וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פיני עדיין מאמין בסולומון

30.3.2006 / 22:11

אחרי הניצחון 66:88 על אולקר והבטחת יתרון הביתיות ברבע הגמר, פיני גרשון מנסה לעודד את סולומון: "היכולת שלו תשתנה, הוא עשה הגנה מצוינת". באסטון שחקן השבוע ביורוליג

מכבי ת"א ניצחה את אולקר בטורקיה 66:88, ולאחר החדשות של ההפסד של ריאל מדריד בבולוניה מול קלימאמיו, הסתיימה הדרמה של בית ה' ממש בשניות האחרונות עם חיוכים צהובים מאוזן לאוזן. מכבי במקום הראשון בבית וריאל במקום השני. אבל החיוך הזה לא יישאר יותר מדי זמן, כי ברבע הגמר מחכה אולימפיאקוס (שקרעה 72:99 את ז'לגיריס בקובנה), קבוצה קשה לכל הדעות, שכבר גברה על מכבי בפיראוס, הרבה בזכות האקס קווינסי לואיס. המשחק הראשון ייערך בתל אביב ביום שלישי הקרוב, השני באתונה ביום חמישי, והשלישי, אם יהיה צורך ביום חמישי בעוד שבועיים ביד אליהו.

מכבי ת"א יצאה לטורקיה במחזור האחרון של שלב הטופ 16 עם עין אחת ואוזן אחת בבולוניה. כזכור, מדריד ומכבי כבר העפילו לרבע הגמר עוד לפני משחקי יום חמישי, והיו בשוויון נקודות והפרש סלים במשחקים ביניהן. לכן ידעה מכבי כי הפרש הסלים הכללי הוא שיקבע מי תסיים ראשונה ומי תסיים שנייה. לעזרתם של המכבים הגיעה אולקר, שהציגה משחק נרפה וחסר חיים, להבדיל מקלימאמיו בולוניה, שנתנה את הלב מול מדריד. הרבע הראשון עוד היה צמוד, אבל בהמשך, למרות משחק סביר ולא יותר של התל אביבים, הפער הלך וצמח ותפח למימדים עצומים.

החדשות הרעות הן היכולת המחפירה של וויל סולומון, שלא נראה מחובר לקבוצה, קלע 5 נקודות ב-1 מ-7 מהשדה, ולמרות 8 אסיסטים גרם ללא מעט פקקים בהתקפה של גרשון. זה הכריח את אנתוני פארקר לנהל את המשחק, אבל ללא עזרה עשה זאת בהצלחה בינונית בלבד, עם 3 אסיסטים ו-5 איבודים. כמו כן, ניקולה וויצ'יץ' מתח שריר בגבו בדקות הראשונות, ירד לחדר ההלבשה ולא חזר לפרקט.

החדשות הטובות הן היכולת הטובה של שרון ששון, שעלה מהספסל עם 4 מ-4 מהשלוש, 14 נקודות, הגנה טובה והשתלבות טובה במרחב ההתקפי. מעל כולם היה מייסיאו באסטון עם 25 נקודות שהשכיחו את התקופה הבינונית בה העביר את זמנו לאחרונה. היו לו הרבה דאנקים וסלים קלים מתחת לטבעת, אבל גם נוכחות בריבאונד וכמה ג'אמפים מחצי מרחק, ואפילו שלשה אחת.

אחרי ההתפטרות של ארגין עתמאן היו הרבה סימני שאלה סביב אולקר, כשמצד אחד היו מי שטענו כי הקבוצה תתפרק, ומהצד השני היו שחששו מהתפוצצות טורקית רבתי. אחרי רבע ראשון קיבלנו את התשובה, כשאולקר נתנה למכבי תל אביב לחגוג בריבאונד (24:34), דבר שהיא עושה רק בשנים מעוברות, שלא לדבר על 11 כדורים חוזרים בהתקפה. כמו כן, הטורקים היו מארחים נדיבים ומסרו למכבים 23 פעמים את הכדור. מוראט אוזייר, המאמן הזמני, הירבה לעודד את חניכיו, אבל לא הצליח לעצור את המפולת.

קלעו למכבי ת"א: באסטון 25, פארקר 14, ששון 14, שארפ 9, גרין, בורשטיין וארנולד 6 כ"א, סולומון 5, וויצ'יץ' 3.

קלעו לאולקר: סטפאנוב 14, טורצ'אן ואונאן 13 כ"א, סאבאס 10, יראנגומה 5, קולטלואי וטרפנייה 3 כ"א, גוליאש ויאנייר 2 כ"א, פסאליץ' 1.

בעקבות משחקו הטוב, מייסאו באסטון נבחר בצוותא עם הנרי דומרקנט מאפס פילזן לשחקן השבוע ביורוליג. באסטון השיג במשחק מול אולקר 25 נקודות (8 מ-12 ל-2, 1 מ-1 ל-3, 6 מ-6 מהעונשין), 7 ריבאונדים, חטיפה אחת ושתי חסימות, ובסך הכל 29 נקודות זכות.

מהלך המשחק:

רבע 1: 19:20 לאולקר

הטורקים פתחו עם ידית קלה על ההדק מאחורי הקשת, בדיוק כמו במשחק בנוקיהו. מכבי ת"א העדיפה ללכת על זריקות קלות, ובאמצע הרבע בשוויון 11:11, ניקולה וויצ'יץ' ירד לחדר ההלבשה לטיפול, ובמקומו עלה טל בורשטיין מהספסל. גם יניב גרין וג'יימי ארנולד קיבלו מפיני גרשון הזדמנות כבר ברבע הראשון, אבל אף קבוצה לא הצליחה לפתוח פער כלשהו.

רבע 2: 35:42 למכבי

מכבי ת"א פתחה את הרבע השני אגרסיבית הרבה משני צידי המגרש, ומהירה יותר בקבלת ההחלטות בהתקפה. גרין סיים עם שתי הטבעות, באסטון הוסיף סלים מתחת לטבעת, וגם שרון ששון הצטרף לחגיגה. המומנטום הצהוב יכול היה להוביל לפתיחת פער בלתי מבוטל, אבל כמה זריקות פנויות של הטורקים והימנעות מביצוע עבירות בדקות האחרונות השאירו את ההפרש בגדר הסביר.

רבע 3: 52:63 למכבי

גרשון העלה את בורשטין וארנולד בחמישייה במקומם של וויצ'יץ' הפצוע ודרק שארפ החלש. וויל סולומון ממשיך להחטיא ולא להיות חלק מהמשחק הקבוצתי, אבל למזלה של מכבי הטורקים לא במשחק, וההפרש הולך ותופח. אלמלא איבודים חוזרים ונשנים וחוסר ריכוז משווע, המשחק כבר היה גמור וסגור. איכות הכדורסל ברוב הדקות של הרבע השלישי ירודה ביותר, כאשר מצד אחד עומדת אולקר אדישה וחסרת רוח חיים, ובצד השני מכבי ת"א לא מרוכזת.

רבע 4: 66:88

החולשה של סולומון איפשרה לאולקר להתמקד בפארקר ולשלוח אליו לעיתים שני שחקנים, והאחרון ענה בכמה איבודים שהלחיצו מעט את המכביסטים, אבל 7 דקות לסיום מגיעה שלשה של ששון שמחזירה להפרש דו ספרתי 56:68. אחרי עוד כמה דקות של שינה משותפת משני הצדדים, מגיעה עוד שלשה של ששון שפותחת פער 15. המארחת התפוררה לחלוטין באבדי איפקצ'י ואיפשרה לצהובים להתחיל ולהתקרב לפער שאותו חיפשו עם זריקות קלות מכל הטווחים. 66:88 בסיום, וכעבור דקה הגיעה הידיעה על התוצאה בבולוניה.

גרשון: ציפינו שריאל תנצח

פיני גרשון אמר בסיום: "היינו צריכים לנצח בהפרש גדול וזה מה שעשינו. היה לנו קצת קשה ברבע הראשון, אבל השתלטנו על המשחק ברבע השני. ציפינו שריאל תנצח, אבל היא הפסידה והעלתה אותנו לראשות הבית. ננסה לנצל את יתרון הביתיות בשביל להגיע בעוצמה לפיינל פור". פיני התייחס לוויל סולומון, ששוב היה חלש, ואמר: "אני מאמין שהיכולת שלו תשתנה. הוא עשה הגנה מצוינת ואי אפשר לקבל הכל".

מייסאו באסטון: "זה לא פשוט לנצח בהפרש כזה, למרות המצב של אולקר. אנחנו שמחים לקחת את המקום הראשון בבית. ננסה לנצל את יתרון הביתיות בשביל להגיע לפיינל פור פעם נוספת".

ורד כהן מ"הארץ" מוסיפה כי רענן כץ, מבעלי מכבי תל אביב, שנמצא עם הקבוצה בטורקיה, נשמע מרוצה מאוד בסיום: "שיחקנו טוב, והשחקנים לא הורידו לחץ עד לסיום המשחק. לפני המשחק ביקשתי מהשחקנים שיעזרו לי, כי קשה לי עם כל הטיסות ממיאמי לת"א, ומת"א לברצלונה. והם קיבלו את הבקשה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully