וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אנחנו לא הולכים לוותר מראש"

עוזר המאמן של אולקר, מוראט אוזייר, קודם למשרת המאמן הראשי ומתכונן לקראת מכבי (20:50, ערוץ 1), שתקרוץ למשחק בבולוניה

לא מזמן חגג מוראט אוזייר הצנוע יום הולדת 40. באולקר הוא נמצא מאז 1993, שנת ייסוד המועדון, והוא העובד הוותיק בקבוצה. בשלוש-עשרה השנים שחלפו מאז הוא ראה ושמע וחווה כמעט הכל, למרות שכעוזר מאמן נצחי תמיד נותר בצל. "אין מה לרחם עליו, הוא נשאר עוזר כל כך הרבה זמן מבחירה שלו", אומר העיתונאי הטורקי סרדר אורטאקויו. בטורקיה טוענים שאוזייר יכל לקבל את התפקיד כבר מזמן, אלא ש"כשאתה עוזר מאמן האחריות היא לא שלך אלא של המאמן, והמשרה שלך בטוחה יותר", כדברי אורטאקויו. "הוא ידע שאף אחד לא יפטר אותו, והעדיף להתחבא מאחורי המאמנים הראשיים".

"להתחבא מאחורי אחרים? ממש לא", דוחה אוזייר את הטענה בראיון לוואלה! ספורט. "גדלתי במועדון הזה וחיכיתי לתור שלי, עד שהוא הגיע. משפחת אולקר מכירה אותי הרבה זמן ואני מכיר אותה, זה היה הדבר הכי טבעי בעולם". מה שבטוח, נסיבות מינויו של אוזייר למאמן הקבוצה תחת ארגין עתמאן לא היו משמחות במיוחד: עתמאן סטר לחברתו לעיני מסעדה הומה אנשים, וההד הגדול שעוררה התקרית חייב את אנשי אולקר, חברת הממתקים הגדולה בטורקיה והספונסרית הראשית של המועדון, להתכנס בערב יום ראשון ולהורות על פיטוריו.

אוזייר מסנגר: "ארגין עדיין חבר שלי בחיים הפרטיים ואני יכול לומר שהוא אדם נהדר ומאמן מצוין, שהיה דוחף אותי קדימה ועוזר לי להראות את האיכויות והידע שלי. הסיטואציה היתה קצת חסרת מזל בשבילו, אבל הוא עדיין מאמן גדול, אחד הטובים בטורקיה, ואני בטוח שבעונה הבאה הוא ימצא תפקיד טוב אחר".

"ניתן פייט לאלופת אירופה"

אוזייר, למעשה, מילא באולקר כמעט כל תפקיד אפשרי. בעבר הרחוק שימש כמנהל מחלקת הנוער וכעוזר מאמן שני, ובשנים האחרונות כעוזר מאמן ראשון. בתקשורת הטורקית הוא תויג כעוזר מאמן מצויין, אבל איש לא האמין שהוא אכן יעשה צעד קדימה ויהפוך למאמן ראשי. עניין של אופי. "כולם חשבו שהוא יישאר עוזר כל החיים שלו", מספר אורטאקויו. "ראשי אולקר לא רצו להביא עכשיו מאמן אחר ובחרו בו. אני לא חושב שהוא התנדב לתפקיד, כנראה שהפעם פשוט לא היתה לו ברירה".

מבחינה מקצועית, עתמאן השאיר אחריו קבוצה במצב סביר. אולקר אומנם תתייצב למשחק נגד מכבי ללא מרכוס הייסליפ, שעזב במפתיע לפני כשבועיים, וללא סונייט ארדן ואוגוז סאבאש, שעשה למכבי הרבה צרות במשחק הראשון בנוקיה. גם איברהים קוטלואי לא כשיר במאת האחוזים, אולם אורטאקויו מבהיר כי "למרות הכל, למכבי אסור לשכוח שאולקר היא לא קבוצה מפורקת, אלא מוליכת הליגה הטורקית". אוזייר, מצידו, לא נדרש לבצע לשינויים מפליגים בקבוצה. "אין לי הרבה מה לשנות במועדון כרגע", מאשר המאמן. "למרות שלא הגענו לאן שרצינו ביורוליג, אנחנו עדיין במצב טוב בליגה. זה מועדון טוב מאוד לעבוד בו. זה אתגר גדול עבורי, כי אולקר היא קבוצה גדולה והרבה אנשים היו רוצים לעבוד כאן, ואני מאוד מתרגש".

מחר בערב תארח אולקר את מכבי למשחק חסר חשיבות מבחינתה, אך כזה שיכול לחרוץ את גורל העונה עבור הצהובים. אולקר כבר מזמן סיימה את דרכה ביורוליג ומכבי תהיה חייבת לנצח בהפרש גבוה ככל הניתן, משום שריאל מחזיקה ביחס סלים טוב בהרבה (39+ לעומת 21+). איגור ראקושביץ' אמר אתמול שהוא לא מאמין שאולקר תנצח את מכבי, אבל הדגיש כי הוא "מקווה שאולקר תעשה את המקסימום נגד מכבי, בגלל שהיא בכל זאת משחקת בבית ויש לה מאמן רציני ושחקנים רציניים". נדמה שאוזייר נעלב מעצם הרמיזה: "נכון שהודחנו מהיורוליג", הוא משיב, "ואני יודע שמכבי תיתן הכל במשחק הזה, אבל אנחנו לא הולכים לוותר מראש. אני מבטיח שהשחקנים יתנו הכל כי הם רוצים להראות שלמרות הכל, הם עדיין יכולים לתת פייט לאלופת אירופה. זה משחק אחד והכל יכול לקרות. מכבי קבוצה גדולה ופיני גרשון הוא מאמן גדול ומודל לחיקוי עבורי, אבל אנחנו ספורטאים ונעשה הכל כדי להראות את האופי שלנו".

הכבוד של קלימאמיו

אולם עם כל הכבוד לאוזייר וחבריו, עיניהם של אנשי מכבי ת"א, ברצלונה ואולימפיאקוס יהיו נשואות בעיקר לפלאדוצה בבולוניה, שם תארח קלימאמיו את ריאל מדריד. גם קלימאמיו סיימה את עונה היורוליג שלה ותאבק בעיקר על הכבוד. ריאל תעשה הכל כדי לנצח ולהבטיח את המקום הראשון, שיסדר לה מפגש בהצלבה עם אולימפיאקוס הבינונית. "למרות שקלימאמיו לא יכולה להרוויח מהמשחק הזה כלום, יש לה את הכבוד שלה והיא משחקת מול הקהל הביתי שלה", אומר מרקו מארטלי מהעיתון האיטלקי הנפוץ "לה רפובליקה". "אסור לשכוח שהיא הפסידה רק למכבי בשנתיים האחרונות, ואני לא מאמין שהיא תאפשר לריאל לנצח. קלימאמיו מחוייבת לאוהדים שלה ותרצה לסיים את היורוליג בצורה מכובדת. ההפסד למכבי היה באמת יוצא דופן. בבולוניה קלימאמיו תמיד פייבוריטית".

אנשי ריאל, כאמור, לא סומכים על אולקר ויודעים שיצטרכו לעשות את העבודה בעצמם. לא בטוח שיתרון הביתיות חשוב להם כמו הרצון להימנע מסופר קלאסיקו ברבע הגמר נגד היריבה ההיסטורית ברצלונה. "אישית, אני מעדיף את אולימפיאקוס", מודה ראקושביץ'. "זה המשחק הכי חשוב שלנו העונה. קלימאמיו תבוא משוחררת וזה מסוכן מבחינתנו". לואיס בולוק, חברו לקו האחורי, מעדיף לחשוב חיובי: "אין מה להתעסק במשחק של אולקר ומכבי כי אין לנו שליטה עליו. אנחנו חושבים רק על בולוניה, למרות שלדעתי אנחנו בכושר טוב ויכולים לנצח גם את ברצלונה וגם אם אולימפיאקוס. הדבר הכי חשוב הוא שעשינו את זה והגענו לרבע הגמר, אחרי עונת הבלהות שהיתה לנו ביורוליג בשנה שעברה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

רק לא מכבי

בבית 4, המקביל לבית 5 של מכבי וריאל, העניינים הרבה פחות מסובכים. ברצלונה חמקה בשבוע שעבר מיוון עם ניצחון גדול והבטיחה את המקום הראשון, כשאולימפיאקוס תסיים במקום השני. "לא רק אנשי ריאל יודעים את מי הם לא רוצים לפגוש בשלב הבא", מאבחן הפרשן הספרדי פבלו דה מולינה. "גם ברצלונה יודעת את מי היא מעדיפה. בעצם, את מי היא לא מעדיפה. הדבר הגרוע ביותר מבחינתם זה לפגוש את מכבי, למרות שמבחינה מקצועית בארסה יכולה לעבור אותה. מכל הקבוצות שהעפילו להצלבה, מכבי הכי בעייתית מבחינתה".

המכונה של איבאנוביץ' קרטעה קשות בשלב הראשון וסיימה את בית ב' במקום הרביעי בלבד, עם מאזן גרוע של 7:7. בהגרלת הטופ-16 דורגה בקבוצת האיכות השלישית, אבל מאז היא העבירה הילוך והשתלטה על העניינים. דה-מולינה, מסתבר, כלל לא הופתע: "ברצלונה משחקת כדורסל טוב, לא מדהים. היא עדיין לא ממצה את כל הפוטנציאל שלה, אבל זה בינתיים מספיק לה. אני חושב שנקודת המפנה היתה החתמת אד קוטה אחרי השלב הראשון. ההחתמה שלו הלחיצה את שאמונד וויליאמס, שפתאום התחיל לשחק טוב יותר. גם ג'ורדי טריאס ודניס מארקונטו מקבלים דקות משמעותיות ונותנים תפוקה יפה, מה שמעניק לאיבאנוביץ' עוד אופציות".

"אני חושב שמה שברצלונה היתה צריכה זה זמן", ממשיך דה-מולינה. "ברצלונה עכשיו הרבה יותר עקבית ויציבה. אני לא חושב שהיא עברה שינוי יוצא דופן. בתחילת העונה הגיעו המון שחקנים חדשים ולקח להם זמן להידבק. אני בטוח שבעוד חודשיים הם ייראו אפילו טוב יותר. תן להם ברבע הגמר את ריאל מדריד ואני מאמין שהם יסתדרו".

גם אולימפיאקוס, הקבוצה השניה שעלתה לשלב הבא מאותו הבית, סבלה העונה מבעיות דומות: לאחר מספר שנים שחונות במיוחד ומחאת אוהדים סוערת, החליט הבעלים, מר קוקאליס, להכניס את היד לכיס ולבנות קבוצה נוצצת שתתן פייט ליריבה פנאתינייקוס ותדבר חזק ביורוליג. המאמן הוותיק יונאס קזלאוסקאס, שזכה באליפות אירופה 99' עם ז'לגיריס קובנה, ביצע חריש עמוק בסגל והחתים 13 שחקנים חדשים. מלבד שמות מוכרים כתיוס אדני, ניקוס חאציס, אנדראה זיזיץ' וקווינסי לואיס החתימה אולימפיאקוס מספר צעירים מוכשרים במיוחד, כמו פנאיוטיס ואסילופולוס, סופוקליס שחורציאניטיס ורנאלדאס סייבוטיס הליטאי, עליהם צפויה להתבסס בשנים קרובות.

"לאוהדים ולאנשי התקשורת ביוון היה ברור שלאולימפיאקוס ייקח זמן להתחבר למרות שחלק מהאנשים ציפו להצלחה מיידית, מה שלא היה כל כך ריאלי", מספר העיתונאי היווני גבריאל קיורצידיס. "היה ברור שכשהם יידבקו יהיה קשה מאוד לנצח אותם. אולימפיאקוס הרימה את הרמה שלה בטופ-16 וקשה לי לומר שמישהו כאן מופתע. אדני מתעלה במאני טיים, גם שחורציאניטיס. אני לא חושב שקיים שם חשש ממכבי, כי השחקנים של אולימפיאקוס ראו שהם יכולים להתמודד איתם, אבל אני חושב שיהיה להם עדיף לפגוש את ריאל, כי בלי יתרון ביתיות בשלבים האלה זה בלתי אפשרי לעבור את מכבי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully