וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הערב הגורלי של דייויד בלאט

מאמן בנטון יתמודד עם פנאתינייקוס על כרטיס לשלב ההצלבה של היורוליג. סירייקה התפטר מאימון ז'אלגיריס, בגאצקיס יחליפו

הערב (20:45) ייקבעו שתי העולות לרבע גמר היורוליג מהבית המרתק ביותר בטופ 16, בית מספר 7. עוד לפני מחזור הסיום ברור כי הקבוצה שתזכה בראשות הבית תתמודד מול טאו ויטוריה ואילו סגניתה תשחק נגד מול צסק"א מוסקווה. זאת הפעם הראשונה בתולדות המפעל שלערב המשחקים האחרון מגיעות כל ארבע הקבוצות עם סיכוי ריאלי לעלות לשלב הבא, כשכולן תלויות בעצמן בלבד.

ציבונה ניצחה את אפס פילזן בכל שלושת המפגשים ביניהן העונה - ניצחון ביתי הערב, אפילו בנקודה, יעניק לה את המקום הראשון בבית. לבנטון טרוויזו של דייויד בלאט מצפה משחק מפחיד ביוון מול פנאתינייקוס. ניצחון של האיטלקים יבטיח להם את אחד משני המקומות הראשונים, כשגם הפסד בפחות משש נקודות עשוי להספיק להם במידה שציבונה תנצח את פילזן.

"אנחנו לפני משחק מאוד קשה", מזכיר בלאט, "זה הבית הכי קשה לרוב הדעות. פנאתינייקוס היא קבוצה שכולם הגדירו כטובה באירופה השנה. אבל זה לא צריך לעניין אותנו כי אנחנו עם סיכוי טוב לעלות".

"אני חי את החלום שלי", המשיך בלאט שמחזיק כיום בשני ג'ובים מכובדים - מאמן בנטון ונבחרת רוסיה. "להגשים את כל זה באופן ממשי ולחוות את הכל - זה לחיות את החלום שלי".

אם פנאתינייקוס ופילזן ינצחו הערב, המיקום של כל הקבוצות, יוכרע ביחס סלים כללי. פנאתינייקוס תסיים כמעט בוודאות במקום הראשון, פילזן צריכה למחוק פער של שבע נקודות ביחס הסלים לעומת בנטון, אפשרות ריאלית למדי, אם אכן פילזן תנצח ובנטון תפסיד.

פנאתינייקוס צריכה ניצחון בשבע הפרש על בנטון כדי להבטיח עלייה, אך כאמור אם פילזן תנצח בזאגרב, לפנאתינייקוס יספיק גם ניצחון בנקודה. פילזן תוכל להבטיח עלייתה בלי קשר לתוצאה במשחק השני, אם תנצח את ציבונה בשש הפרש ומעלה.

המשחקים שיתקיימו הערב בבית 6 פורמליים בלבד: טאו - צסק"א, באמברג - ליטווס.

סירייקה בעקבות עתמאן

שבוע סוער עובר על מאמני היורוליג. אחרי שארגין עתמאן התפטר מאולקר, הלך בעקבותיו אנטאנאס סירייקה, מאמן ז'אלגיריס קובנה. את מקומו יתפוס איינארס בגאצקיס, שחקן העבר של הקבוצה. סירייקה התפטר בעקבות כשלונה של ז'אלגיריס בשלב הטופ 16, בו נוצחה בכל חמשת משחקיה.

בשלוש שנות האימון של סירייקה הגיעה ז'אלגיריס לשלב הטופ 16 ביורוליג ונטלה את אליפויות ליטא. בסוף השבוע האחרון נחלה קובנה תבוסה 98:68 מריטאס וילנה, שנישלה אותה מהמקום הראשון בליגה הבלטית. התבוסה הזו הייתה הקש ששבר את גב הגמל, והמאמן מסר את המפתחות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully