וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרננדז: "אני משוכנע שנסיים במקום השני"

אלון טהר

31.3.2006 / 14:15

למרות שהוא לא מרוצה מהמקצוענות וממתקן האימונים, למנג'ר בית"ר יש תוכניות גדולות לעונה הבאה. אם הוא יישאר כאן, כמובן

אחרי המשחק הרע ביום ראשון נגד הפועל תל~אביב, ואחרי שמכבי חיפה הצהירה, עם רביעייה לרשת של בני~יהודה, שהיא מאוד רוצה לזכות באליפות, גילינו כבר השבוע אווירה של סוף עונה בבית~וגן. כפי שהעניינים מתגלגלים בזמן האחרון, נראה שהעונה הבאה תהיה מאלה שמעלות נשכחות ומחזירות את הסומק ללחיי האוהדים. אוהדים שכבר כמעט שכחו ממאבקי אליפויות, מהנפת גביעים ומצבירת נקודות בסיטונאות. למעשה, הם כמעט שכחו בעיקר ממשחקים עונה גדולים, כאלה שבגללם אנשים אוהבים כדורגל.

כל זה, כאמור, הולך להשתנות בעונה הבאה, כאשר יסיים ארקדי גאידמק לבצע את המהפכה שלו בקבוצה. היו"ר ולדימיר שקלאר נסע כבר למחרת המשחק בבלומפילד לסיור במתקני כדורגל בהולנד ובבלגיה, מבקש למצוא את המקום המתאים ביותר למחנה האימון בקיץ הקרוב. אליו הצטרף הסקאוטר של בית"ר, דודו דהאן, שקיבל השבוע מחמאה גדולה מהבוס שלו, לואיס פרננדז, שאמר ש"דודו מתפקד בצורה יוצאת מהכלל". נוסף לכך, בבית"ר כבר החלו לפעול במלוא המרץ במטרה להקים מועדון אוהדים רשמי, שיפעיל עיתון מכובד ושחבריו ייהנו מהטבות שונות כמו מנויים מוזלים. בבית"ר מצפים ליותר מ~20 אלף חברים במועדון החדש.

במבט ראשון נראה כאילו הכל כבר סגור לעונה הבאה, אבל מתחת לפני השטח יש עוד הרבה מה לסגור. הנושא הבוער על סדר היום בבית~וגן הוא סוגיית המשך דרכו של לואיס פרננדז בעונה הבאה. הצרפתי עוד לא ממש החליט מה הוא רוצה לעשות, וייתכן מאוד שאם יישאר, הוא ימנה לתפקיד המאמן את חברו פרנסיס לסאר, והוא עצמו יחזור לתפקיד הג'נרל~מנג'ר, בעוד גיא עזורי ימשיך בתפקיד עוזר המאמן.

"עדיין אין לי תשובה למר גאידמק", הוא אמר השבוע. "יש לי חוזה גם לעונה הבאה, כך שמהבחינה הזאת אין ממש בעיה. אם וכאשר אחליט להישאר, זה יהיה מאוד פשוט. בסופו של דבר זו החלטה שלי. אני רק ארבעה חודשים בישראל, והחלטה אם להמשיך או לא מצריכה הרבה מחשבה. שלא תטעו, אני מאוד שמח בתפקידי במועדון, ואני גם מאוד בטוח במקום שלי במועדון. אני 11 שנה במקצוע, ואף אחד עוד לא פיטר אותי".

איך אתה מסכם את התקופה שלך בישראל?

"יש דברים שמצליחים לי ויש דברים שלא. ברור שההדחה מהגביע נכנסת לרשימת הדברים שממש לא הצליחו. בכל מקרה, אני משוכנע שהקבוצה תשיג את המטרה שהצבתי לה כשהגעתי, והיא המקום השני".

"התקשורת בישראל לא מפריעה לי בכלל"

לגבי העונה הבאה: התחלת לחשוב על רכש ישראלי? שמעון גרשון, למשל?

"חד~משמעית לא. עדיין לא חשבתי על שום שחקן נוסף לקבוצה. כל זמן שבית"ר עוד לא השיגה את המטרות שלה לעונה הנוכחית, אין לי מה לחשוב הלאה. יש לי הרבה תוכניות לעונה הבאה, בעיקר בנושאים המינהלתיים, אך כרגע אני חושב רק על הצד המקצועי של העונה הנוכחית ועל השגת היעדים. השחקנים נותנים לי סיפוק מלא, ואני מחויב לכבד אותם ולא לדבר על שחקנים אחרים. כאשר תסתיים הליגה נשב ונחשוב על סגל השחקנים לעונה הבאה, כשלא ידוע מי יצטרף או מי יעזוב. השחקנים שנמצאים היום בקבוצה משתפרים כל הזמן, ואני גם מזהה כמה מהם שממש משקיעים ונותנים הכל. הם רק צריכים לשפר את החשיבה שלהם לגבי המשחק. הם צריכים להבין טוב יותר את אורח החיים של השחקן המקצוען".

יש סביבך הרבה המולה תקשורתית. איך אתה מסתדר עם כל הרעש?

"התקשורת בישראל לא מפריעה לי בכלל. כל זמן שאנשי התקשורת נותנים כבוד, אז אנחנו בסדר גמור. אבל גם פה, בדיוק כמו במקומות אחרים, יש הרבה דברים כתובים שלא מוצאים חן בעיני. עם הניסיון הרב שלי במקצוע, למדתי שצריך לדעת להבליג ולקבל את הביקורת".

היחסים שלך עם גאידמק לא ממש יציבים.

"לא צריך להאמין לכל מה שכתוב בעיתונים. יש לי שיחות מאוד טובות עם מר גאידמק, שמגלה עניין בעתיד המועדון שלו ונכונות לפעול למענו. באופן כללי אני תמיד משתדל לעבוד בהרמוניה עם כל הסגל, בין אם זה השחקנים ובין אם הצוות המקצועי, ועל אחת כמה וכמה כשמדובר בהנהלה. בדיוק כפי שזה נעשה ברמות הגבוהות ביותר".

ובכל זאת יש תחושה שהדברים עדיין לא עובדים כמו שאתה רוצה.

"נכון. יש עדיין בעיה עם המתקנים של בית"ר. הם לא מספקים אותי ברמה המקצועית, ולא נותנים מענה ברמה שאני רוצה שייתנו. כאשר אני בא להתאמן עם הקבוצה במגרש האימונים, אני חייב לקבל את התנאים הטובים ביותר. השבוע ראיתי את המשרדים החדשים של ההנהלה, וכמו שהמתקנים האלה שהם משתמשים בהם חדשים ומפוארים, כך גם המתקנים של השחקנים שמשחקים באותו מועדון חייבים להיות ברמה הגבוהה ביותר".

נוצר הרושם, אם כן, שאם לא יהיו הפתעות של הרגע האחרון, מר פרננדז ימשיך בקבוצה לעונה נוספת. הוא עצמו עדיין לא מודה בזה במפורש, אבל בסביבתו הקרובה כבר היו השבוע נחרצים מעט יותר. "לואיס ימשיך בבית"ר. הוא עצמו רוצה בכך, וההחלטה שלו כרגע ברורה מאוד", אמרו מקורבים לו.

ברגע שייסגר נושא העסקתו של פרננדז בעונה הבאה, יתחילו לדבר על השחקנים. בורסת השמות של השחקנים שיגיעו בעונה הבאה נפתחה כבר מזמן, ורבים השחקנים הישראלים ששמותיהם נקשרו בצורה זו או אחרת לבית"ר. מן העבר השני, יש גם כמה שחקנים בבית"ר שנדחקו לצד, ועוד מעט עלולים למצוא עצמם מחוץ לקבוצה.

® סייעה בתרגום הראיון: אנני סבאג.

"קשה לי להאמין שגרשון יעבור לבית"ר"

אם כבר בשמות עסקינן, אז השם הכי חם היום בבורסת השחקנים המתקרבים לבית"ר הוא זה של שמעון גרשון. בסיום העונה יסתיים החוזה שלו בהפועל תל~אביב, והוא ייחשב לשחקן חופשי, היכול לכאורה לעבור לכל קבוצה אחרת בלי שהפועל תקבל תמורה. בתל~אביב לא רוצים שזה יקרה, וכדי לקבל בכל זאת משהו מהעזיבה של גרשון הם מתכוונים לדרוש בגינו דמי השבחה לכשיעזוב.

בבית"ר היו שמחים לראות את גרשון בקבוצה 0 איתו ועם תומר בן~יוסף תוכל הקבוצה להציב מרכז הגנה מפחיד - ועם זאת, יכול להיות שהשמועות מגיעות בעיקר מכיוונו של השחקן, שהיה רוצה שבהפועל יתייחסו אליו בכבוד ויציעו לו חוזה יפה עם אפשרות להשתלבות בסגל המקצועי.

הפועל ניזוקה בשבוע שעבר כאשר התפרסם בתקשורת מסמך שלה, שבו נכתב שלגרשון אין רצון טוב להשלים את הישארותו במועדון שבו גדל. שמעון גרשון הסכים השבוע לומר רק כי "קשה לי מאוד לדבר על הנושאים האלה אחרי משחק כמו שהיה ביום ראשון, במיוחד עם כל המעורבות שלי בגול, כשכולם רק רוצים לדעת אם אני אעבור או אשאר בהפועל. כרגע אני רוצה להוריד פרופיל ולשמור קצת על שקט ביני ובין המועדון".

האנשים בירושלים ישמחו לשתף איתך פעולה אם תעבור.

"גם אני מאוד אשמח לשתף פעולה".

בהפועל תל~אביב שומרים אמנם על שתיקה, אבל גם שם חושבים שמדובר בסך~הכל ביריית פתיחה למשא~ומתן על גובה החוזה הבא של הבלם. "כולם כבר מכירים את התרגילים הללו", הסביר לנו גורם במועדון האדום. "שחקנים משתמשים בכל מיני הצעות כביכול שקיבלו מקבוצות אחרות כדי לזרז ולהאיץ את המשא~ומתן שלהם".

את הדברים הללו מחזקים מקורבים לשחקן עצמו. הם אמרו לנו השבוע שהאופציה והמחשבה הראשונה של גרשון היא קודם כל להישאר בבלומפילד. אם האופציה של הפועל תל~אביב לא תמוצה, הם יתחילו לחשוב על מקומות אחרים, ולגרשון יש גם האופציה לנסות קצת את מזלו מעבר לים. אחד מהם היה נחרץ ביותר כשאמר לנו השבוע: "קשה לי להאמין ששמעון יעבור לבית"ר, בעיקר בגלל הרקע שלו בהפועל תל~אביב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully