וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רואים 5/5

דן לזר

1.4.2006 / 11:59

הנטס חמים אש, גאסול לא רואה בעיניים, קירילנקו חוסם בטירוף, דאלאס מזייפת ופורטלנד לא מתאמצת. דן לזר מסכם את השבוע האחרון ב-NBA

החמישייה הטובה

1. נטסניטי. ניו ג'רזי בזון מטורף לאחרונה, ותהיו בטוחים שאף אחד לא רוצה לפגוש אותם בפלייאוף הקרוב. עם עשרה ניצחונות רצופים, מקום שלישי במזרח למעשה מובטח, ויכולת שיא של כל מרכיבי הקבוצה, זה כמעט מפחיד לחשוב לאן יכולה להגיע קבוצה שבה משחקים הרכז בכושר המשחק הטוב בליגה, ג'ייסון קיד, וינס קרטר וריצ'ארד ג'פרסון. כשלשלושת אלו מצטרף גם ננאד קרסטיץ' ביכולת שיא מבחינתו, הנטס באמת נראים כמי שעבורם השמיים הם הגבול. אם רק היה שם גם אחד, שאריף עבדור ראחים.

2. הוא גאסול, הוא גאסול. בשקט בשקט, פאו גאסול הוא פשוט אחד הפורוורדים הגדולים והמעולים בליגה. פשוט שחקן אדיר, בעונת קריירה, והוא בשיאו בדיוק בזמן הנכון של העונה. בחמשת המשחקים האחרונים רושם גאסול 30 נקודות (בכמעט 60 אחוזים מהשדה), 10.5 ריבאונדים, 3.6 אסיסטים ו-1.8 בלוקים. אלו מספרים של סופרסטאר בקנה המידה הגדול ביותר שיש. גאסול הוא אולי לא כוכב תקשורת, אבל הוא כן כוכב אמיתי.

3. חוסם עורקים. אנדרי קירילנקו הוא אחד השחקנים בעלי הפוטנציאל השלם ביותר בכדורסל. הבעיה שלו היא שבדרך כלל הוא לא בריא, אולי כי מתאמץ יותר מדי 82 פעמים בשנה. בשבוע האחרון הוא דווקא כן היה בריא (למרות שמועות על בעיות גב) ובחמשת המשחקים האחרונים קלע 18.4 נקודות, הוריד 11 ריבאונדים, מסר 4.4 כדורים לחברים, חטף 1.4 והכי חשוב (וגם הכי מרשים) חסם 5.4 כדורים מהיריבים. בשלושת המשחקים האחרונים, אגב, חסם הקלצ'ניקוב 22 כדורים (!). האיש מטורף.

4. V לצא'רלי. צ'ארלי וילאנובה הוא רוקי מוכשר, אשר זכה לקצת זילזול לפני העונה עקב מראהו המעט ילדותי/לא אינטיליגנטי, ובגלל שנבחר גבוה מהצפוי. אבל וילאנובה שלנו נתן בסך הכל עונת רוקי יוצאת מן הכלל, כשבדרך נהנה מקבוצה שאין לה מה להפסיד, בטורונטו. הוא קיבל המון הזדמנויות, ועכשיו גם פציעה של כריס בוש לא הזיקה לו. 48 נקודות, 6 שלשות ו-9 ריבאונדים מול מילווקי השבוע היו חותמת רשמית לפוטנציאל של הילד, שכנראה הולך להיות יותר מסתם שחקן לגיטימי בליגה.

5. עולה ב(מ)דרון. דרון ויליאמס מיוטה מצא לאחרונה את הגרוב ומשחק כדורסל שמצדיק את הבחירה הגבוהה שלו בדראפט. בשבוע האחרון קלע הדרון 13.4 נקודות (ב-55 אחוזים מן השדה), ומסר כמעט 7 אסיסטים למשחק. זה לא ממש עזר ליוטה להתקרב לפלייאוף (ודווקא יש להם את כל הכלים עכשיו כשקרלוס בוזר חזר, קירילנקו בריא, ומט הארפרינג ומהמט אוקור הם צוות מסייע נהדר), אבל זה נותן המון תקווה לעונה גדולה בשנה הבאה.

החמישייה הרעה

1. קדימה. כנראה שברחובות של פילדלפיה "קדימה" מאוד פופולרית, אחרת קשה להבין את הנסיגה החד צדדית ביכולת של הקבוצה. הסיקסרס איבדו את אלן אייברסון, וזה עלה להם ב-4 משחקים הפסדים רצופים, ו-9 הפסדים ב-11 המשחקים האחרונים בסך הכל. פילדלפיה נראית רע, משחקת רע, ועושה כל מאמץ, כנראה, לא להיות בפלייאוף. כואב הלב על אייברסון, כנראה שהוא יהיה בסופו של דבר אחד מהשחקנים שלא יגיעו אף פעם לשום הישג ממשי. כלומר, אליפות.

2. תקוות שווא. אמארה סטודמאייר הוא אולי הסיפור הגדול של עונת 2005/6. בדרך לעמדת השחקן הדומיננטי בליגה, הוא נפל בגלל פציעת ברך קשה, וכולנו כבר היינו בסיפור הזה, וראינו איך אלו שיועדו לגדולה סיימו את דרכם המקצועית בגלל כמה סחוסים, או כמה גידים, או כמה חיבורים רפויים בגוף האדם החלוש שלנו. אבל כל השנה סיפרו לנו שאמארה מתקדם מהר מן הצפוי, סיפרו שהוא שמר על מאסת השרירים שלו, סיפרו שהוא הולך להיות סיפור של הצלחה. והנה, אחרי משחק החזרה המוצלח שלו (20 נקודות ב-19 דקות) התקווה הגדולה של פיניקס לא מצליח להישאר בריא. עכשיו שתי הברכיים כואבות לו, שוב מדברים על השבתה עד סוף העונה, וכנראה שגם מצב הרוח הכללי בפיניקס ירוד עכשיו, אחרת אי אפשר להסביר כמה תבוסות לא אופייניות.

3. האטה במערב הפרוע. דאלאס מזייפת. 5 ניצחונות ו-5 הפסדים בעשרת המשחקים האחרונים זה מאזן חביב למדי, אם אתה טורונטו, אבל לא אם אתה קבוצה שפיתחה יומרה לסיים את העונה במקום הראשון בליגה.

4. גמלאים בגוף צעיר. פורטלנד נראית כמו סניף של מפלגת הגמלאים, רק ללא האנרגיות של הגמלאים שלנו. מדובר בקבוצה צעירה שנראית כמו חבורת זקנים שאיבדה עניין במשחק. 9 הפסדים רצופים מצטרפים לעונה קטסטרופלית, ונראה שהחבורה העצלה של הבלייזרס פשוט לא מעוניינת לנצח. לא הגיע הזמן לעבור לליגת הסניורים?

5. האטה במשק. כריס פול נמצא במשבר, ברגע הכי חשוב של העונה. הצרעות מניו אורלינס היו ההפתעה של העונה, רוב העונה, אבל ברגע האמת נחנקו. זה סימן לא מבשר טובות לרוקי שעדיין נראה כי יזכה בתואר רוקי השנה. ההאטה שלו בכל תחומי המשחק בכל זאת מטרידה, ולראשונה מאז דרכה רגלו המוכשרת על פרקטי הליגה נשמעות שאלות ראשונות, יש מי שאומר אפילו פקפוקים ראשונים, לגבי היכולת שלו להוביל קבוצה להישג משמעותי. האם זה מוקדם מדי ללכלך על CP3? אני עדיין נותן לו קרדיט, אבל נכון לעכשיו מגיע לו מקום בין 5 הרעים של השבועיים האחרונים.

צופים 5

כמדי שבועיים אנו בוחרים לכם 5 בונבונים מן הליגה הטובה בעולם, כדורי שוקולד שינעימו לכם את הצפייה בטלוויזיה ויהפכו את הזמן המושקע במרקע לזמן איכות. לא בטוח שתצליחו לראות את המשחקים האלו בטלוויזיה הישראלית האיכותית והנדיבה (או על מסך ענק בכיכר רבין), אבל שווה לנסות.

1. יום שבת, ה-1 לאפריל, 20:00 - דטרויט מארחת את פיניקס. עדיין הקבוצה הטובה בליגה מול קבוצה במיני משבר וגם עם מיני אמארה. האם בדטרויט יושלם השיקום?

2. יום שלישי, ה-4 לאפריל, 1:00 - ניו ג'רזי מארחת את מיאמי. הקבוצה הכי חמה בליגה מארחת קבוצה שכבר הרבה זמן חמה. אתם מנחשים איך זה ייגמר?

3. יום רביעי, ה-6 לאפריל, 2:00 - פילדלפיה מארחת את שיקגו. האם זו התחנה האחרונה השנה של הבולס? האם פילי ימשיכו בנסיגה החד צדדית? מי תגיע לפלייאוף?

4. יום שבת, ה-8 לאפריל, 3:00 - סן אנטוניו מארחת את דאלאס. אולי הצ'אנס האחרון של דאלאס לזכות במאזן הטוב במערב. אם למאבריקס עוד יהיה סיכוי. יהיה חם.

5. יום שני, ה-10 לאפריל, 4:30 - לייקרס מארחת את קליפרס. האם ל"דרבי" עדיין יש חוקים משלו? ייתכן מאד שבשלב שבו יערך המשחק הוא יהיה על יוקרה בלבד. מה שהופך אותו לעוד יותר מעניין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully