, החלשות ממילא. לאור ההתחזקות היחסית של הג'איינטס והדודג'רס ולאור החשש כי לא יהיה מי שיכניס ראנים העונה - נראה כי המקום הרביעי בבית יהלום את מידותיהם של יהלומי הגב מאריזונה.

קולורדו רוקיז

מאזן בעונה שעברה: 95:67, מקום אחרון

לאור היכולת העלובה של קולורדו בשנים האחרונות, אף אחד לא יתפלא אם מדובר בכלל בקבוצת הקולורדו רפידס מליגת ה-MLS (ליגת הכדורגל האמריקנית), ולא בקבוצת הבייסבול המקצוענית. אם כך הדבר אולי יהיה לנו סיכוי לראות את דדי בן דיין מוכנס באחד האינינגים האחרונים כחובט מחליף.

רכישות בולטות - ג'וש ויילסון ונייט פילד (נכון, אף אחד לא שמע עליהם), עזיבות בולטות - לארי ביגבי(סיינט לואיס) טוד גרין (סן דייגו).

בדומה לרוב חברותיה לבית, גם שחקניה של קולורדו יצאו בקרוב לפנסיה, אלא שבניגוד לשחקניים הותיקם של הקבוצות מקליפורניה, החור השחור שבהרי הרוקי שואב לתוכו שחקנים בינוניים והופכים לשחקנים גרועים חסרי תעסוקה שנפלטים מהליגה. השחקן המבוגר ביותר בהרכב קולורדו הוא טוד הלטון הבלתי נלאה (ממוצע חבטה בקריירה של 337. - הגבוה ביותר בין השחקנים הפעילים ומספר 19 בהיסטוריה, וממוצע OPS של 1040 - מס' 5 בהיסטוריה אחרי בייב' רות, טד וויליאמס, לו גריג ובארי בונדס). הלטון חגג לאחרונה את יום הולדתו ה-32.

שאר השחקנים הרבה יותר צעירים ופחות טובים ממנו, ונראה כי הלטון, אם ימשיך בקצב הנוכחי של 200 חבטות מוצלחות בעונה, ינצל את הגבהים של הרי הרוקי כדי לשבור את השיא של המספר החבטות חסרות המשמעות הגדול בהיסטוריה, לאור מה שנחזה כהיעדר סיכוי עולמי של קולורדו לשחק ולו משחק אחד אשר יהיה לו משמעות עבורה במאבק על מקום בפלייאוף בעשור הקרוב.

צוות המגישים של קולורדו אינו מוכר ברובו מחוץ לחדר ההלבשה של הרוקיס, ואך למען הפרוטוקול נציין את ג'ף פרנסיס, אשר שיחק במדי קנדה באליפות העולם האחרונה, וג'ייסון ג'נינגס, אשר מסומן כבעל פוטנציאל, יחסית לקולורדו, כמובן. בבול פן יש לציין את בריאן פואנטס הקלוזר הסביר ואת חוזה מסה הבלתי נלאה. דברים אלו מקבלים משמעות יתרה בשל העובדה שאצטדיון קורס פילד הוא המקום הפחות מועדף על מגישים, וזאת משום שכמה עונות בדנבר עלולות להטיל כתם בלתי מחיק, ולו מבחינה סטטיסטית, על קריירה של מגיש - לאור תפוקתו הרבה של האיצטדיון.

מסיבה זאת, אף כי המגישים אשר צויינו לעיל, נחשבים לסבירים במונחי ליגת הבייסבול, יתר חבריהם לצוות ההגשה גרועים מהם ויחד עם אפקט הגובה של הרי הרוקי נראה כי צפויים לרוקיס שעות רבות של עמידה במצב הגנה בכפפות בייסבול אל תוך הלילות הקרירים של דנבר.

תחזית - המצב קשה. מקום אחרון מובטח, ייאבקו ראש בראש עם קנזס סיטי כדי לא לסיים עם המאזן הגרוע בליגה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully